Temperaturen

Goedemorgen,

Ik ben deze ronde voor het eerst bezig geweest met temperaturen, dus weet niet zo heel goed hoe het werkt.

Ik ben 20 maart begonnen en dat was ook gelijk mijn menstruatie week. (20tm25)

Ik zat van 20 t/'m 28 maart met een temp tussen de 36,7 en 36,5. Van 29 t/'m 1 april tussen de 36,4 en 36,5.

Nu had ik zondag 2 april had een temp van 36,8, gewoon in rust. Als ik het goed begrepen heb zit je volgens Google dan op je piek van je eisprong? Maar volgens de app is mijn eisprong pas 9 april en ik voel pas sinds gisteren de bekende steken. Ik had dit keer ook cyclus van 37 ipv 32 of 33.

Ik heb sinds 2 dagen de ovulatietest van de action gebruikt, en eergisteren was het goed zichtbaar maar niet zo donker en gisteren was de test lichter dan de dag ervoor heel verwarrend.

Ik heb wel ovu testen van clearblue maar wilde het gebruiken als ik wat dichter bij de ovulatiedag zou zitten omdat het zo prijzig is. Temp heb ik op 3 dagen na allemaal rond dezelfde tijdstip gedaan, behalve de 31e en 2 april.

Iemand ervaring met deze methode?
 
Beste Breezy,
Ik heb geen ervarinv met temperaturen, maar heb hier op het forum veel meegelezen. Wat ik lees is dat het heel belangrijk is om altijd op hetzfde moment te temperaturen, er kan al snel 0.2 verschil in zitten. Als jij zegt dat je 2 april een hogere temp hebt gemeten, maar dat dat ook een van de dagen was dat je op een ander tijdstip hebt getempt, lijkt mij dat niet betrouwbaar. Zelf ga ik altijd uit van de steken, als je het geluk hebt dat je je eisprong kan voelen, lijkt me dat je geen andere (dure of omslagtige) manieren nodig hebt om te weten wanneer je eisprong is...
Maar ik weet natuurlijk niet hoe lang je al probeert zwanger te worden. Het lastige is natuurlijk wel dat je eigenlijk al 3 dagen voor de eisprong wilt beginnen het gezellig te maken, en dan heb je de steken nog niet gehad. Maar je zou wel kunnen bijhouden op welke dag van je cyclus die normaalgesproken plaatsvindt.
Succes, hopelijk heb je snel een positieve test in handen!
 
Hoi Breezy,
Ik heb een aantal rondes getemperatuurd en kon mooi mijn eisprong detecteren. Het beste is om 's ochtends voor je ook maar iets doet je temperatuur te meten. Een temperatuurstijging us pas geldig als eisprong als hij 3 dagen aanhouden. Je weet dus altijd pas dagen na je eisprong dat deze echt geweest is. Het beste is dan dus ook om tot die zekerheid het lekker gezellig te maken zo af en toen. Met ovulatie testen weet je natuurlijk net vantevoren dat je eisprong er aankomt en met temperaturen kun je dan echt bevestigen dat deze is gesprongen. Ik ben zelf weer gestopt met temperaturen, maar dat was meer ivm IUI traject en dat ik toch echo's en ovulatiespuit heb. Dus temperaturen geeft wel een goed inzicht in je cyclus, maar wel pas achteraf als je onregelmatig bent kan het zijn dat je dus niet heel veel aan deze methode hebt. 
Overigens over je temperaturen die hoog beginnen en dan zakken, dat had ik ook en dan na eisprong sprong hij weer omhoog en dan later nog een beetje. Bij mij begon ik tijdens mens op 36.1, dat zakte dan tot 35.7 voor eisprong en ging weer naar 36.1 na eisprong. In de LF ging hij dan ook uiteindelijk naar 36.8 om voor de menstruatie weer te zakken naar 36.1. Eisprong al wel bevestigd met echo's of ovulatie testen dus weet zeker dat niet de tweede stijging de eisprong is?
Maar hoop dat je zo een beetje info hebt. Hopelijk heb je het niet lang nodig!!
 
