temperatuur kamer

hallo,

mijn zoontje is 9 maanden en slaapt in een slaapzak want onder een dekentje kruipt hij uit.nou zet ik de verwarming een klein beetje aan want ik vind 15 a 16 graden best wel koud om in een slaapzakje te liggen.
nou vind ik dat hij een beetje aan het kwakkelen is met verkoudheid en hoesten en ik denk dat dat komt door de verwarming.
ik heb nu ook een slaapzak met mouwen.

heeft iemand tips voor mij om weer dekentjes te gaan gebruiken.

groetjes sandra
 
Je zou het ook alletwee kunnen proberen: Slaapzakje en daaroverheen een dekentje.
Op de kamer van mijn zoontje staat de verwarming 's nachts ook een beetje aan (ik lucht zijn kamer wel iedere dag!). Hij slaapt in een rompertje met daaroverheen een pyama. Ik denk dat het op zijn kamertje zo'n 18 a 19 graden is

Groetjes van Martine
 
Ik krijg zelf hoofdpijn als ik de verwarming aan heb in mijn slaapkamer, dus die staat boven niet aan. Bovendien is 15 graden een normale temperatuur voor een slaapkamer.  Mijn dochter ligt in een slaapzak onder een laken + dekentje. Ze heeft een rompertje met pyama aan. Als het 's nachts heel koud is (paar graden vorst) dan doe ik er een extra dekentje over heen.
Ze kunnen het beter te koud hebben, dan te worden is mij altijd verteld.
 
Ik krijg zelf hoofdpijn als ik de verwarming aan heb in mijn slaapkamer, dus die staat boven niet aan. Bovendien is 15 graden een normale temperatuur voor een slaapkamer.  Mijn dochter ligt in een slaapzak onder een laken + dekentje. Ze heeft een rompertje met pyama aan. Als het 's nachts heel koud is (paar graden vorst) dan doe ik er een extra dekentje over heen.
Ze kunnen het beter te koud hebben, dan te warm is mij altijd verteld.
 
Ik krijg zelf hoofdpijn als ik de verwarming aan heb in mijn slaapkamer, dus die staat boven niet aan. Bovendien is 15 graden een normale temperatuur voor een slaapkamer.  Mijn dochter ligt in een slaapzak onder een laken + dekentje. Ze heeft een rompertje met pyama aan. Als het 's nachts heel koud is (paar graden vorst) dan doe ik er een extra dekentje over heen.
Ze kunnen het beter te koud hebben, dan te warm is mij altijd verteld.
 
Hoi,
Ik heb boven ook nooit de verwarming aan en dat is ook niet echt nodig volgens mij.
Mijn zoontje van 17 maand slaapt in een winterslaapzak (zonder mouwen) en zonder
dekentje. Wel heeft hij een dikke pyama aan en een romper met lange mouwen.
Gaat prima ook met vorst. Want als ik voor ik naar bed ga even bij hem kijk is hij altijd
warm genoeg. Ik voel even in zijn nekje. Dat is een prima graadmeter.
Als het nekje lekker warm is heeft je kindje het ook lekker warm.
Te warm is echt niet goed. De verwarming droogt de lucht uit en dat is dan weer niet
goed voor het zuurstofgehalte in de slaapkamer (vandaar hoofdpijn) en het droogt het
huidje ook nog eens uit.
Succes ermee
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Met de vorstperiode was het zeker niet warm op de kamer van onze dochter. De temperatuur is meestal onder de 15 graden, precies weet ik het niet. Oud huis, enkel glas, ondanks dat staat het raam op een kiertje voor de ventilatie, de verwarming iets aan tegen bevriezen. Verder ligt ze in een winterslaapzak zonder mouwen, een pyama en onder 1 deken en lakentje. Maar een heel enkele keer had ze de voeten wat koud, maar nooit door en door.
Een warme kamer door een verwarming vind ik zelf ook niet prettig (het al vaker genoemde hoofdpijn).
 
Op de kamer van ons dochtertje is het overdag 16 graden, ze is nu 5 maanden en slaapt overdag niet meer. 's Avonds is het op haar kamertje 18 a 19 graden, zij slaapt in een pyamaatje in een slaapzak onder twee dekentjes, dat is warm zat. Je moet je kind kleden zoals je zelf ook gekleed gaat.
 
Terug
Bovenaan