TEN EINDE RAAD: luieruitslag met open plekjes

Ik zweer ook bij maizena, is het enige wat ik bij luier uitslag gebruik, en sudocreme om het te voorkomen, maar dat heeft geen zin als de huid al stuk is!!!

Yvonne
 
Hallo,

Ik herken het probleem een beetje, en wil meteen even wat zeggem over de luiers, ik gebruik ook van de C1000, maar als ik die afwissel met wat voor een merk dan ook gaat meteen fout.
Verder als ze er alst van hebben probeer ik ze zoveel mogelijk in blote billen te laten lopen, dan droogt het het hartst op en gaat het het snelste over.

Succes ermee.
 
Hoi,

Ik zou er wel even mee naar de huisarts toe gaan want het kan een schimmelinfectie zijn.
Mijn zoon heeft dit oook gehad toe de kiezen doorkwamen dat de billen helemaal kapot waren. De huisart geeft je dan een receptje mee en de zalf moet de je dan afwisselend met sudocreme of zinkzalf gaan gebruiken ne binnen paar dagen ben je van de uitslag af.

Groeten Saskia
 
Ik ben van Sudocreme overgestapt op de billencreme  (zit in  een tube) van Weleda. Is wel iets duurder, maar zeker bij heel rode billen of zelfs kapotte billetjes beter. Mijn zoontje slaakt letterlijk een zucht van verlichting als ik dat erop doe bij een pijnlijke plek: dat deed hij bij de Sudocreme niet. Ik doe heel lang met zo'n tube.
 
Hallo, ik las de ellende over de luieruitslag en ik gebruik altijd Groene Klei. Het heet Agriletz fijne groene klei.  Dit is te koop bij het Reformhuis. Dit is poeder waar je een  lepel van uit het pak haalt,  water aan toevoegt en daardoor een papje ontstaat. Breng het op met een wattenstaafje. Even een beetje droogblazen en klaar is Kees.
Het geneest, verkoelt en herstelt. Ik heb dit al veel mensen uit mijn omgeving aangeraden en bij iedereen werkt het fantastisch. Ik gebruik het ook voor wondjes bij  onszelf of de kinderen. Compleet veilig en natuurlijk.

Ik hoop jou en anderen er mee te geholpen hebben.

Janette
 
Terug
Bovenaan