Ik temp al zo'n 4 jaar, dit is ook onze manier van voorbehoedsmiddel.
Wat er verwacht wordt bij tempen is dat je dit doet direct als je wakker wordt en het liefst rond zelfde tijd. Dus niet gaan plassen en dan tempen zeg maar. Het beste isbook als je rectaal tempt, onder de tong kan maar 1 keer een zucht en het is al niet meer betrouwbaar. (Tong is bij mij bijv bijna een graad lager als rectaal)
Ik temp meestal tussen 6 en 7 afhankelijk van of ik moet werken of niet.
Vaak voor je ei krijg je een dip in je temp van 0,2 (niet iedereen heeft dit) als je ei is geweest gaat je temp de dag erna minimaal met 0,2 a 0,3 omhoog en blijft ie daar zitten. Zo'n 3 dagen voor je MS kan je een dip krijgen weer dit is vaak een innestelings dip (ook deze heeft niet iedereen) en hier a stijgt hij weer. Als je temp nog verder stijgt op of na NOD dan is het vrijwel zeker dat je zwanger bent (ook dit gebeurd niet bij iedereen) ook kan hij gelijk hoog blijven, dit is ook een hint. Als je temp zakt naar je basale temp dan wordt je vaak die dag of de dag erna ongesteld en begin je weer bij dag 1
Dus als voorbeeld ik zit basaal op 36,6 a 36,7 (dagelijkse kleine schommeling heeft vaak iedereen) dan dip ik voor me ei vaak naar 36,4 a 36,5 en na me ei zit ik standaard op minimaal 37 a 37,3. Toen ik zwanger bleek van me 1e ging me temp zelfs naar 37,5 a 37,7 bij me 2e had ik deze stijging niet.
Hopelijk helpt deze uitleg je wat.
 
@Gebruiker bedankt voor het toch reageren? je hebt ook gelijk, zelfde tijdstip is super belangrijk. Ja ik probeer al helaas al een lange tijd zwanger te worden. Ik dacht ik probeer dit maar een keer maar is toch beetje stressend, dus doe het niet weer. Ja vorige maand had ik mijn ovulatie niet gevoeld. Normaal heb ik bijna een week lang steken. Ik ga het toch maar houden op ovu testen dat is al stressend genoeg haha.
@Frasseke bedankt voor de info. Ja normaal temp ik om 05:30 maar die 2 keren om 09:00 maar dacht dat het wel kon omdat ik net wakker was? ik werd er moe van op om mijn vrije dag ook zo vroeg wakker te worden. Ik werd voorheen ook gemonitoord dmv echo's en dan kan je idd heel mooi zien hoe groot je eisprong is en of die al geweest is, zou zo'n apparaat wel thuis willen haha.
Succes dames?
 
@Booknerdrox bedankt voor je uitgebreide uitleg?. Ik had je bericht niet eens gezien. Ik had idd wat strakker met de tijd moeten werken. Ik zit momenteel sinds maandag weer op 36.4 en had vandaag een positieve ovulatietest. Helaas was maandag de laatste dag van klussen en pas morgenavond komt mijn vriend terug maar denk dat weer te laat is.?
Ik merk wel dat veel te leren heb over mijn cyclus. Ik ga het tempen wel afmaken om te kijken hoe die stijgingen zijn en wanneer mij ei echt gesprongen is. Ik heb het gevoel dat mijn eisprong eerder is dan wat mij app aangeeft.
 
@paula'tje en dat is idd wat ik nu precies denk. Shit ik heb een positieve ovulatietest maar kan niks en moet wachten tot morgen en hopen dat het lukt. Het idd heel stressend, eigenlijk het hele zwanger worden is stressend voor mij helaas? ben ook al een beste tijd bezig. Maar goed ik blijf hoop houden?
 
Terug
Bovenaan