teleurgesteld in mijn zus

Hallo!

Het wordt misschien een heel verhaal,maar ik heb behoefte om t van me af te schrijven..dus als jullie geen zin hebben om te reageren..no problem,ik moet t even kwijt!

Ik ben een kind van gescheiden ouders(toen ik 10 jaar was)en heb bij mijn moeder gewoond,en mijn zus bij mijn vader.
Hierdoor heb ik met mijn zus wel een heel speciale band(gehad) en we waren eigenlijk altijd als goede vriendinnen,vooral in onze jeugd.
We deelden altijd alles!!
Mijn zus is getrouwd,na een lange relatie met een andere man,is ze mijn schoonbroer tegen gekomen..deze man is echt helemaal niet mijn type en is een verhaal appart.
Ze hebben 2 kindjes,1 zoontje van bijna 8 en een dochtertje van 6.
Helaas zijn ze ruim 2 jaar geleden verhuist naar Duitsland,in de buurt van Munchen..dus niet effe in de buurt.
Onze band is hierdoor wat verwaterd,maar we hebben wekelijks contact via de telefoon en mail.
ze komen ongeveer 2 x per jaar naar Limburg,maar gaan dan eigenlijk altijd naar mijn schoonbroer zijn familie slapen,of in de buurt in een huisje.(ong 35km verder)
Omdat mijn ouders gescheiden zijn is ze natuurlijk altijd druk als ze naar nederland komt..alle familie bezoeken.
Maar ik heb t idee dat ik altijd op de laatste plaats kom.Terwijl ze altijd aan de tel doet overkomen dat ze ons zo mist en ze zo naar Luuk verlangt,omdat ze hem bijna nooit ziet.
Ze is afgelopen week dus weer hier geweest..ik heb haar 1 uurtje totaal gezien!!
We hadden afgesproken om ergens te lunchen,samen met haar man en kids en Luuk en mijn moeder en stiefvader.
Dat was ook leuk,maar na 1 uurtje zijn ze weer gegaan,ze wilden nog de stad in...
Ik vroeg haar nog naar haar plannen,want ik had nog wel 1 dag vrij..maar ze zat vol!!
Ze gingen met de schoonouders uit eten..ze waren daar al minimaal 3 x gaan eten en hadden daar al 2 nachten geslapen.
Ik dacht dat ze nog wel zou bellen,dat had ze gezegd,maar niet gedaan..
Nu zijn ze dus weer terug naar Duitsland.
Maurice las dat op haar hyves,en heeft haar dus een mail gestuurd dat ik erg verdrietig ben en hij zich dat heel goed kan voorstellen.
Nu is ze dus kwaad!!ze zegt dat we dus helemaal niet zo een goede band hebben ,anders zou ik t haar wel zelf hebben gezegd en ik had naar hun toe kunnen komen enz...terwijl ze aangaf geen tijd te hebben!!!!
Kunnen jullie t een beetje begrijpen.
Heb er nu al niet van geslapen,mijn moeder zegt dat t maar goed is dat ze ver weg wonen anders zou er nog vaker ruzie zijn..dit met name over mijn schoonbroer.
Hij is heel jaloers en kan t zelfs niet hebben als we,mijn moeder zus en ik,iets leuks samen gaan doen.

het is dus een lang verhaal geworden..sorry!!

Liefs,Sindy

Ach lieverd, wat is dit naar voor je! Ik snap heel goed dat je verdrietig bent en dat je geen oog dichtdoet. Ik kan me jou gevoel ook indenken dat je jezelf op de laatste plaats gezet voelt.

Ik denk dat jij de band tussen je zus en jou sterker voelt dan zij!! En dat is natuurlijk niet leuk, zeker niet als het familie betreft.

