Temperatuur zwangerschap

He Sanne ,

Wat ontzettend leuk . Geniet ervan even de gedachte ergens anders op .

Mijn menstruatie is vandaag ook begonnen . We lopen wel echt op 1 lijn haha . Leuk om zo contact te hebben .
 
Hoi meiden,
 
hoe gaat het nu bij jullie? Al zwanger?
ik heb een vraagje. Ben nu ook mijn temperatuur aan het bijhouden. Vandaag is mijn temp (dag14) omhoog gegaan van 37.1 naar 37.5. Hij is niet eerst omlaag gegaan en daarna omhoog. Kan het nu wel zijn dat mijn eisprong is geweest? Of moet je temperatuur altijd eerst zakken voor hij omhoog gaat? 
 
Groetjes CS
 
Hoi cs,
Volgensmij hoef je niet perse een temperatuurdip te hebben op de dag van je eisprong. Het kan voorkomen, maar heel vaak heb je alleen een stijging van je temperatuur na je eisprong. Ik zou aanraden om ovulatietesten te gebruiken. Die vind ik veel duidelijker dan mijn temperatuur. En Als je een postitieve ovulatietest heb, dan heb je nog genoeg tijd om te klussen. Als je ziet dat je temperatuur is gestegen ben je al te laat, want dan is je ei al geweest. 
Verder heb ik ook niet zulke ervaringen met temperaturen. Ik begrijp heel goed dat je het doet, ik heb het ook lang bijgehouden om er toch een soort van controle op te houden. Maar mijn temperatuur klopte nooit zoals beschreven staat, dus dat maakte me alleen maar zenuwachtiger erover. Toch bleef ik eigenwijs door gaan met temperaturen haha. De laatste keer was mijn cyclus ook weer heel onregelmatig, hoog/laag het verschilde per dag en toen bleek ik toch zwanger te zijn!
Succes ermee!
 
Dankjewel voor je reactie! 
Ja het is gewoon vervelend als je niet weet wanneer je eisprong is. 
Snap helemaal niks van mijn lichaam.. heb al twee keer een cyclus van 35 dagen gehad maar heb nu net als vorige maand op dag 12 een positieve ovulatie test en vruchtbare afscheiding. 
Maar als ik dan mijn eisprong al heb dan zit er tussen mijn eisprong en menstruatie 3 weken. Is toch veel te lang? 
Dacht ga temperaturen maar daar wordt ik ook niet wijzer van. 
Vandaag was hij weer 37.1... 
 
groetjes cs
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf geen ervaring heb met lange cyclussen. Bij mij klopte het altijd redelijk. Ongeveer 14 dagen na de eerste dag van mijn menstruatie mijn ei en 14 daarna mijn menstruatie. Helaas is dat voor jou dus niet het geval. Toch liegen de ovulatietesten niet en als je ook vruchtbare afscheiding hebt, dan kan je er wel vanuit gaan dat je rond die tijd je ei hebt gehad! Waarom het daarna zo lang duurt voordat je menstruatie komt durf ik niet te zeggen..
Hoeveel dagen zit je nu na je ei? 
 
Ik heb afgelopen zaterdag een positieve test gehad, daarna niet meer. Zou dus zondag of maandag mijn ei hebben gehad. Dus zit nu 2 a 3 dagen na mijn ei. Heb nog steeds cervixslijm en me temp was vanmorgen 37.2. 
 
Erg frustrerend dat ik mijn cyclus niet helemaal snap
ben druk aan het klussen.. voor de zekerheid nog maar een weekje doorgaan. Hopelijk lukt het dan deze maand. Zo niet hoop ik uit deze cyclus meer duidelijkheid te halen. Blijf ook maar gewoon doorgaan met ovulatietesten..
Dankjewel voor de reactie! 
 
Terug
Bovenaan