temperatuurexpert gezocht!

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik begrijp inmiddels dat er onduidelijkheid bestaat over het temperaturen.
Ik had overigens dit weekeind ineens een verschil in temperatuur, jippie!
Zondag (dag zestien in cyclus)  had ik 37.0 graden terwijl ik daarvoor schommelde tussen de 36.7 en 36.8. Vanochtend echter had ik ineens 36.5 (Dag zeventien in cyclus). Is zondag dan een piek naar de eisprong geweest en vandaag mijn eisprong dag? Wat denken jullie?

Groetjes,
Janneke

P.S. Ik weet dat het met ovulatietesten je eisprong makkelijk te vinden is. Maar hier wil ik nog even mee wachten. Heb voor mijzelf het idee dat als ik daar aan begin dat ik er echt iedere dag mee bezig ben.

Ik heb in alle jaren vier keer een maand mijn temp opgenomen

Wat ik vooral handig vind is dat je in combinatie met de temperatuur en vooral je afscheiding, leert hoe jouw lichaam werkt.

Ik ontdekte zo dat ik als ik eenmaal afscheiding krijg, pas na het stoppen van de afscheiding mijn eisprong ongeveer is. Wij stopten voorheen dus vaak te snel met klussen.

En dat ik dus soms heel laat een eisprong heb, maar dat er altijd maar 10/12 dagen zit tussen mijn eisprong en het ongesteld worden.

Bij mijn eerste had een eisprong op dag 20  (cyclus meestal 32 dagen)  en bij deze zwangerschap pas vermoedelijk rond dag 27. Bij mij verschilt het dus nogal.

Succes ermee en hopelijk tot snel op het zwanger zijn forum!

gr mama van MD

Hoi mama van MD,

Bedankt voor je berichtje.
Wist echt niet dat je ook zo laat in de cyclus nog een eisprong kon krijgen.
Weer wat geleerd.

Wat betreft afscheiding: vanaf vorige week woensdag begon dat ongeveer.
Eerst wat wittige vloed en dat werd gaandeweg de week tot en met zondag minder en helderder.

Had jij ook eerst een stijging in temperatuur en daarna een daling tijdens je eisprong?
Ik vraag me namelijk nog steeds af of die lage temperatuur (36.5) van vandaag inhoudt, ten opzichte van 37.0 gisteren,  dat ik mijn eisprong vandaag heb. Wat denk jij?

Groetjes,
Janneke

Terug
Bovenaan