Hoi Sindy,

Wat vervelend zeg... Naar dat het contact zo goed was en door de telefoon nog is en als ze dan hier is dat ze bijna geen tijd met je doorbrengt.
En heel lief van je man dat hij haar een berichtje heeft gestuurd om te zeggen dat je verdrietig bent. Hopelijk gaat ze nu wel nadenken en komt het weer goed.

liefs Maris

Hoi,
Wat een klote situatie zeg! Jij verwacht iets anders van je zus dan zij kan bieden denk ik.
Jij voelt het sterker dan haar en da's echt een rotgevoel.

Probeer eens je gevoel in een brief/mail te zetten. Zonder verwijten maar puur je eigen gevoel. Voor jou lucht het zeker op en voor je zus wordt misschien e.e.a. duidelijk en wie weet wat voor reactie je krijgt.

Niet goed om de "schuld" bij een ander te zoeken, maar zou hetniet aan je zwager kunnen liggen? Dat hij geen zin heeft om jullie te bezoeken?
Ik zeg ook maar wat
Sterkte ermee!
Liefs van Anouk

Hoi Sindy,

Wat ontzettend vervelend zeg om je zo te voelen. Het is heel erg om teleurgesteld te worden door mensen waar je zoveel om geeft. Mijn zussen zijn 1 eiige tweeling, wel een ander verhaal misschien maar ik had ook altijd het gevoel dat er geen aandacht voor mij was. Ik heb dat toen een keer tegen hun gezegd en het was nooit hun bedoeling geweest, ze zijn er op gaan letten en nu gaat het veel beter. Misschien dus inderdaad wel een idee om haar zelf een keer te vertellen hoe dit voor jou voelde.

groetjes Linda

Dankjewel voor jullie lieve reacties!

@Anouk: ja het ligt ook voor een groot deel aan mijn zwager...ik denk heel vaak dat hij mijn zus heeft"gehersenspoeld"...ze is helemaal veranderd,en als ze naar Nederland komen gaat zijn familie ook altijd voor.Jammer dat een volwassen vrouw zich zo laat omturnen door een man!

@Linda: ja ik heb een mail gestuurd en mijn gevoelens op papier gezet,maar ze reageert alleen op haar eigen gevoel,hoe druk ze het wel niet hebben als ze hier zijn,en dat ze steeds meer moeite heeft om naar Nederland te komen dat er altijd wel iemand zich voelt achtergestoten.Ze komen voor een soort van vakantie..en wij komen er maar bij,zo denk ik dan.Ze zijn ook altijd doodmoe als ze hier een paar dagen zijn geweest...ik zou juist energie krijgen als ik mijn familie weer had gezien,en het leuk heb gehad!!!(toch?)

Ik denk dat t beter is om t maar even te laten rusten,merk dat het emotioneel heel veel   indruk op mij maakt!!!
En inderdaad,misschien is mijn gevoel voor haar sterker dan andersom....
Heb haar ook geschreven dat ik toch wel zou moeten weten dat je niet altijd iets van mensen mag verwachten.
Vind t gewoon heel jammer!!

Nogmaals bedankt voor jullie"luisterend oor""

Liefs,Sindy

jeetje wat vervelend voor je,
dan verheug je jezelf erop om je zus weer te zien en dan valt het zo tegen.....
ik zou het ook even laten rusten en alles even op papier zetten wat ik zou willen zeggen tegen haar en over een tijdje haar alles vertellen zoals  jij er over zou denkt en vooral ook hoe je je voelt eronder.........
en idd misschioen is de band van jouw kant uit sterker dan van haar kant
hoop dat je eruit komt voor jezelf

ilona

Jeetje wat moeilijk zeg. Het is en blijft toch je zus.
Jij moet nu denk ik eerst even aan jezelf denken en het even laten bezinken.
Anders doe of zeg je misschien dingen waar je later spijt van hebt.
Maar kan me voorstellen dat het echt heel veel zeer doet.
Helemaal als jij er blijkbaar meer waarde aan hecht als dat zij doet.
Hoop dat je het een plekje kan geven. Misschien gaat je zusje ooit het licht nog wel zien. Maar het blijft moeilijk, helemaal als ze een man heeft die zo is.

Sterkte! Groetjes Jiska

Terug
Bovenaan