temperaturen

A

Anoniem

Guest
hallo,

Nu lees ik overal dat wanneer je temp. en je ineens een verhoging hebt het eigenlijk te laat is. Ik ben nu dus begonnen sinds van de 22e met temp. maar wanneer ik dus straks een verhoging heb ben ik dus te laat om te klussen. Begrijp ik dit nu verkeerd of....

Mijn inziens zou ik dus extra moeten klussen wanneer mijn temp omhoog gaat. Kan iemand mij vertellen of ik het nu goed heb want anders ben ik straks weer verkeerd bezig en heb al het idee dat ik nu bijna een jaar voor jan lxl bezig ben.

Groetjes

Hoi Famstol,

Het klopt inderdaad dat als je een temperatuursverhoging heb je 1 dag te laat bent. Je temperatuur gaat namelijk omhoog als je een eisprong heb. 1 dag voor je eisprong ben je het vruchtbaarst. Maar ook tijdens je eisprong kun je zwanger raken. Ik ben zelf ook bezig met temperaturen op aanraden van mijn huisarts. Als je een regelmatige cyclus heb dan weet je wanneer je de volgende maand een eisprong heb.

Je moet vanaf de eerste dag van je menstruatie temperaturen. Ook op hetzelfde tijdstip met dezelfde thermometer!

Succes!

Groetjes Annie1

He Famstol,

Ik ben ook begonnen met temperaturen. Ik ben begonnen op dag 11 van mn cyclus...waarom weet ik niet. Kon niet w8 tot mn volgende cyclus.

Ik neem altijd om 05.00 's ochtends mn temperatuur (ben stewardess ...dus moet soms om 0500 opstaan) en op dag 14 (gister)  was die ineens 0,4-  0,5 graden lager dan normaal. Ik heb ergens gelezen dat die dag dan je eisprong is. Dus die ochtend ook geklust. En had die dag ook steekjes. Dus denk wel dat dat echt mn eisprong is geweest. Nu zit ik op dag 15 en heb heel de dag al een mens. achtig gevoel. En mn temperatuur was ineens 0,5 graden hoger dan normaal. Dus als die morgen en overmorgen ook nog zo hoog is weet ik zeker dat ik gister mn eisprong heb gehad.

Maar goed...volgens mij moet je temp. dus eerst ff vallen om de dag erna weer goed te stijgen boven je begintemp.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Succes ermee!!!

Knuf

Hoi 1981,

Dat is nieuw voor mij! Maar het zal kunnen als je vanaf nu een temperatuursverhoging heb. Ik ga het eens bij mezelf terug zoeken!!

Succes!

Groetjes Annie

Dank jullie wel voor de snelle reacties.

Zat net nog ff te googlen en inderdaad lees overal dat je dan net te laat bent. Heb nu net ovu testen besteld bij matcare en hoop dat het nu allemaal wat duidelijker wordt. Ben nu bijna een jaar bezig en wil nu weleens weten wanneer mijn eisprong is. Word ook moedeloos van het feit dat ik niet regelmatig ongi ben. Nu ben ik het de 22e geworden en gelijk gestart met temp.

Heb alleen geen zin om nog eens drie maanden weg te gooien aan temp. Sorry voor mijn gezeur hoor maar wil het nu zo graag............

Gebruiken jullie ook ovu testen?. Ik blijf wel door gaan met temp gezien mijn huisarts daar ook echt op aandrong.

Succes ook voor jullie, hopen dat we maar snel zwanger zijn

Groetjes

Hoi Famstol,

Ik heb net even in mijn lijstje gekeken, en ik kon geen temperatuurverlaging vinden voor mijn eisprong? Wel een verhoging!

Ikzelf gebruik geen ovulatie testen. Ik ben nu 1,5 maand aan het temperaturen en dat moet van mijn huisarts 3 maanden.
Wij zijn nu 9 maanden bezig voor ons eerste wondertje!

En ik vind je vraag helemaal geen gezeur! We zijn hier toch om elkaar te helpen en waar kan advies te geven!!!!

Dus je vraagt maar raak! En als je ergens mee zit; schrijf je hier toch lekker van je af! Er is altijd wel iemand die het leest en reageerd!!

Groetjes Annie1

Hai,

Ik temperatuur al een paar maanden en gebruik ook ovulatietesten. Dit werkt perfect. Op het moment dat je een positieve ovulatietest hebt komt je ei binnen 24 tot 48 uur. Vervolgens gaat je temperatuur een dag na je ei omhoog.

Ik doe dit nu al 4 maanden en ieder maand klopt het. Heb een postieve test, 1 dag later is mijn ei en weer 1 dag later gaat mijn temperatuur omhoog.

Als je twijfelt hoe je cyclus in elkaar zit dan moet dat eens proberen. Met alleen temperaturen weet je pas na een aantal maanden wanneer je eisprong ongeveer is omdat die elke maand anders is en je inderdaad met alleen temperaturen te laat bent voor je ei.

Groetjes
Nataly

Ik temperatuur ook al enige tijd en heb ook niet altijd eerst een verlaging voor de temp omhoog gaat na de eisprong.

Wel heb ik nu daardoor ontdekt dat ik al een week voor mijn eisprong meer afscheiding krijg (ik dacht dat dit alleen rond de eisprong was, maar bij mij dus al een week van tevoren).
En ik heb dus ook niet altijd dezeflde dag een ei. Vorige maand op dag 22 en nu zelfs op dag 30.

Wij kunnen dus  vanaf nu ook gerichter werken....dus voor mij werken de temperatuur kaarten heel goed. Zodra mijn slijm zich ontwikkelt, klussen tot de temperatuur omhoog is.
En nu dus maar afwachten.........

Terug
Bovenaan