Temperaturen.. help!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

zoals een aantal van jullie misschien al wel weten, ik ben begin augustus 2007 gestopt met de pil en sindsdien niet ongesteld geworden. heb al bloedtesten gedaan maar hier kwam niets uit en nu moet ik wachten op een oproep van het ziekenhuis, fertiliteitspoli om een en ander te onderzoeken.

nu heb ik de volgende vraag.
ben vorige week begonnen met temperaturen, maar weet niet precies hoe dit nu gaat. Als je eisprong is geweest, is je temperatuur een paar dagen iets hoger, en als je zwanger bent is je temperatuur ook iets hoger dan normaal, begrijp ik eruit. Klopt dit?

ben vorige week donderdag begonnen. vanaf donderdag was het elke ochtend 54,6 graden. nu sinds 2 dagen is het 54,7. Kan ik hier al iets uit aflezen? of moet ik de eerste maand gewoon maar elke ochtend tempen en de volgende maand kijken of dit hetzelfde is?

ben ook sinds een aantal dagen ontzettend moet, btje duizelig, alsof mn ogen het niet meer zo duidelijk zien allemaal en heb zo ineens een misselijk gevoel, niet op een bepaald tijdstip, maar wel elke dag. ook heb ik steken in mn buik, net onder mn borsten..

waarschijnlijk ben ik gewoon btje ziek aan het worden en is er niets aan de hand, maar kan het gevoel niet onderdrukken dat heel misschien toch... wil nog niet testen want dat is elke keer zo'n tegenslag als het weer negatief is.

graag jullie hulp!
dankjewel!

groetjes diaan

Hoi Diaan,

Jij hebt het over een temp van 54.7 graden moet dat niet 34.7 zijn   54 lijkt me namelijk zo hoog. Ik heb ook een aantal keren s'morgens mijn temp gemeten en bij mij was het een aantal dagen hoog en daarna weer laag. Ik kan er niet vanuit gaan dat dit mijn eisprong is want ik heb een heel erg onregelmatoge cyclus. Ben nu 67 dagen overtijd. Ik heb gehoord dat je wel een beetje een regelmatoige cyclus moet hebben wil je aan de temp kunnen aflezen wanneer je eisprong is. Als je een langere periode tempt kun je doormiddel van het aantal dagen drie dagen eruit pikken die wat hoger zijn dit moet dan ongeveer op de helft van je cyclus zitten en dan kan het zijn dat je een eisprong hebt. Hoop dat ik zo een beetje antwoord heb kunnen geven op je vraag.

Groetjes Russell

Russel...Haha, dit is wel echt te erg.. zo erg ben ik er bij met mn hoofd.

54 is idd wel heeeel erg hoog, lijkt me heel sterk haha.

ok mijn temp is 35,6 vanaf donderdag tot maandag. gisteren en vandaag was het 35,7.

maar misschien is er dus een kans ivm mijn ongesteldheid dat temperaturen niet helpt bij mij? moet maar gewoon afwachten tot ik naar het ziekenhuis kan, maar wil ondertussen graag het een en ander proberen. ik ga er gewoon mee door, misschien heeft de gynaecoloog er iets aan of kan ze me erbij helpen?

dankje voor je reactie, zo snel :)

Hoi Diaan

Kijk eens op deze site:
www.moerstaal.nl/
homepage/show/pagina.php?paginaid=121669
Ik ga vanaf morgen ook beginnen met temperaturen en ik vond deze uitleg wel erg duidelijk en lekker simpel geschreven.

Succes
Natalie

Hoi Diaan,

geen dank ik weet het je probeert gewoon zo veel mogelijk. Ik heb het ook een tijdje gedan maar merkte dat ik alleen maar meer gefrustreerd raakt hiervan dus ben er weer mee gestopt. Ik moet 12 februari voor het eerst naar de gyn dus is voor mij ook afwachten. Ik zit ook op het topic voor het eerst naar de gyn is erg gezellig daar.

Groetjes Russell

Hoi,

Nog een tip: zet je temperatuur op een grafiek op www.fertilityfriend.com (gratis) en hij geeft automatisch aan wanneer je eisprong is dmv een dikke rode streep.

Verder kan ik je zeggen dat je eisprong is geweest als hij minimaal 0,3 graden of meer stijgt en hoog blijft tot aan je menstruatie, dan gaat ie weer omlaag. Als je zwanger bent gaat je temp niet meer omlaag maar blijft hoog.
Oh ja, je temp moet je zoveel mogelijk opmeten op hetzelfde tijdstip als je wakker wordt en nog niet uit bed bent geweest.

Groetjes,
Luna

Hoi meiden, dankje voor jullie reacties.

vertelde toch dat ik vanaf vorige week 35,6 heb en dinsdag en woensdag 35,7.. had vanochtend een temperatuur van 35,9. Snap er dus echt nix meer van.. ga zo even bellen met het ziekenhuis, om een afspraak te maken met een gyn. dus.. denk dat ik het beste dat even af kan wachten.. weet ook niet waarom ik ging tempen, wil gewoon heel graag van alles proberen, zoals Russel ook al zei.

Aan de ene kant heb ik zoiets van: hmm ik wacht gewoon rustig het bezoek bij de gyn af en dan weten we meer maar aan de andere kant denk ik bij elk apart gevoel weer: ooh, we hebben toen en toen gesekst, zou het kunnen..?? haha denk dat jullie het gevoel precies kennen! nou, heb komt wel goed met ons!

Russel, hou je me op de hoogte van jouw bezoekjes en gevoelens enzo? ;)

knuffel Diaan

Hoi Diaan,

Ik hou je zeker op de hoogte ik zag dat je ook op het topic eerste keer naar gyn zat daar schrijf ik ook mee dus kunnen we elkaar mooi op de hoogte houden.

Groetjes Russell

Terug
Bovenaan