tellen en kleuren

hier was ik nog een keer, Romy kent ook aal heel wat letters, grappig ze was er zelf mee bezig, een paar maanden geleden kocht ik magneet lettertjes voor haar en ze vraagt zelf welke letters het zijn, de U van Utrecht, de M van mama, de O van opa/oma, de F van Floor (haar nichtje) de D van Didi( ook een nichtje) de A van Anthony(haar broertje) en zo nog een paar.
Ik ben er niet geforceerd mee bezig hoor maar ben toch wel een beetje trots ( mag toch wel he)
nou ja verder is het een normaal lekker meisje hoor die in haar eigen tempo haar ontwikkeling volgt, leuk om te ervaren vinden jullie ook niet?!
 
hoi

ik heb nu voor mijn zoontje van 2 een junior colorino gekocht
dat is een veld waar je gekleurde knopen op kan drukken en verschillende platen onder kan leggen zodat je het kan af wisselen
hij vind het hartstikke leuk en zo kan hij wel een beetje d ekleuren leren
mischien een idee
 
hoi,
mijn zoontje is gek op inkleuren en zo veel bezig met de kleuren.
hij had interesse in hoe de kleur heette en dat zei ik steeds. tot ik hem vroeg pak eens blauw enz.
hij benoemd ook lichtblauw donkerbl enz.
hij was toen ruim 2 jaar.

voor hun vierde jaar weyten de meeste wel de kleuren te benoemen.
leuke kleuren spelletjes doen helpt ook.
en vragen wat de kleur op zijn shirt is

tellen kan mijn zoon nu hij 3 jaar werdt beter tot in de 20
soms is hun intersse daar heel niet en weten ze het eigenlijk wel!

groetjes
 
Mijn jongste dochter is in oktober 2 geworden, en kent ook al wat kleuren. Hier kwam ik bij toeval achter, ik had een oranje trui aan en ze zat op mijn schoot en zei: mama oranje.
Tellen doet ze, 2,4,6, 8,10, dus ze is lekker snel klaar !

De oudste is bijna 4 en telt nu tot 20. Ik kan me niet meer herinneren wanneer zij de kleuren kende.
 
Hoi
Mijn zoontje kan nu de kleuren en tellen tot 20 en hij kent alle vormpjes benoemen.En hij is nu precies 2,5.Je kind geeft zelf wel aan als hij een uitdaging nodig heeft.Mijn zoontje vroeg zelf wat is dat en alles en zo heeft hij alles geleerd.



suzanne
 
Terug
Bovenaan