Televisie

Hoi hoi,

Ik was benieuwd wie hun kindje allemaal televisie laten kijken. Hoe lang en naar welke programma's? Wat mag er niet gekeken worden?
Wat vinden ze heel leuk?

Myrthe mag wel tv kijken, maar niet de hele dag door. Ze vind 'De wereld is mooi' 'Teletubbies' (helaas haha) 'Zandkasteel' 'Sesamstraat' en 'Bumba' heel leuk.
Nog geen maand geleden was ze de tv binnen 5 min alweer zat. Nu schuift ze echt dr stoel voor de tv als Barbaar erop is, om er op tijd in te zitten als Teletubbies begint.
Vooral die baby in de zon van Teletubbies vind ze helemaal geweldig. Dan gilt ze het uit van plezier.
Alle teletubbies en zandkasteel en Bumba wordt ook gedag gezwaaid als het afgelopen is, zo leuk om te zien.
Verder staat hier de hele dag of cd of radio aan en 's avonds nog even Sesamstraat. Daar vind ze de vingerpoppetjes en Elmo helemaal geweldig.

Ik was benieuwd hoe andere kindjes de tv ervaren.

Liefs Irene

ook hier een genieter van teletubbies,bumba en zandkasteel.
barbaar vind ze saai want dan loopt ze weer weg hahaha...ook dora vind ze geweldig en zo heb je op nickelodeon yunior nog meer van zulke programma,s wonderteam enzo
ze zeggen ook dat tv kijken erg belangrijk is voor kindjes van deze leeftijd(kreeg toevallig concultatie buro vanmorgen op bezoek ivm djayden)
ze mogen niet langer tv kijken op een dag als dat ze actief in beweging zijn geweest
ik denk dat caithlyn toch wel gemiddeld zo,n 1,5 a 2uur op een dag tv kijkt hoor in totaal

bij sommige zit ze er rustig bij en bij sommige staat ze ervoor te swingen (zoals bij bumba)

ook geniet caithlyn heerlijk van muziek en begint dan ook lekker te dansen echt al een feest beestje :p:p

liefs patricia

Hoi hoi,
Minoux kijkt altijd naar Bumba. Eigenlijk als soort ritueel voor het slapengaan. Dat doen we nu al een hele tijd en je ziet dat ze steeds aandachtiger gaat kijken en het ook steeds leuker vind om te kijken.
(het knopje van de dvd speler weet ze al te vinden...hmm) Het is zo leuk om te zien hoe ze erop reageert.
Verder kijkt ze eigenlijk geen tv. We hebben wel een dvd van Nijntje en Muis, maar dat vind ze (nog) niet zo leuk.
Overdag de tv. aan, doe ik bijna nooit. Tot op heden in ieder geval niet. Wie weet als het wat slechter weer wordt, haha.

Groetjes, Bianca.

Hallo,

zo gek op tv als Tijn was (en is) is Bente niet. Kon ik Tijn eerder blij maken met Bumba of Teletubbies, Bente vindt er niks aan. Ze kijkt heel even en dan gaat ze weer verder spelen. Ik moet zeggen dat ik het op zich wel jammer vind dat ze het niet leuk vindt, want oh wat is het makkelijk om om 17.00uur even de tv aan te zetten als ze moe zijn en jij druk bent met eten koken..... Hahaha, oftewel eigengemak....

Tijn kijkt overigens op het moment ook bijna geen tv, hij is druk met buitenspelen en heeft geen tijd voor tv. In de winter kijkt hij wel wat meer, standaard is teletubbies met daarna zandkasteel en 's middags kindertijd.

Groetjes danielle

Groetjes Danielle

Hoihoi,

Norah vindt Sesamstraat erg leuk, en dan vooral de liedjes. We hebben de cd ook vaak opstaan. Ze zingt en hupst dan uitbundig mee. Alleen... ze wil niet in haar eentje kijken en dat is erg onhandig aangezien het tijdens Sesamstraat vaak tijd is om te koken. Ze komt dan jammerend naar de keuken. Maar meestal zijn we al om half zes aan het eten en staat de tv uit tijdens Sesamstraat.

