Temperamentvolle baby

Klinkt voor mij alsof hij meer wil dan hij nu kan en dat dat erg frustrerend is voor hem. Kan hij lekker de wereld in kijken als hij in de wandelwagen zit? Thuis misschien wat uitdaging proberen te geven? Lijkt me pittig hoor, maar als hij wel kan wat hij wil (en ja, dat is afwachten) dan gaat het waarschijnlijk beter. Succes!

Ik bedenk me opeens nog iets nav een andere reactie over overgangen. Ik houd met onze zoon zoveel mogelijk een vast riedeltje aan. Onze ochtend is bijvoorbeeld elke dag hetzelfde (behalve dan het tijdstip waarop hij wakker wordt) en dat is voor ons beide super chill. Hij weet wat er gaat gebeuren en ik kan meestal goed voorspellen hoe hij reageert. 't was even zoeken voordat we een riedeltje hadden gevonden dat voor ons beide werkt, maar het is gelukt. 
En onze zoon vond jas aantrekken en in de maxi cosi gaan altijd verschrikkelijk. Dat was altijd huilen en zich verzetten. Zingen vindt hij fantastisch. Toen ben ik elke x hetzelfde liedje gaan zingen terwijl ik z'n jas aantrok en 'm in de maxi cosi zette. Dat werkte! Na een paar x begon hij al te lachen als ik ging zingen. 

Bedankt voor alle reacties. Heel fijn om de herkenning te lezen dat hij echt niet de enige hierin is. 
Ik hoor idd van het kdv ook dat ze vaak zien dat het wat makkelijker wordt voor hem als hij kan kruipen. Ik hoop ook echt dat dit zo is. Voor nu is het idd veel frustratie maar ook ik wordt er regelmatig gefrustreerd van ook al neem ik me elke keer weer voor dat hij er niks aan kan doen en het vanzelf beter wordt dat vindt ik nog wel een dingetje. Niet dat er dan wat gebeurd hoor even voor de duidelijkheid haha maar ik voel me dan zo arghh haha. 
Qua uitdaging probeer ik wel wat hier en daar maar vindt het ook lastig te verzinnen wat precies nou leuk is voor hem momenteel. Zwemmen en fietsen vindt hij erg leuk dus dat doen we nu regelmatig en flesjes vullen met rijst etc en dan rammelen. Jullie nog tips? Buikliggen vindt hij ook niks overigens. Hij doet nu iets poging tot kruipen als ik hem op zijn buik leg maar zelf draait hij niet naar zijn buik. Dit kan hij wel.

Baby taal ga ik eens over lezen wie weet thanks voor de tip.
Wat betreft tandenpoetsen, handspiegel vast laten houden en erin meelaten kijken en ondertussen tanden tellen of liedje zingen is wat ik vaak hoor wat werkt maar miss heb je dat allang geprobeerd. ?
De rust en regelmaat hanteren we zeker zoveel mogelijk. 
Nogmaals bedankt voor jullie verhalen doet me goed te lezen ook al vindt ik het tegelijkertijd balen dat zoveel kindjes zo gefrustreerd kunnen zijn of pittig hoe leuk ook voor later tis toch pittig.
Maar nee inruilen voor geen miljoen ?

Onze zoon is 12 dagen en doet dit al. Als melk niet snel genoeg komt of dergelijke laat hij heel goed weten dat hij dat niet leuk vind. Vraag me af of jij dat ook al zo jong zag. De kraamzorg stond in ieder geval flink te kijken  van zo'n pittige eigen wil. 

Pffff ja, hier ook een heel temperamentvol mannetje van 10,5 maand. Ik had van te voren al verwacht dat het er eentje zou worden. Mijn man heeft namelijk ook een zeer temperamentvol karakter. Daarbij kan hij geen minuut stil zitten en praat van sochtends vroeg tot zelfs als we al n half uur in bed liggen en ik bijna in slaap ben gevallen haha! Daarbij ben ik ook best n bezig bijtje, dus tja... dan kun je wat verwachten he?!
Hier ook snel gefrustreerd en als hem iets niet zint, laat hij dit heeeeel erg duidelijk weten. Verder is hij wel actief en is altijd bezig, maar wil ook graag vermaakt worden.
Toen hij begon met tijgeren was de frustratie nog niet weg hoor. Pas toen hij ook begon met kruipen ging t hier n stuk beter. 
Ik moest vanmiddag nog zo om hem lachen, hij heeft zo’n emmertje waar je vormpjes in het juiste gaatje van de deksel moet doen. Dat was hij aan het proberen, maar lukte niet. Hij werd zo ontzettend boos, hij liep rood aan, schreeuwde en pleurde dat hele ding voor zich uit, hahahaha!

