Temperatuur opnemen

Hoi allemaal,

Naar aanleiding van het berichtje van rachel2 over ondertemperatuur heb ik een vraagje. Hoe vaak nemen jullie de temperatuur nog op van je kleintje? Toen Laura net geboren was, deed ik het in opdracht van de vk bij iedere luier tot de kraamtijd afgelopen was. Daarna deed Mattijs het nog een tijdje trouw bij iedere luier en ik niet. Nu doen we het beiden alleen nog maar als we er aanleiding voor hebben (dus als we denken dat ze koorts heeft). Dat komt erop neer dat ik het de afgelopen maand een keer gedaan heb en verder doe ik het niet. Ik neem bij mezelf ook niet iedere dag de temperatuur op. Doe ik het te weinig, of zijn er meer die het zo doen? Laura is nu bijna 5 maanden.

Groetjes Ilona

hoi,

Ook ik meet niet meer iedere dag de temperatuur van Emma. Alleen als ik denk dat het nodig is. Je temperatuurt jezelf inderdaad toch ook niet iedere dag....van de kraamverzorgster hoefde ik het de laastte dagen van de kraamtijd ook al niet meer bij iedere luier te doen. Maar als je twijfelt kun je het misschien navragen op het CB?

Groetjes Monique

Wij hoefden het alleen de eerste dagen bij elke luier te doen, daarna alleen 's ochtends. Ik doe het al heel lang alleen als ik er aanleiding toe heb. En dat is niet eens een keer per week!

Ik temperatuur hem alleen als ik het vermoeden heb dat er iets mis is met hem. Of als hij meer als 48 uur geen ontlasting heeft gehad en ik het idee heb dat hij er last van heeft. (Is nu 2 keer gebeurd)

Verder heb ik vernomen dat het niet goed is om je kind elke dag te temperaturen omdat je van alles stuk kan maken tijdens het temperaturen.

Sinds de kraamzorg weg is, heb ik de temperatuur slechts 1 keer opgemeten, omdat Christian toen ontroostbaar aan het huilen was en ik op zoek was naar een oorzaak. Verder raak ik de thermometer eigenlijk niet aan... Ik heb ook nog nooit het idee gehad dat hij verhoging had of iets dergelijks... Anders zou ik wel doen natuurlijk.

Groetjes, Karin
Mama van Christian (15 weken)

ik doe t ook alleen als ik hem warm of juist koud vind.nou was boas de laatste weken wel vaak warm,maar dat hoort schijnbaar gewoon bij hem.en na de prikjes temp ik hem 1 of 2 dagen,om hem extra goed in de gaten te houden.
groetjes kari

Terug
Bovenaan