Temperamentvolle baby: frustraties

Heeft hij verborgen reflux? Ben geen arts, maar ik herken dingen die je zegt van ons zoontje. 
Je zou iig het bedje omhoog kunnen zetten, plat slapen was krijsen hier. 

Veel sterkte! Ook een temperamentvol mannetje hier. Ik probeer vaak maar mee te bewegen (waar dat kan). 

Nee s nachts slaapt ie plat wel prima... had er ook al aan gedacht, maar behalve het huilen en niet in bed willen slapen heeft hij eigenlijk geen bijpassende klachten

[quote quote=10505766]Fijn om alleen al verhalen van herkenning te horen, en dat het niet automatisch betekent dat het zo blijft!

@Lewis, dat van het voeden zou je zeggen ja, maar het gaat vaak juist beter als hij veel honger heeft ? het is echt zo dat ik hem dan helemaal rustig bij me pak, en hij het pas op een brullen zet als ik mijn borst aanbiedt. Dat gebeurt nog vaker als ik hem eerder aanleg, maar soms ook als hij uit zichzelf wakker wordt van de honger. Zo ook vanochtend: huilend wakker worden, rustig worden als ik hem oppak, begint spontaan op mijn arm te sabbelen want honger. Maar zodra mijn borst in de buurt van zijn mondje kwam begon hij ineens vol op te krijsen...[/quote]

Dat had mijn zoontje dus ook... Alleen snachts ging het goed of in een bepaalde positie waarbij ik hem op een kussen liet liggen en over hem heen ging hangen, niet te doen dus.
Ik probeerde weleens melk te kolven en in een flesje te geven, dat dronk hij wel beter. als ik in precies dezelfde houding dan stiekem het flesje weghaalde en de borst gaf, ging hij gillen. Toen dus overgestapt naar flesvoeding

Veel herkenning, hier ook een heel temperamentvol ventje. Drinken is altijd drama geweest. Precies wat jij ook omschrijft. Na 3 weken ben ik al overgegaan op kunstvoeding. Dit ging even wat beter maar al snel werd hij daar ook driftig van. Ik heb me neergelegd bij het slechte drinken. Dan maar wat vaker een klein flesje, soms werkte dat wel. En vanaf 4 maand direct gestart met hapjes en papjes. Dit ging gelukkig veel beter! Waardoor hij vanaf 4 maand nooit meer een fles krijgt (wel snachts dan is het voor hem geen probleem) maar van alle melk pap gemaakt en dat dan lepelen.
Slapen, ook een hele poos drama geweest. De paco inbakerdoek heeft best wel wat geholpen + allemaal knuffelberen rondom z’n hoofdje + ruis aan bij elk slaapje + fopspeen in bij de eerste brul.
Heel veel succes! En misschien een klein lichtpuntje; m’n zoontje is nu ruim 6 maand en het gaat allemaal gelukkig wat makkelijker ondertussen!

Geen tips maar wel herkenning. Mijn 2e is nu bijna 11 maanden en pufff wat is het veel werk een baby en een peuter. Beide vragen zeer veel aanrdacht en baby zet het op n brullen zodra ik buiten beeld ben. Dus ik verlies ook zeer snel mn geduld. Probeer wat tijd in te plannen met je oudste alleen. Zodra ze wat meer kunnen die babies wordt t ook iets makkelijker, ze kunnen dan iets vaker wat zelf spelen. Hang in there! Ik hang de vlag uit als ie begint te lopen!

Terug
Bovenaan