Telkens ziek door op vang, ouders helaas ook

<p>Hallo, mijn dochter is 11 maanden en gaat 2 dagen in de week naar de kinderopvang. Ze gaat hier al heen vanaf dat ze 3 maanden oud is.</p><p>Nu is zij, om de havenklap ziek. Meestal valt het bij haar nog wel mee, echter worden wij als ouders ook telkens ziek. Al meerdere malen buikgriep gehad, koorts, verkouden etc. Wie herkent dit? En wanneer wordt dit minder?</p>

Heeeeeeel vervelend hè! Nooit zoveel ziek geweest als het eerste jaar met kind ? ze is hier nu bijna 2 (21 maanden) en gaat sinds ze 1.5 is echt al wel beter. De laatste maanden amper meer last/ziek. Hang in there! Het wordt beter! 

Ook al breekt nu de volgende fase aan hier.... luizen in de groep? never a dull moment

Ja heel herkenbaar. Heb dochtertje van 6 maanden en gaat ook 2 dagen in de week naar opvang vanaf dat ze 3 maanden is. Ben al keer verkouden geweest en keer alleen verhoging gehad en beroerd gevoeld door virusjes die zij mee heeft genomen van opvang, maar ben nu al 2,5 week ziek met ontstoken holtes en intussen aan de antibiotica ?‍? Heb ook het idee dat ik van al die virusjes zieker word dan zij ? Ik hoop ook dat ik er voor de rest vant jaar weer ff vanaf ben, maar ben bang dat dat ijdele hoop is ?

Hier ook! Kreeg er zelfs gezeur mee op werk (ik sta voor de klas), maar had een zeer begripvolle bedrijfsarts. Toen hij 1,5 was, werd het plotseling veel beter. De laatste 4 maanden is hij maar 2 keer ziek geweest, daarvoor elke week ?

Jup, pik vrijwel alles mee wat hij mee nam (heel fijn in de coronatijd). Als hij verkouden is kan ik er bijna de klok op gelijk zetten dat ik volg. Hij is nu 2, zelfs corona heeft hij meegenomen? Over 4 weken gaat onze jongste ook naar de opvang. Dan zal t wel helemaal feest worden..

Is bij ons ook, al was er in de coronatijd minder buikgriep door de hygiëne maatregelen. Nu ze bijna 2 wordt is het al een stuk minder. (Het meeste al gehad/stopt minder in haar mond?)
Of afwachten of thuishouden....

Heel herkenbaar, was hier net zo. Vanaf 2 jaar werd het veel minder en nu hij naar school gaat is hij (afkloppen) alleen nog licht verkouden geweest... Heb altijd gehoord dat ze door de opvang als ze klein zijn vaker ziek zijn, maar dat ze tegen de tijd dat ze naar school gaan de meeste kinderziektes al gehad hebben en dan een betere weerstand hebben dan degenen die dat niet of minder zijn geweest. We hebben in de afgelopen 4 jaar idd de meeste kinderziektes wel af kunnen strepen.
Veel sterkte, op de een of andere manier is er vanuit werkgevers ook meer begrip als je zorgverlof opneemt bij een ziek kind wanneer ze nog zo klein zijn, wellicht is dat ook een voordeel...

Hier net zo. En ik raakte zwanger van de tweede, ben in de zwangerschap nog makkelijker ziek geworden van haar. 
Zij was vanaf 4 maanden echt wel een keer of 3 per maand ziek, met vaak hoge koorts. Steeds maar weer thuis houden, schaamde me dood op mn werk. Weer andere uren werken, of zelfs ziekmelden. En tijdens mijn zwangerschap was het helemaal erg. Wat voelde ik me rot zeg! Tijdens mijn bevalling had ik corona, 4 weken ziek geweest. 
Rond 1,5 begon het af te nemen. Ze is nu 2 jaar en 2 maanden en als ze wat heeft, is het gewoon verkouden, vaak geen koorts meer. En soms is het nog steeds 3 keer in een maand, en dan ineens 2 maanden niet. Dus het gaat zeker beter. Maar sinds de bevalling in maart ben ik ook alweer 3 keer getroffen. 2 keer licht verkouden en 1 keer hoge koorts. 

Terug
Bovenaan