teleurgesteld!

wat vervelend zeg. en ik vind het wel een mooie naam :) wij hebben vera en esra en als we weer een meisje krijgen willen we weer een naam eindigend op ra :) die eerste 2 is niet bewust zo gekozen maar deze dan wel. Vind het ook wel weer lol als ze 3 meiden hebben met de zelfde naam stel. Ook al is het voor ons als ouders soms een beetje lastig :s

Nogmaals erg vervelend dat ze zo reageren. Jullie kiezen bewust die naam voor jullie meisje. Je kunt niet iedereen blij maken. Mag ach als jullie je meisje in handen hebben en zij ook draaien ze wel bij en zien ze dat het echt een veerle is.

xxx

@sibje, ik vind Mira wel leuk erbij passen, zelfde lettergrepen en eindigt op ra:)

Hier hetzelfde probleem. Ik houd me ook vast aan tradities. Ze hebben allemaal 6 letters en Scandinavische namen. Moeilijk hoor. Maar we hebben een naam met alle eisen. Het kan!!!

wat vervelend zeg dat ze zo gereageerd hebben.
soms denken familie leden dat ze alles tegen je kunnen zeggen, omdat je familie bent.
dus niet!

als jullie de naam die jullie nu gekozen hebben, mooi blijven vinden, gewoon houden. Het is jullie dochter en jullie keus!
En ik vind Veerle persoonlijk een mooie hollandse naam.

wij zijn nu aan het nadenken voor een naam. we willen een spaans/servische naam(anders internationaal) die samen kan gaan met de nederlandse achternaam van mijn partner. ook lastig.

liefs

He lieve Deb,

Wat een verhaal zeg! Sorry maar ik vind het echt belachelijk dat ze zo reageren. Kijk, misschien hadden ze een ander soort naam verwacht maar goed....waar is dat op gebasseerd? Ik vind Veerle een hele mooie naam en je moet ook zeker deze naam houden als jullie het een prachtige naam vinden!!!
Echt heel jammer dat ze zo reageren, vind het nogal overdreven en ik vind het echt heel sneu voor jullie. Je verwacht een hele enthousiaste reactie en dan krijg je dit, erg jammer maar probeer het een beetje van je af te zetten!! Van je zusje snap ik het ook niet hoor.....smaken verschillen maar wees blij voor je zus. Ik hoop voor je dat ze een beetje bij draaien en ik vind een excuus eerlijk gezegd wel op z'n plaats.

Liefs Lynn.

thnx voor de lieve reacties dames, een naam verzinnen die bij de baby en ook qua achternaam erbij past is zowiezo al moeilijk. over deze naam waren we het binnen 5 minuten eens dus we waren gelijk al enthousiast. en dan zo'n reactie. mn ouders hebben later gezegd dat ze een beetje schrokken en moesten wennen en het toch wel een erg mooie naam vinden. maar mn zusje dus niet, die is meer van de buitenlandse namen. heb haar gesmst dat ik het erg kwetsend vond en er niet echt van heb kunnen slapen. ben benieuwd wat ze daarop gaat zeggen....

xxx

Hoi,
Mijn dochter heet Veerle en wij zijn nog steeds ontzettend blij dat we die naam hebben gekozen!
En heel veel mensen die haar naam horen vinden het prachtig! We krijgen nog steeds heel positieve reacties!
Heel vreemd dat je ouders zo reageerden. Ik zou er behoorlijk pissig, maar ook verdrietig om zijn! De naam die jullie voor jullie kind kiezen is jullie beslissing, dat ze zelf een andere naam zouden hebben gekozen, prima, maar dat hoeven ze dan toch niet hardop mee te delen!
Wist je trouwens dat Veerle een Vlaamse naam is?!
Nogmaals, Veerle is een prachtige naam en je zal merken dat je dochter ook een echte 'Veerle' zal zijn!

Liefs Anneke

wat leuk dat je dochter ook veerle heet! ja mn vriend zei laatst idd dat het een vlaamse naam is echt grappig ik wist dat helemaal niet. en idd dat ze zelf een andere naam zouden kiezen is prima maar respecteer mijn keuze pff!

Meid, ik zou zeggen trek je er niks van aan maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan!! En wat de andere dames al hebben gezegd ik vind het ronduit belachelijk hoe ze reageerde! Namen zijn heel persoonlijk en er zullen helaas altijd mensen zijn die DE gekozen naam niet mooi vind maar houdt dit dan voor je en vooral als zus zijnde!

Moet wel zeggen dat ik ook altijd wel wat gevoelig ben voor dit soort dingen maar toen ik zwanger was van de eerste kon het me totaal niks meer schelen wat andere er van vonden was gewoon zo trots!!

Dus meid wees trots op jullie (mooie!) naam en verander hem idd voor niemand!
En wat Anneke zegt je zult zien dat de naam straks echt voorr haar gemaakt is en het een echte veerle zal zijn..

Liefs

Terug
Bovenaan