Teleurgesteld in familie

Ik heb dit met mijn zussen en vader. Geen ene keer vragen ze hoe ik me voel of verdere informatie ofzo.. nog niet eens een klein cadeautje gekregen. Wel afgelopen weekend lichtelijk geïrriteerd gevraagd wanneer ze naar het kamertje komen kijken. "Van de week kom ik wel" was t antwoord.
Uiteindelijk wel op de eerste rij willen zitten als hij geboren is. Mja ik weet ook niet zo goed hoe ik t verder aan moet pakken, maar kaartjes stuur ik wel..

Lastig is dat he! Hoe was je relatie met je schoonouders voordat je zwanger werd?
Bij ons dezelfde situatie met mijn schoonouders, geen appje, geen cadeautje, zelfs als we er zijn niet even vragen hoe het gaat. We zijn vorig jaar getrouwd en toen hebben we ook een hoop (onverwachte) drama gehad. Had gehoopt dat dit ons juist wat meer naar elkaar toe zou brengen, maar tot nu toe nog niet. Maar ik zie wel dat ze er blij mee zijn, ik denk alleen dat ze zich niet op willen dringen, dat het daar vandaan komt. Nu moet ik alleen nog de moed verzamelen om ze er zelf wat meer bij te betrekken, want vind dat eigenlijk niet mijn taak. Wat ik wil zeggen is: soms helpt het als je snapt wat er voor iemand achter zit. Probeer het te bespreken, uit je gevoelens, misschien is het wel iets heel kleins en is het zo op te lossen!
Geniet van je zwangerschap en het prachtige wondertje in je buik! Belangrijkste is dat jij en je partner er blij mee zijn!

Laat anderen niet jouw mood vergallen, dat is echt zo zonde van je tijd! Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is. 
Bij ons waren mijn naasten zo blij, misschien wel blijer dan ons toen ik ze over m’n 3e onverwachte zwangerschap vertelde. Ik herinner me wel van mijn eerste zwangerschap dat ik bepaalde verwachtingen had tov mijn tantes en ooms, mensen die toch wat verder af staan terwijl ik ze ook regelmatig zag. Inmiddels heb ik geen contact met ze, het was keer op keer zo overduidelijk te zien en te merken dat ze gewoon niet meeleefden. Gelukkig deed het me niets maar heb ik wel besloten om ze ook niet te betrekken bij leuke feestjes en partijen die wij regelmatig organiseren en dat geeft me wel rust. Ik omring me met mensen die me energie en kracht geven, daar doe je ook met plezier de dingen voor en niet omdat het zo hoort terwijl je er alleen maar een kutgevoel voor terugkrijgt. Ik ben verbaasd over hoeveel steun en liefde en blijdschap ik bijvoorbeeld van onze vrienden kan ervaren.. 

Zo zie je maar aan welke mensen je echt wat hebt in het leven toch. Dat het familie is maakt het nog niet de juiste mensen om jezelf mee te omringen. Ik zou dus zeker je zwangerschap niet door hun negatief laten beïnvloeden en ze links laten liggen. Stop die energie in mensen die er wel voor je zijn en je lief hebben. Ik heb zelf ook vrijwel geen contact met grootste deel van mijn familie. Zou niet weten waarom, ik vind ze niet aardig en heb mijn eigen mensen om me heen dus hun niet nodig. 

Je geeft aan dat het gaat om ooms/tantes/neven en nichten.. Hier is eigenlijk alleen de directe familie betrokken geweest. Dus broers, zussen en ouders. 
De kindjes van de broers en zussen vonden het wel superleuk!
Ik heb een nichtje dat 4 maand voor mij bevallen is, met haar (man) heb ik wel contact gehad en nu ook nog wel. Beetje foto's uitwisselen.
Dus tja.. Ik heb/had zelf geen verwachting van familie die verder afstaat. Kan me ook voorstellen dat dat lang niet voor iedereen zo leeft. Ik weet ook niet de namen van alle kindjes van mijn neven en nichten.

Terug
Bovenaan