Ten einde raad en oververmoeid.

A

Anoniem

Guest
Goedemorgen!!

Ik ben de mama van Meike 12-07-06 en Meike slaapt niet s ´nachts. Nu na een nacht van krap 6 uur speelt ze er vrolijk op los en daagt ze haar zus flink uit.

Ik heb wel een idee wat we allemaal ´fout ´ doen. Papflesjes geven, flink troosten en uiteindelijk in de wipstoel wiegen.

Het gaat zo sinds ze half april een ooroorsteking heeft gehad. Ze is vanaf dag één een hongerige maar rustige baby en heel belangrijk zij heeft wel goed geslapen.  Ze wordt nu om de drie uur wakker en na twee keer wat drinken valt ze nog wel in slaap maar als ze dan voor de derde keer komt is het heibel. Maar eigenlijk is het helemaal dramatisch als ze gepoept heeft. Haar stoelgang komt s ´nachts op gang en dat is dikke ontlasting en ze is dan klaarwakker.

Ik heb al tips gelezen om daar wat aan te doen want ik gaf in iedere fles altijd venkeldruppels maar dat is niet meer afdoende.

Ik ben moe en  voel mij wanhopig. Ik weet dat we iets moeten bedenken en dan ook echt moeten doorpakken maar  eerst even de trategie bepalen.

Dus wie o wie heeft de gouden tip voor onze vrolijke en lieve meid en haar uitgeputte pap en mam.
oh ja, ze heeft het RSvirus gehad en sinsdien kwakkelt ze met haar luchtwegen maar dat is geen oorzaak, ze eet goed.

Ik hoop op een reactie.......

Groetjes renske mama van Isa en Meike    

hoi!
Grappig, Milo heeft toevallig ook RS gehad en poept ook elke ochtend erg vroeg

Je zegt dat je een papfles geeft voor het naar bed gaan en dat ze dan 's nachts toch nog 3 keer komt? Ik zou dan zeker die papfles weglaten, als ze toch de nacht niet doorslaapt! Misschien heeft ze dan 's morgens heel vroeg niet zo'n last van haar poep! Ik weet het ook niet hoor, ik zeg maar wat, denk dat je op het punt bent dat je alles wel wilt proberen als ik zo je berichtje lees

Verder is het misschien een mogelijkheid om haar te verschonen en haar daarna gewoon weer wakker in bed te leggen, dan moet ze haarzelf maar even vermaken. Al is het maar een half uurtje, dat is toch een half uur extra slaap voor je! Hoe laat zei je ook al weer dat ze wakker wordt? (jammer dat ik het hier niet meer na kan lezen). Als ze echt midden in de nacht wakker wordt zou ik haar gewoon laten liggen. Milo heeft dit ook een tijdje gedaan (nu alweer een tijd geleden) en we lieten hem gewoon kletsen; op een gegeven moment had hij in de gaten dat je 's nachts moet slapen en niet moet spelen en nu slaapt hij lekker (hij komt ook nog voor voeding maar slaapt dan meestal verder). Als ze dan later om een uurtje of 6 wakker wordt, tja, dan is het ochtend en lijkt het me redelijk dat je dan met haar opstaat. Maar goed, dat ligt dus aan hoe laat ze wakker wordt.

Is het niet zo dat ze eerst wakker wordt en dan gaat poepen? Bij Milo is dat namelijk wel zo. Hij wordt niet wakker omdat hij moet poepen, maar hij poept omdat hij wakker wordt. In dit geval is je kindje misschien gewoon uitgeslapen en heeft ze weinig slaap nodig! Dan kan je er erg weinig aan doen.

Sorry het is een heel verhaal geworden, ik hoop dat iemand de gouden tip heeft!

Ik kan je zo geen tip geven want ik zit op het moment met hetzelfde probleem. Tess slaapt altijd goed maar de laatste nachten is het pet. Ik denk dat er bij haar wel wat aan de hand is, tandjes of zo want ze huilt normaal nooit snachts.

Groetjes sandra

Kay had ook van die nachten dat hij alleen maar huilde en wakker was.. Werd er helemaal gek van. Destijds hier ook de nodige topic over geopend haha..
Maar iedere moeder is verschillend en gaat er anders mee om.

Als Kay wakker was of lag te huilen dan bracht ik hem bv 3x een speen of legde hem dan goed. Na die 3x was het voor mij afgelopen. Want anders kan je aan de gang blijven. Ik sloot dan de slaapkamer- en babykamerdeur en kroop weer mijn bed in. Hoe moeilijk het ook is liet ik hem dan gewoon een poosje huilen. Na een half uurtje ging ik er dan even heen om even een speen te geven, maar zei niets en deed ook geen lampen aan. Als hij dan weer bleef huilen herhaalde ik dit gewoon. Omdat ze op den duur zo moe worden van het huilen of wakker zijn viel hij na lange lange tijd eindelijk in slaap.

De nacht erop weer hetzelfde,.. Máár het huilen hield hij toen minder lang vol.
De nacht daarop huilde hij nog maar even..
De nacht daarop heb ik heerlijk geslapen..

Het is ontzettend moeilijk je kleine te horen huilen en dit min of meer te negeren. Dat gaat tegen je gevoel in. Maar als je er zelf aan dreigt onderdoor te gaan moet je toch écht even voor jezelf kiezen. Je baby wordt er echt niet slechter van en jij ook niet als moeder als ze een tijdje huilt. Natuurlijk hoor je wel wanneer het wel goed mis is en dan mag je gerust even gaan kijken, maar probeer het te beperken.
Je moet wel alle verlichting uit laten en niets tegen haar zeggen want voor deze prikkels zijn ze dan overgevoelig.Ook moet je hem/haar niet uit het bedje halen. Al deze dingen maken je kleine nog meer overstuur. Want zou jij niet gaan huilen als mama je eindelijk lekker vastpakte en vervolgens weer terug werd gelegd? Maar omdat je dit alles doet in zo min mogelijk licht gaat ze merken dat het slaaptijd is en er dan niet gespeeld en geknuffelt gaat worden. Ze moet dan lekker gaan slapen.

