temperaturen wie heeft er ervaring mee?

hoihoi

Ik ben deze keer voor het eerst aan het temp gegaan dit is nu ronde 14 dus dacht nu doe ik het maar, maar wie heeft er ervaring mee, werkt het goed als je zwanger wilt worden.

De ovutesten werken bij mij niet goed dus daarom overgegaan op temp.

Wanneer is je eisprong met temp?

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Gr Amber07

hoi amber, ik heb ook 2 maanden getemperatuurd om te kijken wanneer mijn eisprog was. Het werkt goed alleen is het nadeel dat je pas resultaat krijgt NA je eisprong dus dan ben je al te laat met klussen. Want als je temp 0,2 tot0,5 graden omhoog gaat is je ei geweest. Je moet wel elke dag rond dezelfde tijd tempen en voor je uit bed komt. Rectaal is het betrouwbaarst. ik heb het bijgehouden in een schema en toen kon je achteraf duidelijk zien wanneer eisprong is geweest. Succes meid en ik hoop dat je snel zwanger bent. Hier is het nog niet gelukt tot nu toe en ben nu met ovu testen bezig. We zitten pas in ronde 6 hoor maar ja als je het graag wilt duurd het eeuwen.

groetjes maaike

Hoi Amber!

Ik ben momenteel ook bezig om te tempraturen. Ik houd in Excel een schema bij. Elke ochtend om dezelfde tijd word ik wakker gemaakt door manlief die dan naar zijn werk moet en in het weekend zet ik de wekker (bleeeh). Ik ben zeer onregelmatig ongesteld ( ben in sept/okt gestopt met de pil ) en heb lange cyclussen. Tevens ovulatie testen geprobeerd (kruitvat + matcare) de kruitvat testen geven positief aan (cuidelijke dikkere streep) maar de matcare niet. Mijn tempratuur is wel iets omhoog gegaan maar kan per dag echt 0,5 graden schelen. Ik vind het niet echt betrouwbaar en je weet ook pas na je eisprong dat je hem hebt gehad. Maar goed, ik kijk het nog even aan. Wilde ook niet meteen beginnen met de clearblue testen omdat ie ook best prijzig zijn.

Succes in ieder geval!

quote: Senorita1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-03-2009 13:01:29'));

Hoi Amber!

Ik ben momenteel ook bezig om te tempraturen. Ik houd in Excel een schema bij. Elke ochtend om dezelfde tijd word ik wakker gemaakt door manlief die dan naar zijn werk moet en in het weekend zet ik de wekker (bleeeh). Ik ben zeer onregelmatig ongesteld ( ben in sept/okt gestopt met de pil ) en heb lange cyclussen. Tevens ovulatie testen geprobeerd (kruitvat + matcare) de kruitvat testen geven positief aan (cuidelijke dikkere streep) maar de matcare niet. Mijn tempratuur is wel iets omhoog gegaan maar kan per dag echt 0,5 graden schelen. Ik vind het niet echt betrouwbaar en je weet ook pas na je eisprong dat je hem hebt gehad. Maar goed, ik kijk het nog even aan. Wilde ook niet meteen beginnen met de clearblue testen omdat ie ook best prijzig zijn.

Succes in ieder geval!

@ Senorita: sorry dat ik me in de discussie meng, maar ik gebrui de ovutesten van sensitest. Deze bestel je eenvoudig op internet (www.sensitest.nl) en krijg je in een neutrale enveloppe in de bus. Ik heb de laatste keer geloof ik 15 euro voor 12 testen betaald. heel wat goedkoper dan wat je in de winkel koopt dus! Succes!
Fren

Ik had die testen van sensitest gebruikt, maar vind die ook niet echt duidelijk die gaf echt heel laat aan en toen toen bleek da tik al mijn eisprong had gehad, maar ik heb ook onr cyclus, de laatste keren heb ik die van clearblue gebruikt, heel prijzig en daar kwam niets uit.

Ik blijf maar gewoon temp en kijk wel wat eruit komt, maar het duurt iig een eeuwigheid als je zo graag zwanger wilt worden en het lukt maar niet.

Gr Amber07

Hey

Wij zitten nu in ronde 9 en zijn ook bezig met temperaturen. Elke ochtend om dezelfde tijd en voordat je uit bed gaat. Rectaal is idd het beste. Heb een schema naast mn bed liggen waarop ik het bij houd. Voor je eisprong is je temperatuur wat lager. Na je eisprong vaak 0.3 0.5 hoger. Dit duurt ongeveer 10 dagen en dan gaat het weer iets omlaag. Het is ook handig om in je lijst te zetten wanneer je aan het klussen bent geweest en hoe je slijm is. Handig voor de dokter als je de lijst mee neem.

succes!

groetjes Janien

Hoi,
Ik kom even een positief verhaal brengen. Ik ben middels het tempen en ovu testen zwanger geraakt!!
De ovutesten waren steeds negatief bij mij, toen ben ik gaan tempen en ben erachter gekomen dat mijn ei heel laat is 10 dagen voor mn NOD bij een cyclus van 40 dagen.
De tweede maand van het tempen ben ik zwanger geraakt omdat ik toen ook later heb getest mn mn ovutesten.
Het is wel een gedoe, maar wel een uitkomt om goed inzicht in je cyclus te krijgen.

Hoi Ris

Dat is ind voor mij een positief berichtje dat het toch kan, omda tje ervan uit gaat dat je nod 14dagen na je eisprong is. Daar ga je vanuit. Ik begin morgen denk ik weer met ovutesten, want morgen zitten we op de 15e dag misschien ben ik al te laat, maar dat weten we zo.

Gr Amber07

Terug
Bovenaan