Teleurgesteld in verloskundige

Hoi, meiden

Ben vandaag met een behoorlijk rotgevoel thuisgekomen van de vk. Onze kleine meid ligt al een aantal maanden in een stuitligging. Nu heeft de vk bij de vorige afspraak met ons de mogelijkheid besproken om het kindje te laten draaien. Nu zijn mijn man en ik het er al over eens dat wij dat niet willen. Tot nu toe heeft de vk nog niet eens kunnen voelen hoe ons meisje in de buik ligt omdat ik gelijk een harde buik krijg als ze eraan komen. Wij hebben de voors en tegens van draaien op een rijtje gezet en vinden het in ons geval geen optie. Dat was allemaal geen enkel probleem, als ze bij de volgende afspraak nog steeds in een stuit lag zouden we een doorverwijzing krijgen naar het ziekenhuis. Nou, je raadt het al, meissie ligt nog steeds gezellig in een stuit, ze doet het overigens verder uitstekend! Maar toen begon de vk weer over het draaien. We hebben echt voet bij stuk moeten houden en toen ze in de gaten kreeg dat we echt niet te overtuigen waren, kregen we een verwijsbrief in onze handen geduwd en was het consult zo aan zijn einde! Ik ben hier best een beetje kwaad over, want die discussie over wel/niet draaien hebben we de vorige keer al gehad en we hebben nu echt het gevoel dat we niet serieus worden genomen en dat er niet naar ons wordt geluisterd....Wie heeft hier ook ervaring in?

Veel liefs, Lin76

Hoi hoi,

Ik heb ook vervelende ervaringen gehad met de verloskundige uit ons dorp.
Vorig jaar september kwam ik erachter dat ik zwanger was. Ik heb toen gebeld en eind september mochten we voor het intakegesprek komen. In die weken die ertussen zaten, had ik geen goed gevoel bij de zwangerschap. Ik kon het niet echt verklaren maar het voelde gewoon niet als zwanger zijn. Toen we daar op gesprek kwamen uitte ik mijn twijfels. Ik had ondertussen ook zelf een echo geregeld bij een echobureau omdat ik me zo druk maakte. Die echo zou de zaterdag na onze intake plaatsvinden. De verloskundige keek me erg raar aan toen ik vertelde dat ik die echo had geregeld. Ik moest me niet zo druk maken want bij mij zou het pas gaan leven als ik de kleine zou gaan voelen. Dat was haar mening.
Die zaterdag erna bleek ik dus een miskraam te hebben (missed abortion oftewel leeg vruchtzakje). Mijn vermoedens bleken dus juist! De echoscopiste zei toen ook dat als een vrouw zulke vermoedens heeft, ze meestal ook gelijk heeft.

Na mijn curretage van de miskraam werd ik snel daarna weer zwanger. Ik belde weer op en ik kreeg een doorverwijzing naar het diagnostisch centrum voor een termijnecho. Echter, dat duurde nog een paar weken en je begrijpt dat ik na die miskraam erg onzeker was. Dus wij zijn weer naar het echobureau gegaan om te kijken wat er daarbinnen allemaal gaande was. Ik bleek toen ongeveer 4 weken zwanger. Erg pril dus nog. Je zag alleen een zwart stipje. De avond erna (vrijdagavond) kreeg ik bloedingen. Wij dachten meteen dat het mis was. De zaterdagochtend belde ik in paniek naar de verloskundige. Wat kreeg ik als antwoord: tja, we kunnen nu toch niets doen dus wacht maar op de termijnecho. En ze was ook wederom geïrriteerd dat wij zelf weer een echo hadden geregeld. Kortom we moesten nog maar anderhalve week in de rats zitten.

Uiteindelijk bleek ik dus nog zwanger. Maar ik kreeg nog ergere bloedingen daarna waardoor ik naar het ziekenhuis doorverwezen werd. In mijn 11e week vroeg de gynaecoloog of ik weer terug wilde naar de verloskundige. Ik heb toen gezegd dat ik dat niet wilde omdat onze persoonlijkheden nogal botste. Ik zou er niet aan moeten denken om met haar de bevalling door te moeten maken.

Ik ben nu dus nog onder controle van het ziekenhuis en dat bevalt me erg goed. Ik zeg niet dat de verloskundige niet goed is maar ze kan naar mijn mening gewoon niet omgaan met de emoties van de mensen. En daardoor wil ik niet meer naar haar terug.

Als jij je niet prettig voelt bij je verloskundige, zou ik gewoon naar het ziekenhuis gaan als je je daar wel prettig voelt. Ik ben van mening dat je bij zo'n ingrijpende gebeurtenis iemand om je heen moet hebben waar je je prettig bij voelt. Anders zal het de bevalling niet ten goede komen denk ik.

Heel veel succes de komende tijd en wie weet dat je meisje uit zichzelf nog draait!

Groetjes,
Maike

Hallo

mij ervaring is net anersom.

