Teleurgesteld in familie

<p>Ik moet even iets van me afschrijven waar ik best mee zit, maar waar ik eigenlijk geen stress van wil hebben.</p><p>Bij 14 wk hebben we mijn hele fam laten weten dat we een kindje krijgen. Nu bijna 32 wk. Tot op heden heb ik nog niks qua appje/belletje gehoord van de fam hoe het gaat. Dit betreffen ooms/tantes/neven en nichten. Wanneer we op verjaardagen zijn waar hun ook aanwezig zijn vragen andere mensen hoe het gaat en tonen interesse en niemand van hun vraagt iets. Heb best veel klachten van de zwangerschap, via via hoor ik dat ze dit maar onzin vinden, is een normaal proces en kind komt er wel uit even cru gezegd. Ik ben hierin zeer teleurgesteld. Ik heb de neiging om ook de geboorte pas een aantal dagen later aan hun door te geven. Ben wel benieuwd of er mensen zijn met soortgelijke ervaringen, of is dit gewoon normaal gedrag en moet ik me niet aanstellen? </p>

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap en wat ontzettend balen dat je veel klachten hebt! Dat lijkt me nooit leuk! 
Ik heb zit zelf niet in de zelfde situatie maar vind je situatie wel erg begrijpelijk en erg vervelend voor je!! Het is erg jammer dat ze zo tegen je doen en niet met je mee kunnen leven en snap ook erg goed dat je hier stress door ervaart!
Persoonlijk vind ik het niet normaal gedrag maar het is denk ik ook een erg moeilijke situatie om mee om te gaan! Ik hoop dan ook dat waar het kan je toch een beetje kan genieten van je zwangerschap zolang jij er maar gelukkig bent vind ik!!
Ps aanstellen doe je zeker niet dus ik hoop dat je dat van je af kan zetten! Iedereen verdient liefde van zijn of haar familie naar mijn mening!!
Ik hoop dat je nog een beetje kan genieten van je laatste 2 maanden!!
Xxxx

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap en wat ontzettend balen dat je veel klachten hebt! Dat lijkt me nooit leuk! 
Ik heb zit zelf niet in de zelfde situatie maar vind je situatie wel erg begrijpelijk en erg vervelend voor je!! Het is erg jammer dat ze zo tegen je doen en niet met je mee kunnen leven en snap ook erg goed dat je hier stress door ervaart!
Persoonlijk vind ik het niet normaal gedrag maar het is denk ik ook een erg moeilijke situatie om mee om te gaan! Ik hoop dan ook dat waar het kan je toch een beetje kan genieten van je zwangerschap zolang jij er maar gelukkig bent vind ik!!
Ps aanstellen doe je zeker niet dus ik hoop dat je dat van je af kan zetten! Iedereen verdient liefde van zijn of haar familie naar mijn mening!!
Ik hoop dat je nog een beetje kan genieten van je laatste 2 maanden!!
Xxxx

Jammer dat het zo moet lopen. Mijn eerste reactie is dat ik hun ook geen geboortekaartje zou sturen, maar aan de andere kant sta je er wel boven.
Laat je vreugde hier niet door verpesten. Leuk is anders, maar probeer geen verwachtingen te hebben om niet nog een keer teleurgesteld te worden.

Deels herkenbaar ja. Bij ons is het vooral de familie van mijn vriend die erg weinig interesse toont. Op zijn vader en een oom en tante na, vraagt/informeert niemand. Ook niet na opnames in het zkh die leken op zwangerschapsvergiftiging en alle andere risico factoren die geschetst waren waardoor we maanden leefden met het risico op vroeggeboorte. 
Zal misschien mee spelen dat ik zijn derde kind krijg. Maar voor mij is het de eerste en dan hoop je toch wel dat er anders mee omgegaan wordt. Ik ben nu 38 weken en heb me er bij neergelegd dat het niet zo is. Gelukkig toont mijn familie heel veel interesse en maakt dat veel goed. 
Laat je verwachtingen los, of bespreek ze met je familie. Wij sturen wel gewoon kaartjes, daar ga ik me echt niet in laten kennen. Trots zijn we op dit wondertje en dat laat ik door niemand afpakken, ook niet door familie die minder/niet zo enthousiast zijn.
geniet lekker van je zwangerschap en van elkaar! 

Gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Herkenbaar van me schoonfamilie.. echt bizar he dat mensen zo kunnen reageren, maar hoe lastig ook zou er boven staan zegt meer over hun als over jou! 

Herkenbaar hoor en heel vervelend. In ons geval ging het om de schoonouders en schoonfamilie. Ze hebben tijdens de zwangerschap nooit iets laten horen. We hebben mijn schoonouders wel uitgenodigd in het ziekenhuis na de bevalling. Meer omdat ik vond dat dat hoort dan omdat ik dat wilde. Helaas zijn onze kinderen overleden. We hebben mijn schoonouders alleen gezien bij het afscheid en verder niet meer. De rest van de schoonfamilie heeft onze kinderen überhaupt niet gezien, terwijl ze wel welkom waren. Gesprek gehad met schoonouders over hoe wij ons voelden bij het gebrek aan interesse. Dat liep zo uit de hand dat ze bij een volgende zwangerschap niet meer welkom zijn. Ik weet ook niet of we zijn familie dan een geboortekaartje zullen sturen. Ik zou in jouw geval gewoon laten weten dat jullie kindje geboren is en wat kraamvisite betreft de boot een beetje afhouden. Op zulke mensen zou ik echt niet zitten te wachten. Heel veel succes nog de laatste weekjes!

Bedankt voor jullie lieve woorden :) We moeten er gewoon boven staan. BenB wat heftig joh! Wat kan je wat beleven met familie zeg 

Terug
Bovenaan