teken van jongen/meisje

okey, dit heb ik me nou altijd al afgevraagd:

Is het nou echt zo dat wanneer je je buik naar voren draagt dat het een jongen wordt, en dat wanneer je het opzij draagt een meisje wordt.

En ze zeggen ook dat als je veel misselijk bent dat het een jongen wordt en anders een meisje.

Ik heb ook gehoord dat een meisje je schoonheid wegneemt dat je dan pukkeltjes krijgt enzo.

Iemand ervaring hiermee?

Groetjes Conny

Hahaha, heb ik ook allemaal gehoord idd!

Bij Lyanne was ik zo misselijk en zo ziek van het spugen (tot de 16 wkn en 17 kilo kwijt en 2x week in het ziekenhuis voor uitdroging), ook veel pukkeltjes en een ronde buik. Het werd idd een meisje dus.

Nu ben ik even misselijk geweest, een paar keer moeten spugen, maar mijn gezicht lijkt wel een vulkaan, zit onder de pukkels!

Wij weten het pas echt zeker met de 20wkn echo over 6 weken, maar mijn gevoel zegt mij weer dat het een meisje zal worden.....

Grotjes, Marieke mv Lyanne en 13+6

Dat zijn echt bakerpraatjes: klopt niets van. Uiteraard zal het vast wel vaak zo zijn dat als je een bepaalde buik hebt, je een meisje krijgt, maar een jongen gebeurt dan even vaak...
Ik zou gewoon even de 20-weken echo afwachten en anders alvast afgaan op je intuitie, (als die normaal gesproken ook een beetje betrouwbaar is, :-D).

hihih klinkt altijd leuk die bakerpraatjes. Maar er klopt niks van!
Ik was tijdens mijn vorige zwangerschap een stuk minder misselijk en m'n vorige zwangerschap zat ik ook onder de pukkels.........dat is nu gelukkig ook een stuk minder.
Maar ik heb toch echt een jochie!!!
Met de 20 weken echo zien we wel wat het nu gaat worden.

Ja zoiets heb ik ook al eens gehoord.

Mijn 1ste 2 zwangerschappen waren jongens;Niet lang misselijk,droeg ze in de breedte(weinig klachten)

Deze zwangerschap(13 weken)3 weken ziek geweest,slecht slapen 1ste paar weken,pukkeltjes,lage bloeddruk en me buik steekt meer vooruit.

Groetjes Franny

We hebben nu 2 jongens en hun zw.schappen waren zeker in het begin heel verschillend....

Bij de oudste was ik erg moe en geen eetlust en dat was het ook wel. Bij de jongste was ik enorm misselijk en zeker om de dag lopen spugen. Vrat de hele dag door crackers om de misselijkheid voor te blijven, soms hielp dat en soms (helaas) niet. Zelf en anderen met ons hebben toen ook lang gedacht dat de tweede een meisje zou zijn, puur op basis van de manier van zwanger zijn.
Droeg wel beide keren de buik naar voren. Leek wel zo'n pokkel die er van de voorkant op geplakt was! (overigens droeg mijn moeder 3x zo en daar zat ik toch echt als meid tussen 2 jongens in).

Deze zw.schap lijkt op zich redelijk op die van de oudste. Niet misselijk geweest, hooguit es een keer beetje wee op de maag als ik te weinig had gegeten (is nu over maar ik kan nu ook weer meer eten, had dus wederom geen eetlust). Verschil is wel dat ik nu dus wel allemaal pukkeltjes in mijn gezicht heb (maar doordat ik lekker makkelijk verkleur door de zw.schapshormonen vallen ze weer minder op ) en ik dij nu al meer naar de zijkant uit... of dat is optisch bedrog maar volgens mij niet.

We zullen het op zijn vroegst met de 20 weken echo weten wat het wordt.... en voor de rest is het dan nog wachten tot na de geboorte .

groetjes,
Marije

hahaha

idd allemaal onzin verhalen maar ik heb vandaag gelezen dat je kan aflezen als je een zwangerschapsstreep hebt van je schaambeen tot aan je navel. Loopt deze recht: jongen met een bocht erin een meisje!

Ester

haha, die zwangerschapsstreep heb ik dus bij beide zwangerschappen niet gehad. En  toch is er een kind uit gekomen. Twee keer een meisje. Twee keer verschillend zwanger geweest.
We wisten niet wat het zou worden. Aan het eind van mijn zwangerschappen heb ik bij allebei wel één keer gedroomd dat het kindje er was en wat het was. en dat kwam uit. Weet nog niet of ik het met 20 wk wil weten maar anders moet ik gewoon ff wachten op de droom.

groetjes liedje

Terug
Bovenaan