Teleurgesteld in verloskundige

Ja gewoon je eigen ding doen meid het is niet zonder risico's en je moet je hart volgen wat dit betreft en laat dat wijf dan lekker boos doen, lekker belangrijk!

Ja ik ben bij onze VK nog nooit op tijd geholpen de minimale wachttijd is een half uur en heb er wel een anderhalf uur gezeten! vind ik dus echt belachelijk! (alsof ik niets anders heb te doen~ofzo) en dan ben je daar binnen en word je al snauwend en snel weggewerkt omdat ze achter lopen, je vergeet al je vragen, tot aan de 20 weken heeft ze geeneens aan mijn buik gevoeld of gewogen e.d.

Ik vind het maar raar gaan, leek me altijd zo leuk maar vind ik er geen bal aan!

hoi Lin,

het is mij eigenlijk niet echt duidelijk wat je verder verwacht had van het consult. In mijn ervaring proberen vk's je keer op keer te overtuigen bij iets wat naar hun betreft beter is voor de baby, dus eerlijk gezegd begrijp ik je vk wel (sorry). Het is natuurlijk gewoon een extra risico om een kindje in stuitligging geboren te laten worden en het is echt niet de beste optie om meteen voor een ks te kiezen. Wordt nu de volledige zorg overgedragen op het ziekenhuis of moet je weer bij de vk terugkomen?

groetjes Stephanie, mv Lior en Milo

ja maar er zijn ook risico's verbonden aan een versie en die hoeft geeneens te slagen (lees; een hoop pijn voor niets) en zelfs al werkt ie kunnen ze zich weer omdraaien omdat er ook moet worden gekeken naar WAAROM de baby zo ligt (dit heeft vaak te maken met ruimte e.d.) een versie is niet bepaald prettig te noemen en ik vind als je dat niet wilt, dat je eigen keuze is.

Hoi, Stephanie

Wellicht is het handig als je mijn topic nogmaals leest. Mijn man en ik hadden een duidelijke afspraak met de vk dat ze ons door zou sturen naar het ziekenhuis als ons meisje nog niet gedraaid zou zijn.  De keuze om naar het ziekenhuis doorverwezen te worden is een keuze die mijn man en ik weloverwogen en in overleg met de vk hebben gemaakt. Dat ze vervolgens weer op een draaing gaat zitten hameren omdat er deze keer toevallig een stagiaire bij  de controle aanwezig was, is bij ons inderdaad zeer verkeerd gevallen en terecht. Nog bij iedere controle die de vk heeft uitgevoerd heeft er een echo aan te pas moeten komen om te zien hoe ons meisje in buik buik ligt, daar ik continu last heb van harde buiken. Een stuitbevalling vinden wij zowiezo geen optie. Een natuurlijke stuitbevalling brengt veel meer risico's voor ons kindje met zich mee dan een keizersnede. Het is zelfs zo dat 50 % van de natuurlijke stuitbevallingen alsnog uitdraaien op een spoedkeizersnede. Het uitgangspunt om voor een keizersnede te kiezen is in ons geval een kwestie van kiezen voor wat het beste is voor ons kindje.

Misschien is het handig als je mijn reactie nog eens leest.

Ik zeg ook zeker niet dat het niet terecht is, het blijft natuurlijk jullie keus! Ik vroeg me alleen af waarom je zo teleurgesteld was over het consult; ik begreep dat de bedoeling was dat ze je door zou wijzen naar het zhuis en dat heeft ze toch gedaan? Over het blijven zeuren... daar heb ik ook ervaring mee, het zijn nou eenmaal zeurders soms... maar gewoon het ene oor in en het andere oor uit hoor! Uiteindelijk voel je zelf heel goed aan wat het beste voor jou en je kind is!

Alvast heel veel sterkte bij eventuele volgende consulten en succes bij de ks!!

Hoi, Stephanie

Bedankt voor je berichtje! Ik kwam misschien een beetje bot uit de hoek en dat is zeker niet mijn bedoeling! Ik loop gewoon al de hele week met zenuwen rond vanwege het ziekenhuisbezoek van morgen en een beetje een rotgevoel over dat laatste consult. Dat plus het belachelijke warme weer waarvan ik opzwel als een ballon en voila: een zwangere dame met iets teveel pit....Af en toe heb je als zwangere het gevoel dat je het nooit goed kunt doen, wat je ook besluit. Nu mijn zwangerschap tegen het eind aan loopt beginnen de zenuwen toch al een beetje op te komen, hoe die kleine meid van ons ook geboren wordt. Spannend blijft het zeker!!!!

Groetjes en nogmaals excuses voor de ietwat overdreven reactie!
Linda (35 wk 2 dagenJ)

gelukkig ben ik niet meer zwanger, anders hadden we nu oorlog gehad  Ik ontplofte ook om het minste of geringste dus ik neem het je echt niet kwalijk!! Ik wens je heel veel succes met de aankomende ks envooral met je vk...lekker laten kletsen hoor!!! Wat jij voelt is het beste voor jou en je kindje!!!
liefs Stephanie

Hai dames,

Ik moet dit echt ff kwijt. Wat heerlijk dat dit forum bestaat. Zo kunnen wij zwangeren ons zelf toch een beetje ontladen zonder meteen ruzie te krijgen. Ik vind het prachtig om te zien dat er een kleine botsing was maar dat dit communicatief goed opgelost is.
Dit zal in je directe omgeving waarschijnlijk minder goed werken aangezien botsingen daar meestal verbaal plaatsvinden en de andere partij(en) niet zwanger zijn en je 'buien' dus eigenlijk niet begrijpen....

Kortom Heerlijk zwanger zijn met jullie
-xxx- Ednadia ( 30.4 wk)

Terug
Bovenaan