TEN EINDE RAAD: luieruitslag met open plekjes

Onze dochter van ruim twee jaar heeft altijd al gevoelige billen gehad.
En twee dagen achter elkaar op de creche helpt  niet altijd mee...

Sinds kort heeft ze echter continue achter elkaar rode billen. Ze heeft zelfs open plekjes hiervan (oppervlakkige huidbeschadiging). Het doet haar zo zeer dat we haar luiers niet mogen verschonen - dit gebeurt dus altijd onder flink veel op haar inpraten - en ze ook niet in bad wil.

Ik gebruik zelf altijd Sudocreme en talkpoeder.

Wíe heeft dé tip voor mij?

Of vinden jullie dat ik ermee naar een huisarts moet?

(PS Ik gebruik luiers van C1000 en Pampers.)

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Hoi!
Mijn zoontje heeft er gelukkig niet zo heel veel last van gehad, alleen toen zijn kiezen doorkwamen. Ik heb hem zoveel mogelijk in zijn blote billen laten lopen en er dan maar met een doekje achteraan als hij had geplast. Verder gebruik ik bij het verschonen  nooit doekjes maar altijd een lauw washandje.  Hiermee dep ik de billetjes.
Als  je kindje op het kdv is zou ik vragen of ze haar regelmatiger verschonen en even in de blote billen te laten. Is misschien vreemd maar een kindje  dat pijn heeft is vervelend! En als je het niet vertrouwd dan even langs de huisarts. Die zijn er tenslotte niet voor niets.
Succes!  
 
Hoi,
Wat vervelend zeg! Ons zoontje heeft er soms ook last van.
Sinds enige tijd heb ik de Sudo de deur uitgedaan en deze vervangen door een tube zinkzalf. Gewoon van het huismerk van de drogist. Dit vind ik prettiger en hygiënischer dan telkens met de vieze vingers een lik uit de sudo-pot te nemen.
En inderdaad zoals de voorganger zegt: zo min mogelijk luierdoekjes gebruiken en wel een lauw washandje. De billen na het schoonmaken even droog deppen met een hydrofiel luier. In smeren met zinkzalf of calendula zalf van VSM. Bepanthen kan ook helpen (ligt in het vak met babyverzorging bij de drogist). En lekker met de billen bloot laten lopen en een potje in de huiskamer zetten (dan de zalf achter wege laten ivm vlekken op de vloer/bank/stoelen e.d.).
Veel sterkte!
 
Maizena in de luier strooien helpt echt! Mijn zoontje heeft er op het ogenblik ook flink last van, en deze tip kreeg ik een paar weken terug. De maizena neemt alle vocht op zodat de billen goed droog blijven. Ik gebruik het in combinatie met sudocreme trouwens.
Ik heb ook al eens gehoord dat eiwit op de bips smeren moet helpen. Ei scheiden, eiwit op de billen smeren, laten drogen zodat er een vliesje over de plekjes komt en dan de luier aan. Dit vliesje houdt het vocht ook tegen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar mijn buurvrouw zweert erbij!
In ieder geval veel succes!
groetjes van Ruth
 
Hoi,

Ik gebruik luierzalf die de apotheker zelf maakt. Een tube kost ongeveer 4 euro. En hij werkt goed.

Succes!! Ik hoop dat de uitslag na al deze tips snel minder wordt

groetjes,
Ikky
 
hoi,
je kan in ieder geval het kdv vragen om je kindje vaker te verschonen zodat ze een droge luier heeft.
in blote billen laten liggen op het kdv is niet echt handig ,je kindje is daar niet alleen!
maizena( waar je eten mee aandikt) is erg prettig om het droog te houden.

zelf gebruik ik vaseline lanette van de apotheek, kan dit op dokters recept krijgen maar ook los kopen.
zinkzalf is prima maar niet altijd effectief genoeg.

talkpoeder de deur uit doen! dit verstikt de huid..

merk luiers maakt niet zo veel uit, maar je kind kan er extra op reageren.
je kan een keer huggies gebruiken en zien of het verbeterd.
toen mijn zoon baby was hielp het om huggies te gebruiken en toen het herstelt was, paar pakken later ben ik pampers en kruitvat gaan gebruiken geen probleem meer.
ik gebruik nu alleen nog kruitvatmerk.
(of ik moet niet bij de kruitvat komen)
thuis kan je je kindje natuurlijk wel met blotte billen laten lopen.

let eens op het merk billen doekjes!
bij de pamperdoekjes krijgt mijn dochter wel wat verschompelde lipjes!
ik gebruik of zwitsal of etos eiegn merk.

succes hopelijk is het snel over.
en de huisarts kan je ook helpen!


 
Hallo
Onze dochter had dat ook heel vaak,niets hielp.
Tot ik op een dag purol ging gebruiken,binnen 1 nacht was het over.(zalf van de huisarts hielp ook niet)

groetjes Wilma
 
Terug
Bovenaan