temperatuur blijft laag...

A

Anoniem

Guest
Dag dames,

Voor degenen die al wat meer ervaring hebben met temperaturen: ik snap er geen bal van. Mijn temperatuur blijft laag. Ik zit nu op dag 19 en 36.3. Op dag 16 had ik ineens 36.6, maargoed dat was in het weekend dus dat kan de afwijking gegeven hebben.
Maar vandaag had mijn temp volgens mij wel echt eindelijk omhoog moeten gaan, want zo'n lange cyclus heb ik nou ook weer niet, en de afgelopen dagen heb ik van dat draderig slijm gehad, en gisteren krampen.... zucht, ik dacht dat dit inzicht zou geven, maar dat doet het dus niet.

Wie weet meer van hoe dit werkt? Je temp gaat toch omhoog de dag ná de eisprong?

He GS,

Ik ben nu 2 maanden aan het tempen. De eerste maand had ik een eisprong op dag 19 (ook gevonden met ov test) en nu zit ik al op dag 22 en nog steeds niets. Mn ei komt dus ook niet morgen want mn ovu test vanochtend was negatief. Snap er niets van...Ik d8 ook dat ik deze keer mn eisprong vroeg zou krijgen want ik had krampen en steken rond dag 13, 14. Maar niets dus.

Je temp. gaat omhoog de dag NA je eisprong. En blijft hoog totdat je weer ongi wordt. Mn lage temp, ligt tussen de 36,1 en 36,3 en mn hoge temp. tussen de 36,6 en 36,9.
Je moet echt elke dag op hetzelfde tijdspunt tempen ook in de weekenden. En je mag niet bewegen voordat je tempt, want dan schiet je temp omhoog. Soms als ik wakker wordt voordat mn wekker afgaat om te tempen en dus veel bewogen hebt blijf ik ff een paar minuutjes liggen zodat mn temp weer zakt en dan temp ik.

Hoop dat je er wat aan hebt. Gewoon doorgaan dus met klussen.

Succes en veel klusplezier

Hey.

Het kan best zijn dat je een late eisprong hebt of een lange cyclus.
Mijn eisprong is meestal 5 dagen voor mijn NOD.
Op dag 19 is mijn eispong (deze voel ik inderdaad door lichte krampen in mijn buik),
De dag erna gaat mijn temp. dan omhoog en 5 dagen later zakt hij en word ik ongi.
Het kan ook zijn dat je temp. 2 dagen na je eisprong omhoog gaat, dus wie weet zie je morgen meer recultaat op je thermometer.
Succes.

Groeten van Miena.

bedankt voor de reacties! Wel raar trouwens Miena dat jij je eisprong pas 5 dagen voor nod hebt, is dat wel okee? Ik snap dat het niet perse 14 dagen hoeft te zijn maar is 5 niet weinig?
Veel bewegen, hmmm... moet ik maar eens op letten dan. Ik ben wel een week op vakantie geweest, en tempte ik dus veel later, maar wel elke dag om 10 uur. En toen was het alle dagen 36.4 (iets hoger dus dan als ik om 8 uur temp). Maar wel gewoon gelijkmatig. En toen ik weer thuis was en weer om 8 uur ging tempen was het steeds rond 36.3 of 36.2.
Maargoed, afwachten dus. Ik denk zelf ook dat het morgen omhoog moet gaan. Misschien was mijn eisprong wel gisteravond, en was vanmorgen nog  "te vroeg" om al een stijging in temperatuur te hebben!

Het vrouwenlichaam is toch wel bijzonder he!

Hey.

Ja een vrouwenlichaam zit inderdaad raar in elkaar.
Kon je maar bij jezelf naar binnen kijken he?
Ik weet zelf ook niet of een eisprong 5 dagen voor je NOD weinig is....we hebben al wel een dochter van 3 rondlopen, dus zwanger raken kan ik. Ook bij haar hebben we er 1,5 jaar over gedaan eer dat ik zwanger was. We zijn nu één jaar bezig. Ik heb nu 3 bijna maanden getempt en als ik deze maand weer ongi ga worden dan ga ik ook naar de dr.
Ik hoop in ieder geval dat jij snel een stijging krijgt, dan ben je uit de onzekerheid vandaan.
Succes hoor.

Groeten van Miena.

hoi allemaal,

ik hou elke dag me temperatuur bij om 7 uur ook in het weekend
mijn NOD is 12 april dus ik moet even is afwachten dus of de rode duivels op bezoek komen ik heb me eisprong niet gevoelt en voel nu nog steeds niks ook niet dat me menstruatie eraan moet komen en dat voelde ik wel altijd. Ik ben op 14 maart begonnen met temperaturen

14 maart 36,5 geklust
15 maart 36,4 geklust
16 maart 36,3 geklust
17 maart 36,4 geklust
18 maart 36,4
19 maart 36,3 geklust
20 maart 36,7
21 maart 36,7 geklust
22 maart 36,4 geklust
23 maart 36,6 geklust
24 maart 36,5 geklust
25 maart 36,5 geklust
26 maart 36,5 geklust
27 maart 36,4
28 maart 36,4 geklust
29 maart 36,5 geklust Volgens internet toen me eisprong
30 maart 36,4
31 maart 36,6
  1 april      36,6 geklust
  2 april     36,6
  3 april     36,6 geklust
  4 april     36,7 geklust
   5 april     36,7

Maar heeft internet wel gelijk dat op 29 maart me eisprong was want ik zat te twijfelen of het niet al eerder was geweest omdat hij op 20 en 21 maart op 36,7 stond en als je dan kijkt na 19 maart toen was het 36,3 en is die dus met 4 graden omhoog gegaan

misschien dat iemand het snapt en mij het kan uitleggen

Groetjes marina

Hai Marina,

Als jou temp zo zie dan denk ik dat zelfs op 30 maart je ei hebt gehad, 1 dag later als door internet wordt aangegeven.

vanaf 31 maart is je temp 36,6 en 36,7 en komt niet meer terug op 36,4 og 36,5.

Ben je op de eerste dag van je cyclus beonnen met temperaturen? Zo ja, dan heb je je ei gehad op dag 17 (uigaande dat dit 30 maart is) en dat is heel normaal.

Hou jij het bij op fertilityfriend.nl, dat deed ik ook en bij klopte het wel altijd. Bij twijfel kun je ovulatiestesten gebruiken dan weet je van te voren wanneer je ei komt ipv achteraf met temeperaturen.

Veel liefs
Nataly

nee ik ben niet begonnen op de dag van me cylcus want was op 8 maart ongesteld geworden en ben dus van 8 t/m 13 niet gaan temperaturen omdat ik toen ongesteld was en dan loopt het ongesteldheid zo langs na beneden zeg maar omdat ik het rectaal doe en ben altijd heel erg ongesteld zodoende deed ik het pas toen het over was

Groetjes marina

Terug
Bovenaan