In tegenstelling tot deslaapjes overdag moet je dan juist niets verduisteren. Laat je kindje gewoon in een verlichte kamer slapen. Op deze manier gaan ze het patroon van de dag herkennen én gebruiken!

Je kleine meteen uit bed nemen, een fles geven en heerlijk wiegen is natuurlijk heerlijk voor je baby. En een enkele keer is dit ook geen probleem. Maar als je dit altijd doet zal je kindje dit ook steeds van je verwachten met alle gevolgen van dien.

De enige keer dat Kay iets te drinken krijgt s'nachts is als hij  echt van streek is of  wakker wordt van de honger omdat hij de fles daarvoor heeft laten staan.  Maar ook dan gaan de lichten niet aan, haal ik hem niet uit bed en til ik alleen zijn hoofdje een beetje op en krijgt hij 90 cc melk. Ik zeg dan ook niets. Doordat ik ook dan hem niet teveel prikkel valt meneertje weer meteen terug in een diepe slaap..

Je leest het al,.. Waarschijnlijk heeft je kleine het dagritme niet goed onder de knie en draait het om. Overdag zal je kleine zeker heerlijk slapen!
Ook overprikkel je je hummel door er zoveel mee te gaan doen in de nacht..

Denk aan jezelf en probeer een methode te vinden die bij je past, misschien wel in combinatie met bovenstaande of nog komende tips.

Ik wens je veel succes! en bedenk maar.. tis een fase, maar pak het nu wel goed aan anders wordt het alleen maar moeilijker!

Esmé mv kay

ps: wat een lang lulverhaal weer

Volgens mij zei je dat je meisje overdag juist ook niet slaapt toch? Dan is het een ander verhaal... anders ben ik het zeker met Esmee (sorry er zit geen streepje op mijn toetsenbord) eens: als jij het niet trekt dan moet je de regie in eigen handen nemen en haar een paar nachten gewoon met rust laten. Natuurlijk is dat niet leuk, maar een kind heeft niets aan een oververmoeide mama!
Heel veel sterkte!!

ik lees net dat je kindje iets ouder is dan Kay.
Wat mij ook nog werd aangeraden is de papfles in de ochtend te geven en voor het slapen een normale fles die overigens  langzaam afgebouwd moet worden met de 9 maanden.

De flesjes in de nacht dié zou ik gaan laten vallen! Want daar is je kindje nu toch eigenlijk wel te oud voor

Dus een gewone (iets warmere) melkfles voor het slapen, nachtflesjes weglaten en s'morgens verwennen met een heerlijke papfles!!

Succes!

Oh het is inderdaad echt verschrikkelijk als je kindje 's nachts een paar keer wakker wordt. Tyche heeft het nu ook maar denk dat het een combinatie is van tandjes en sprongetje.

Mij werd idd ook aangerade 's morgens pap te geven en 's avonds een gewone fles. Tyche is nu 9 mnd en krijgt na 19.15 geen voeding meer tot kwart voor 8 de volgende morgen maar ik weet dus ook niet hoe Meike's gewicht is en of je een reden hebt om haar 's nachts nog te voeden.

Ik ben overdag van plan 'kiekeboe' spelletjes met Tyche te gaan doen dat ze weet dat wanneer mama weg is, dit niet echt 'weg' is. Hopen dat dat een beetje helpt.

Misschien zou ik ook nog even, als ik jou was, naar de huisarts gaan, of haar oor ontsteking helemaal over is.

Succes!!!!

Groetjes Kirsten

Tranen van vermoeidheid maar ook omdat ik zo snel reactie krijg....

Ben helemaal niet zo duidelijk geweest merk ik maar goed.

Meike heeft geen speen daat gruwelt ze van maar ook niets anders helaas. Nu slaapt ze in de woonkamer en heb ik  Isa voor de tv gezet. Daar knort ze gewoon bovenuit.

Ik denk ook dat ik moet stoppen met al die flessen. Ik moet iets doen om haar ontlasting dunner te laten worden, dus meer vocht. Ik ga thee proberen (rooibos) en limo (babylimo).

Ja laten huilen is de enige optie, denk ik. Jack (mijn man) neemt de honeurs voor vannacht waar en ik denk ook dat dat zal helpen want Meike en ik zijn erg op elkaar gericht.
Dat heeft met de periode van de bv te maken, was heel intensief omdat ze zo ´n honger had (om de 1,5 uur twee borst leeg). En de ziekenhuisweek, ik deed de verzorging en lag naast haar op de kamer omdat wij ook op een waddeneiland wonen, was dat wel zo makkelijk.  
Maar Meike is gewoon erg op haar gezin gericht meer dan haar zus ooit heeft gehad, die keek ons de deur op het kdv. Meike is ook zo ´n knuffelkont...

Even voor mama van Milo, hoe is hij opgeknapt??? Meike heeft nog een puf nodig en 24/7 een snotneus of een hoestbui met slijm en al.
Onze omgeving dringt aan op verder onderzoek, wij denken dat ze er overheen moet groeien.

En weet je eigenlijk wat het ergste is, ik ga mijn geduld verliezen terwijl ik daar juist zo goed in was.....

Bedankt alvast voor het snelle reageren!!!!

Liefs van Renske mv Isa&Meike

Terug
Bovenaan