Temperamentvolle babydraak 10 mnd

Mijn zoontje is nu 15 maanden en wij vinden het ook heel zwaar. Hij is erg temperamentvol en huilt heel snel. We merken ook dat hij heel gevoelig is voor prikkels. Als we op vakantie gaan dan is hij een uur nadat hij uit bed komt alweer stik en stikmoe. We kunnen geen activiteit met hem doen. 

Erg lastig ook omdat in onze omgeving heel veel kindjes zijn en die lijken er allemaal veel minder last van te hebben. Ik denk echt dat onze zoon hoogsensitief is. 

Ook herken ik wat je zegt over de opvang. Dat is voor hem ook steeds heel veel. Daar hoor ik ook regelmatig dat hij huilerig is en niet goed in z'n hum. Daarom zijn we nu aan het informeren over een gastouder... 
heel lastig allemaal en ook ik heb behoefte aan moeders die hetzelfde meemaken, aangezien ik bij mijn vriendinnen niet goed mijn verhaal kwijt kan, omdat je het pas begrijpt als je een temperamentvol kindje hebt.
 
 
[quote quote=10494262]Mijn zoontje is nu 15 maanden en wij vinden het ook heel zwaar. Hij is erg temperamentvol en huilt heel snel. We merken ook dat hij heel gevoelig is voor prikkels. Als we op vakantie gaan dan is hij een uur nadat hij uit bed komt alweer stik en stikmoe. We kunnen geen activiteit met hem doen. Erg lastig ook omdat in onze omgeving heel veel kindjes zijn en die lijken er allemaal veel minder last van te hebben. Ik denk echt dat onze zoon hoogsensitief is. Ook herken ik wat je zegt over de opvang. Dat is voor hem ook steeds heel veel. Daar hoor ik ook regelmatig dat hij huilerig is en niet goed in z’n hum. Daarom zijn we nu aan het informeren over een gastouder… heel lastig allemaal en ook ik heb behoefte aan moeders die hetzelfde meemaken, aangezien ik bij mijn vriendinnen niet goed mijn verhaal kwijt kan, omdat je het pas begrijpt als je een temperamentvol kindje hebt.[/quote]
Je hebt gereageerd op een bericht van bijna een jaar oud, dus TS zal mogelijk niet meer reageren. Maar wie weet.
'Temperamentvol' is een moeilijke term. Helemaal voor baby's. Want het kan duiden op een alerte, intelligente baby, maar ook op een trauma (angsten), autisme, een sensitieve baby of een baby die sneller ontwikkeld dan dat hij aankan. In alle gevallen (en waarschijnlijk nog meer voorbeelden) kun je eenzelfde soort gedrag krijgen. 
Snel overprikkeld, weinig focus, veel aandacht nodig, erg humeurig of juist erg vrolijk (en kan dat snel afwisselen), lastig inslapen of lastig (door)slapen, veel geluiden tijdens het slapen etc etc.
 
Terug
Bovenaan