Verder kijkt ze eigenlijk nooit, de tv staat bij ons overdag bijna nooit aan. Behalve als er een sportevenement is, tour de france ofzo, dan kijkt ze met ons mee. Al gaat ze dan ook gewoon zitten spelen.

Ze vindt het trouwens wel geweldig om Sesamstraat-filmpjes op YouTube te kijken, dan kijken we er twee of drie achter elkaar (bij elkaar een minuut of 6).

Groetjes,
Jamie

Goeie topic!!! Eindelijk weer wat meer response!!

Jasmijn kijkt al vanaf baby af en toe naar de dvd van baby einstein. Daar word ze erg rustig van. Heel af en toe word ze 's nachts hysterisch wakker en dan kalmeert ze bij deze dvd. Voor degene die dit niet kent: het is een dvd uit een serie die baby einstein heet. Je hebt allemaal verschillende thema's zoals: mozart, beethoven, shakespear, bach etc. Op de dvd van mozart bijvoorbeeld laten ze allemaal bewegende speeltjes en lava lampen en dat soort dingen zien op de muziek van mozart. Klinkt heel duf, maar het is echt een aanrader.

's Ochtends kijkt Jasmijn altijd standaard Bumba, Teletubbies en het zandkasteel. Dit terwijl ze haar bord pap eet.
's Avonds kijken we samen Sesamstraat, daarna ga ik koken en zet ik de tv op Nick Junior. Dan kijkt ze wat er dan op is. Bijvoorbeeld Dora, backgardigans en wonderteam.

Ze is helemaal verliefd op Bumba dus daar heeft ze ook een dvd van. Af en toe zet ik die tussendoor op. De laatste tijd iets minder, want Remco (mijn man) en ik hebben het idee dat ze steeds meer klinkt als Bumba........... nonnie, nonnie kiwi..... :eek:s

X Trudi en Bumba-lover Jasmijn

Jee, wat zijn jullie kindjes al geïnteresseerd in de tv. Leah heeft er nog maar weinig oog voor. Soms wijst ze even wat aan als de grote broer en zusjes kijken, maar meestal vindt ze er echt niets aan.....
Dus teletubbies, bumba en zandkasteel: het zegt haar nog niets. Nou ja, prima.

Hoi!

Isabelle is gek op de televisie (tisie zoals ze hem "liefkozend" noemt).
Ze kijkt 's morgens tijdens de koffie naar het zandkasteel en Bumba of, als we te laat thuis zijn van het boodschappen doen, naar de tweenies.
het is een muziekfreak, dus swingt ze er tijdens alle liedjes op los.
Ze sleept zelf haar stoel/sofa van Woezel & Pip naar de bank toe wanneer de tv aan gaat.

'S avonds voor het slapen keken we tot juni altijd standaard naar the hoobs op JimJam (upc), ze heeft voor haar verjaardag de poppen gekregen en is er helemaal aan verslaafd.
Totdat ze in juni ineens vanwege de zomerperiode niet meer kwamen...
De eerste week was ze ontroostbaar als niet the hoobs kwamen maar bijv. Nijntje of Sesamstraat.
Dan kroop ze ook echt gewoon weg.
Na een mailtje naar JimJam (lang leve internet) kregen we te horen dat het in augustus weer zou komen.
Nou, op 1 augustus ben ik begonnen met afleveringen opnemen voor het geval ze het er in oktober weer uit de programmering gooien!

Verder kijken we zelf ook niet zoveel tv, ik heb wel de vaste dingen zoals medische programma's en sommige documantaires, maar 1x per week gaat bij ons de tv uit en dan lezen we een boek of spelen een spelletje of praten gewoon wat (gebeurd niet zo heeeel vaak;-) )

Leuk om te lezen hoe iedereen met de tv omgaat.

Liefs Monica

Terug
Bovenaan