Temperament!!!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik wilde eens weten hoe het staat met het temperament van jullie kindjes. Mensenkinderen, die Noah van ons, dat is er eentje. Onze oudste is altijd zeer meegaand, zachtaardig en gewillig geweest, maar dat is met dit exemplaar  héél anders!!! Als ik 'm corrigeer begint ie al nee te schudden. Als ik 'm vervolgens oppak, maakt ie zichzelf helemaal stijf en gaat dan boos met zijn handjes wapperen  (en maakt opstandige geluiden). Ik vind het nu nog wel grappig, maar wat moet dat worden als hij straks gaat peuterpuberen? Ik hou mijn hart vast.... Hij is van begin april, dus een ram (en die schijnen er bekend om te staan). Ben benieuwd of die guppen van jullie ook zo pittig zijn!

Groetjes
Danielle

hoi danielle,
mijn kleine is van 1april, en heeft ook van die driftbuien.
Als ik haar iets verbied dan begint ze te gillen en inderdaad als we haar oppakken dan strekt ze zich ook uit en wordt dan boos.
Ze wil ook teveel voor wat ze kan, heeft ze eigenlijk altijd al gehad.
Soms echt een drama, maar ja hoord erbij geloof ik.
groetjes annelies

Hoi,

Nou ik ben zelf van april en dus ook een ram.
En indd ik zelf ben ook best temperamentvol.
Yordi is van januari en is dus een steenbok, maar poeh wij hebben dus ook een mannetje waar erg veel temperament in zit.
Al compleet met driftbuien en al en hij wist ook al heel erg snel wat hij wel wil en wat hij niet wil. Als hij iets niet mag van mij, nou dan berg je maar....... want dan is bijna het huis te klein. Ook ik hou me hart soms vast om het zo maar te zeggen en heb ook al gezegd dat het nog wat kan worden met hem als hij ook lekker gaat peuterpuberen.
Ook denk ik dat hij vroeg gaat peuterpuberen.

Liefs marielle

whahaha
nou, nathalia is van februari en haar temprementje is ook vrij pittig hoor.
tja, wat doe je er aan??
nathalia is me gewoon heel erg aan het uitproberen.
hoe ver kan ik gaan bij mama?

consequent blijven. nee is nee en ja is ja.
als nathalia nee blijft schudden terwijl ze moet eten.
nou, dan niet. ik ga haar niet lopen dwingen.
maar ze blijft net zo lang aan tafel zitten als wij.
op een gegeven moment vind ze het echt niet meer leuk dat ze toch moet blijven zitten, maar niks meer krijgt (ook geen aandacht meer)
en gaat ze toch maar van ellende eten hahahahha

en als ze aan de dvd speler blijft zitten, en ik heb al 2 keer nee gezegd, dan gaat ze de hoek in.
daar moet ze dan blijven zitten, totdat ik zeg dat het weer goed is. (meestal maar een minuutje haha)

mijn moeder heeft me vanaf het begin af aan al gezegd:
als nathalia een klein beetje op jou gaat lijken, en een beetje op erwin,
dan staat jullie nog heeeeel wat te wachten.
(erwin is van december en ik van juli en allebij waren wij ook geen engeltjes, vooral de pubertijd hahahaha)

dus of het echt aan het sterrebeeld ligt?? hahaha

liefs, do

Hoi hoi,

Wat herkenbaar allemaal die verhalen. Onze meid is van februari (sterrenbeeld vissen) en ook een echt gifkikkertje.

Ze heeft dit al van kleins af aan. Ze wilde veel te veel en als het niet lukte dan werd ze boos. Huilen, gillen, krijsen. In het begin weet je dan niet wat je moet doen, maar het enig wat hielp was de stoom af laten blazen.
Toen ze met 7.5 maanden ging kruipen werd het al een heel stuk minder. Toen kon ze tenminste zelf ergens komen. Met 10.5 maanden ging ze lopen en toen was het eigenlijk ver over.

Nu is het inderdaad zo dat als ze van ons iets niet mag, boos wordt en zich op de grond gooit en begint te huilen, zeuren. Dit negeren werkt het beste want het is ook zo weer over. Wij moeten dus ook erg consequent zijn in wat wel en niet mag. En inderdaad nee is nee en blijft ook nee.
Ze weet heel goed wat wel en niet mag en van de 10 keer gaat het ook 9 keer goed. Als ze bij mijn schoonouders is geweest dan zijn de regels weer even zoek, want die houden zich niet zo strikt aan alle dingen. Geven haar gerust de afstandbediening of de telefoon. Dat zijn dus dingen die ze thuis niet krijgt, omdat ik het niks voor kinderen vindt, maar ook omdat ze het gewoon verstopt en ik geen zin heb om er steeds naar te zoeken.

Of het echt aan het sterrenbeeld ligt weet ik niet. Het uitproberen hoort er toch bij. Ze moeten toch weten tot hoever ze mogen gaan. Maar onze meid is een hele lieve schat, die het ook heerlijk vindt om lekker met ons te komen knuffelen. En ja ik moet om haar kunsten ook wel heel vaak lachen. Achteraf dan he, niet op het moment zelf.

Succes met je liefste gifkikkertje
Groetjes Anne

Hier ook af&toe enorme driftbuien!!!!
Ook weleens 's nachts,helemaal irritant! En dat kan
best weleens een uur duren....Pijn in haar kiezen heeft ze dan
ook,want dat zie ik...en dat levert ook weer huilbuien op!!!
Zucht.........alles gaat over.............zeggen ze (hihihi)
x An

Fijn om te horen dat jullie ook van die driftkikkers hebben. Begrijp me niet verkeerd hoor, het is een heerlijke, vrolijke schat. Maar het steekt zo af bij mijn oudste die zo rustig en gewillig is. Nu besef ik ook dat dat ook niet altijd zaligmakend is hoor. Hij is af en toe niet vooruit te branden... Ik kreeg ook al te horen tijdens mijn zwangerschap: zo'n makkelijk kind als Luqa krijg je nooooit meer! Heel irritant vond ik dat toen, maar nu besef ik dat dat inderdaad het geval is... Voor de rest is Noah ook best makkelijk hoor, alleen die sterke wil... Daar moet ik heel erg aan wennen.... Bedankt voor jullie leuke reacties!!! Heerlijk toch dat forum!

Liefs

Danielle

Hoi!

Hier in huis aan temperament geen tekort: ik ben zelf een maagd en nogal een control freak.
Isabelle is een rammetje en het is dat ze geen hoorns heeft, anders had ze die soms zeker gebruikt!

Isabelle luistert de laatste 2 weken gelukkig wel naar mijn "nee" en schudt dan ook gezellig met haar hoofd mee en brult dan luidkeels: "nee!"

Sinds gisteravond zitten er sloten op de keukenkastjes, denk je: normaal taalt ze er niet naar om ze open te doen, gaat ze vandaag even stuk voor stuk alle kastjes af!
Ben ik even blij dat ik ze er net op gezet heb!

En bij het luier verschonen als ze gepoept heeft blijft ze "bah!" roepen tot de schone luier om zit.
Helaas vandaag 3x aan toe (2 tanden tegelijk.....)
De buren zullen af en toe wel denken....

Liefs Monica

Terug
Bovenaan