Maar ik snap je wel hoor. Hier ook echt nog steeds wel momenten dat hij zich niet kan vermaken, hele tijd zeuren en jammeren, aan mijn been hangen enz.Dit vooral tijdens zijn sprongen dan is t echt heel extreem. 
Ik moet er altijd wel om lachen, ondanks dat t erg vermoeiend en zwaar kan zijn hoor! De nachten zijn hier ook nog niet echt om over naar huis te schrijven, dus het slaaptekort erbij maakt het t nog pittiger.
Blijven geloven dat het echt beter wordt! Want dat wordt t ook echt hoor!! ?

Hallo lieve mama's van de ohzo temperamentvolle baby's ;)
Ik zie dat het laatste bericht al een tijdje geleden is geschreven maar wie weet komen er nog reactie's
Wij hebben een zoontje van bijna 7 maanden, en jeetje wat heeft deze pit. Altijd al gehad. Leuk, zo leuk om te zien, ook pittig, maar ongelooflijk hoe veel hij interessant vind en wilt ontdekken. Wil hij iets niet, is hij verveeld, heeft hij een vieze luiere, is hij moe, dan vanhet een op het andere moment huilt hij, en niet een lieflijk miemelig huiltje, maar meteen heftig. Altijd al zo geweest vanaf de geboorte.

Dit stukje hebben we geaccepteerd en we moeten er vooral heel vaak om lachen dat wij een baby met pit hebben, mijn man en ik zijn namelijk best wel saai ;)

Wat wel een probleem is, is het slapen. Ook al vanaf het begin. Het is al 7 maanden lang een strijd om hem in slaap te krijgen. Als hij slaapt dan is dit maximaal 45 minuten. Maar we zijn dan ook minimaal 45 minuten bezig op hem in slaap te krijgen.
Inmiddels hebben we echt zo veel geprobeerd. Inbakeren, witte ruis, rust en regelmaat zowieso, een bedritueel, wiegen, zingen, donkere kamer, slaapschaapje, osteopaat, kinderphysio, een vast knuffeltje, bij hem blijven, cosleeper. Hij is ontroostbaar, ook in onze armen is hij niet te kalmeren. Als hij naar bed moet, omdat hij zo moe is, dan begint hij standaard extreem te huilen. We hebben hem nooit laten huilen, omdat als hij huilt hij meteen overstuur raakt, rood aanloopt, zweet, overstrekt, dus als we dit 3 minuten proberen is het nog moeilijker hem in slaap te krijgen. We hebben coaching van een slaapcoach gehad, maar sinds ze ons aanraadde om met een stoel naast zijn bedje te zitten en hem alleen te aaien en niet eruit te halen, is dit na een nacht proberen een nog groter probleem geworden. Wegleggen lukt nu dus helemaal niet, pas als hij heel diep slaapt. Vanaf deze week ligt ie bij ons in bed, zodat als hij snachts wakker wordt ik hem sneller gerust kan stellen, want in de nachten waren we uren aan het wiegen om hem weer in slaap te krijgen. Het werkt een beetje, maar om de twee uur wordt hij toch wel huilend wakker. Hij is medisch helemaal in orde, overdag is hij super alert, vrolijk, gezellig en pittig natuurlijk. 
Hebben jullie tips, wat kunnen wij nog meer doen zodat hij rustig slaapt. 
Wij denken dat hij slapen gewoon niet leuk vind, hij wilt geen afscheid van de dag nemen. en dat hij mogelijk in de nacht alle indrukken probeert te verwerken, al proberen wij zijn leven zo rustig mogelijk te laten, weinig erop uit, weinig prikkels. Thuis vooral veel met hem bezig zijn en genoeg uitdagingen zodat zijn energie kwijt kan.

Benieuwd of jullie ervaringen hebben. Wat een verhaal he ;)

Hoi, 
Jouw verhaal klinkt heel herkenbaar. Wij hebben een baby van 5 maanden die ook een temperamentje heeft. Overdag is hij heel alert, net zoals jij beschrijft. Hij kan heel erg vrolijk zijn (dan lacht hij ongelooflijk hard), maar kan ook erg zeuren en huilen als iets niet naar zijn zin is. Volgens mij is hij ook snel verveeld en gefrustreerd omdat hij nog niet kan kruipen en ontdekken... 
Vooral de slaapjes gaan hier ook moeizaam. Hij vecht erg tegen zijn slaap en doet ook maar dutjes van 40 minuutjes. Ik ben daarom erg benieuwd hoe het nu met jullie kindje gaat en of er snel beterschap is gekomen bij jullie. Alle tips zijn welkom. :) 

Terug
Bovenaan