Tegenvaller...Waarschijnlijk toch IVF

Hoi meiden,

Weer eens een berichtje van mij. Omdat het aantal goed beweeglijke zaadjes van mijn man bij de laatste IUI erg  weinig waren heeft hij een tussentijdse test gehad waarvan we vandaag de uitslag hebben gekregen.
Helaas heeft hij 3,7 milj. voor bewerking gescoord wat betekent dat hij na bewerking minder dan 1 miljoen nodig heeft. Dit is dus niet voldoende voor IUI.
Nu stelde de gyn. voor om eind deze maand nog 1 keer IUI te doen als test om te kijken wat er dan overblijft na het opwerken. Daarna hebben we een gesprek en wordt er besloten wat te doen. Het ziet er naar uit dat het IVF wordt aangezien de kwaliteit erg wisselend is en er dus met IUI's weinig resultaat bereikt zal worden.

We balen als een stekker want IVF is toch weer een stuk intensiever. Tevens zit er bij ons ziekenhuis een flinke wachtlijst op.
Eerst dus eind aug. een IUI. Als het weer slecht is eind sept. een gesprek bij de gyn. (duurt altijd een paar weken voordat we terecht kunnen en we gaan op vakantie)
En dan komen we pas op de wachtlijst. PFffffffffffffffffffffffffffff ons geduld is echt op hoor.

In feb. zijn we 3 jaar bezig en we kunnen het gewoon niet meer opbrengen op te genieten van de gedwongen pauzes. Het wachten geeft ons absoluut geen rust.
Over ruim een week wordt ik ongi dus dan moet ik gaan bellen voor de IUI. Aan de ene kant hoop ik dat de score goed is maar aan de andere kant ook niet. Als het goed is moeten we misschien door met IUI terwijl de kwaliteit erg wisselt dus dan kun je zomaar een paar keer voor niets komen. Als het dan IVF moet worden dan maar meteen wat ons betreft.

Ik moest echt effe mijn verhaal kwijt...

X inge

HI Inge,

Wat vreselijk balen Inge!! Ik weet precies hoe je je voelt! Mijn man is wel 100 x getest. Vorig jaar was het 2x onder de 1 miljoen. Na de operatie was het 6 miljoen, daarna weer 1,2 miljoen. Wel iui, niet iui...Maar ze hebben ons vorig WEL meteen op de wachtlijst gezet voor ivf mochten we uiteindelijk na de spataderoperatie niet in aanmerking komen voor iui. Uiteraard komen ze niet zelf met het idee om je snel op de lijst te zetten maar op onze vraag of dat mocht waren ze positief en dus stonden we meteen op de lijst. De wachttijd in het lumc is 9 maanden. In welk ziekenhuis lopen jullie en hoelang is de wachttijd daar? Je kan ook altijd naar een ander ziekenhuis, toch?
Op internet kan je kijken hoelang de wachttijd is voor ivf per ziekenhuis.

Dus laat je zo snel mogelijk op de lijst zetten. Laat je niet kisten Inge!!

liefs
Marielle

Hoi Mariellie,

Wij zijn bij het UMC in Utrecht. De wachtlijst is daar nu 4 tot 6 maanden voor IVF. Het was altijd 8 maanden maar ze doen meer behandelingen dus wordt de lijst korter.  In principe  is een wachtlijst natuurlijk wel een goed teken want dat betekent dat het ziekenhuis erg gewild is. We zaten eerst bij een ander ziekenhuis maar dat beviel echt niet.
Het UMC staat erg goed bekend op dit gebied dus tja dan moeten we het er maar voor over hebben..
Mijn man heeft een aantal zeer goede testen gehad (12,5 milj) maar het wisselt gewoon heel sterk. En omdat je dus nooit van tevoren weet hoe hij er deze keer voor staat is IUI gewoon een kwestie van gokken geworden.
Pfffff wel vermoeiend dat gejojo hoor!

Sta jij nu nog op de wachtlijst of ben je onderhand aan de beurt?

gr.Inge

Hey lnge,

Wat is dat enorm balen zeg! Ik had het zo graag anders voor jullie gezien!   Kan me goed voostellen dat je er ff helemaal genoeg van hebt. Jullie zijn net twee ping- pong ballen die alle kanten op gestuiterd worden. Ik hoop zo dat jullie snel de goede kant op stuiteren! en de moed niet opgeven hoor! jullie verdienen het zo enorm!!!!!!

Ik wens jullie voor nu veel sterke om dit allemaal weer op een rijtje te zetten! Een hele dikke positieve knuffel de buf van Sjan

jemig, daar wordt je niet vrolijk van!! ik hoop echt voor je dat de wachtlijst niet te lang is...waar het aan ligt weet ik niet,maar wij waren echt zo aan de beurt...succes meid!!

12 miljoen is super Inge. Maar onder de 1 miljoen is weer wat minder. Spannend allemaal wat er gaat komen en ik hoop natuurlijk snel een zwangerschap!

Wij gaan eind deze maand eindelijk beginnen met ivf, en dan hebben we precies 9 maanden gewacht en zijn we 2 jaar bezig...Ben blij dat ik 2 jaar geleden niet wist dat het zolang zou gaan duren..dan was de moed in mijn schoenen gezakt!

Succes

Marielle

Oja, en het UMC is samen met het LUMC de beste ziekenhuizen in Nederlanden, vandaar de wachttijden ja..(we zullen zien volgende maand of het wachten het waard is geweest)

Als het IVF wordt dan zullen we met een beetje geluk in de eerste maanden van het 3e jaar aan de beurt zijn.(2006) Als het dan lukt zijn we zo'n 4 jaar bezig als het kleintje eventueel geboren wordt. Als ik dit zo typ wordt ik gillend gek maar wat doe je eraan! Toch maar weer opladen, geduld opbrengen en zorgen dat je lijf in goede conditie is!
9 maanden is lang zeg! Gezien de 2 jaar wisten jullie al wel snel dat het IVF moest worden of niet Marielle? Wat knap dat jullie die 9 maanden zijn doorgekomen. Ben je nu niet een soort van 'blij' dat je aan de bak kunt?
Ik weet wel zeker trouwens dat het wachten de moeite waard is. Ik heb bij het UMC Utrecht heel erg het gevoel dat ik het beste van het beste krijg en dat het allemaal niet voor niets is. Ik ga voor je duimen dat je snel zwanger bent nu!

lfs inge

Terug
Bovenaan