Temperamentvolle babydraak 10 mnd

<p>Ik deel het ook even op dit forum in de hoop steun en gelijkgestemden te vinden of liever nog ervaringsdeskundigen die gerust kunnen stellen! <br /><br /></p><p>ik ben namelijk echt op. Al 10 mnd voelt t moederschap als een groot ondankbare ervaring. Mijn dochter was geen huilbaby maar huilt wel veel en snel. Maar ze lacht ook snel en vrij hysterisch zelfs. Ze is mega onrustig en gespannen. Over alert en gefrustreerd.  Ze bepaalt iedere sec van mn leven en ik word steeds meer gespannen en angstig. Niet goed. Mijn veerkracht verdwijnt langzaam door slaaptekort.  En ze heeft juist een stabiele geduldige mamma nodig. <br /><br /></p><p>De opvang is ook een drama (2 middagen om mij rust te geven - nu ff niet natuurlijk met lockdown) en daar doet ze hetzelfde: ontevreden, verdrietig en verloren. Niet slapen. <br /><br />ik moet er doorheen... tijd is mn beste vriend maar t duurt al ff nu en ik zoek het licht! Iemand? <br /><br /></p><p>ps: vermoedelijk niks medisch (zit op kma voeding). Kindercoach al geprobeerd, osteopaat, kinderfysio, cb overleg... ik weet dat ze zich wil uitdrukken maar dat nog niet kan. Ik ‘praat’ ook met t hierover (al hoort ze t niet echt want ze is veel te druk). </p>

Wat naar voor jou en zwaar, ik heb ook een pittig kindje en de klachten komen echt overeen maar ben inmiddels achter de oorzaak, en dat is oxycotine schade, ben je toevallig ingeleid ? Of heb je na je bevalling een injectie in je bovenbeen gekregen en hierna borstvoeding gegeven dan heeft je kindje dit via jou binnen gekregen? Dit is allemaal synthetische oxycotine en daar kan je kindje echt schade van oplopen de meningen zijn hierover verdeeld, ik heb me hierin verdiept en steeds meer herken ik alle klachten die je hiervan kan krijgen bij mijn kindje...

Ach mama, ik heb wel een temperamentvol meisje maar kunnen er goed mee overweg, al de dingen die jij geprobeerd hebt waren voor ons noet nodig. Wel zijn we met baby gebaren begonnen al vrij vlot ( veel te vinden via Lotte en max bijv.) Hierdoor kan ze nu met de aantal die ze kan en inmiddels wat woordjes goed uitdrukken en wij kunnen der beter begrijpen.

Ik wil je veel sterkte en suc6 wensen. En hoop dat jullie snel een manier vinden zodat het voor jullie allen beter werkt.

Wat vervelend!

Zo’n temperament volle meid heb ik hier ook in huis, maar zij is inmiddels 2 jaar. De omgang met haar blijf ik ook heel lastig vinden.
Zelf vind ik dat nu ze kan praten en mij begrijpt, dat het wel wat makkelijker word. Of ze kan in ieder geval goed aangeven wat er is, waar ik dan op in kan spelen.

Ik heb nu een boek besteld over temperamentvolle kinderen. Is nog niet binnen, dus kan nog niet vertellen of het aan te raden is. Maar misschien helpt het om opvoed boeken te lezen o.i.d.

Een geduldige, uitgeruste moeder is denk ik ook belangrijk, dus neem af en toe wat tijd voor jezelf.

Eerlijk? Het klinkt voor mij alsof er wel degelijk iets aan de hand is, maar ik ben natuurlijk ook maar een leek. Dan denk ik niet direct aan een lichamelijke mankement. Misschien hooggevoelig ofzo? Hoe verloopt de ontwikkeling verder? Hebben jullie al eens een strak schema geprobeerd? Onze dochter is 10 maanden en ik herken zeer weinig van wat je zegt. Ik vind het ook echt wel eens pittig en als onze dochter iets niet wil of niet leuk vindt, dan horen we het wel ;) Sorry, maar bij temperamentvol denk ik aan iets anders dan wat jij beschrijft 

Pff wat pittig zeg!
Misschien zou je baby gebaren kunnen proberen zodat je meisje mogelijk een manier gaat vinden om zich te uiten ipv die frustraties. 
Wat me daarnaast door het hoofd schiet om veel rust en regelmaat in te brengen. Dus beetje vaste tijden met slapen bv, vermijd onnodige prikkels. Buiten wandelen vindt ze wel leuk? Geeft jou wat rust en hopelijk weer wat meer energie. Succes!

Lieve allemaal, 

Ik heb inderdaad gebarentaal plaatjes besteld van max en lotte! Daarnaast ben ik er na een paar dagen/ nachten onderzoek van overtuigd dat zij EN ik hoogsensitief zijn. Allebei dus snel overprikkeld en dat helpt niet mee. 

ik schrik wel vd eerste reactie: ja ik ben zeker ingeleid... en het zou mij niets verbazen. Ze zat vast en is meteen op de max van t hormoon gezet (er was paniek... te laat voor keizersnee)... 
ik ga het verder onderzoeken!

dank lieve dames!

Ik heb inderdaad een inleiding (spoed/ vaccuum) gehad!! Ook veel over ingelezen maar dit kende ik nog niet. Heb jij je/ haar laten ontstoren? En zo ja: hoeveel sessies? Ik heb er een beetje gek gevoel bij

Terug
Bovenaan