Ik moet naar de gynecoloog omdat ik medicijnen gebruikt en dacht dat ze me weer extra in de gaten zouden houden net als vorigekeer, maar nee hoor het is andersom.
Met 12 weken was ik op controle, ze vroeg me als alles goed was en dan wou ze de hardtje gaan luisteren maar het is niet gelukt, dus toch nog maar een echo van 1 min. Ik heb alleen de hardtje gezien, ze heb de kleine gemeten en klaar. Ze was al 45 min aan het uitlopen en had natuurlijk grote hast.
Met 16 weken cotrol werd mij gevragt als ik ergens last van had, voor de eerst naar de haardtje geluisterd en over 5 weken op control en binnen 5 min stond ik weer buiten.
Nog geen een keer aan de buik gevoelt ho groot mijn baarmoeder is of zo. Ik voeg nog als de baby goed groeit als ik nog geen kg ben aangekomen, en ik kreeg antword dat de baby op de eerst plek is.
Ik vind het zo raar, gebruik medicijn en maak me dus zorgen als het baby goed groeit en zo, ik loop toch niks voor niks bij gynekolog?
Ik heb gehoord dat bij een verloskunde gaat het anders, dat ze de tijd voor je neemt en kan met alle vragen te recht. Bij de gynekoloog is het echt meer lopende band werk. Donderdag ga ik dus op control en vragen als ik toch naar de verloskundige kan en de telefoniste zij dat ik een klacht moet indienen voor een slecht zorg.
Ik ga iederegeval tegen de gynekolog zegen hoe ik er over denkt en dat ik of betere zorg wil of nog liever naar de verloskunde.

Hoop dat je nu beter gevoel over heb dat je bij een gynekolog loopt. Ik moet donderdag naar de gynekolog om te vragen als ik naar de verloskundige kan.

Suc6 met je kleine hoop dat het deze keer goed gaat.
18w 5d

Hoi, Boontje0111

Op zich is het niet zo raar dat ze nu nog niet veel aan je buik voelen, hoor! Dat komt nog wel, het kindje gaat pas echt flink groeien in de tweede helft van de zwangerschap. Het is inderdaad niet leuk als je als nummer wordt behandeld, daarom was ik vandaag ook zo kwaad. Ik zou het gewoon met je gynaecoloog bespreken, dat je niet tevreden bent met de gang van zaken, daar heb je alle recht toe. Ik heb af en toe het idee dat verloskundigen of gynaecologen ons expres   "dom en onwetend" willen houden en als je wel tegengas geeft, dat ze gelijk op hun tenen zijn getrapt. Nou, da's dan jammer. Het gaat wel om een kindje en niet om een pak melk, toch? Ik wens je heel veel succes bij de gynaecoloog!!!!

Groetjes, Linda

jammer hoor dat je zo enorm voet bij stuk moet houden. Verloskundige bij ons zijn wel erg kundig maar nemen maar weinig tijd voor je. Zo moest ik de laatste keer een half uur wachten (moet sowieso altijd wachten daar) en stond na 5 minuten weer buiten terwijl ik heel veel vragen en zorgen had (o.k ws overbezorgt maar je is m ´n eerste zwangerschap en weet ook lang niet alles) Was echt een enorme domper, ze praatte zelf tot twee keer toe door mij heen toen ik wat probeerde uit te leggen, nou ja. Verwacht ik nu te veel of is het normaal dat ze ook even nagaan hoe het met jou gaat in plaats van alleen  te meten en luisteren naar de baby??

He getsie, wat een vervelende verhalen....
Ik moet zeggen dat ik geen problemen heb met mijn VK, maar als het niet klikt, kun je toch altijd overstappen op een ander, ik zou het wel doen hoor, je moet je toch prettig voelen bij zo`n persoon. Ik zit bij een maatschap , zijn 5 meiden/dames. Bij de eerste zwangerscahp liep ik hier ook onder controle en is me erg goed bevallen. Ik had maar een verloskundige niet gezien en die was toevallig wel met dienst tijdens mijn bevalling. Was een turkse, een hele lieve meid, sprak niet erg veel maar luisterde wel en ze heeft mij en mijn man echt de bevalling laten doen en greep in wanneer iets niet goed ging of als ik moest persen.. Ik vond dit heel fijn, e was er wel maar toch ook weer niet zeg maar. later bij de nacontrole hadden we haar weer en ik vond dit heel leuk om haar wee rte zien, zij ook en was helemaal verliefd op onze MIla. (okeej doen ze vast bij iedereen maar als ouder voel je je dan heerlijk)
Maarja erg vervelend maar ik meen het echt als je er geen goed gevoel over hebt, overstappen hoor als je dat kunt. Nu woon ik in den haag dus verloskundigen zat maar ik kan me ook   voorstelen dat dat in een dorp of nieuwbouwwijk wel anders is...
Gr sandra (29,2)

Tjonge, wat een nare zorgverleners komen jullie tegen zeg!! Maar ik wil even een positief geluid laten horen, want onze vk's zijn geweldig! Ik kwam haar gister tegen bij het tnkstation en ze vroeg hoe het ging. Ik zei dat ik wat misselijk was en hoofdpijn had. Ze was meteen bezorgd en belde een half uur later al of ik even langs wou komen met wat urine om te checken of alles wel goed gaat. Super toch! En ze hebben altijd tijd een aandacht voor vragen van mij etc. Bij mijn eerste zwangerschap ook al. Ben toen uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen ivm overtijd zijn en de gyn daar was ook heel attent. maar ik hoop toch echt dat ik nu thuis kan bevallen met mijn eigen VK!
groetjes
Klarie 36w3d

Ik was vandaag bij de gynekolog op control. Deze keer heb ik iemand anders gevraagt en wat was het toch een verschil. Hele lieve vrouwlike dokter. Alles uitgelegd wat ik wou weten, naar de buik gevoeld, hardtje gehord en omdat ik de baby niet zo goed voel bevegen toch noch een echo gehad. Met de kleine was alles goed. Ik heb wel een placenta die voor ligt daarom voel de schopjes niet. Hij / zij was naar ons toe kijken en daar heb ik een mooie foto van ( ziet beetje eng met zo grote ogen)
Ik moet wel bij de gynekolog blijven op control omdat het toch zware medicijnen zijn wat ik gebruikt, maar na vandaag vind ik het geen probleem en ik krijg altijd deze dokter.
Over 2 weken op 20 weken echo, dat is wel nog even spanend.

Grotjes 19w

Terug
Bovenaan