Ten einde raad: relatieproblemen door huilbaby

Herkenbaar, hier ook een huilbaby. Deels moet je erdoorheen. Het wordt beter echt. Hier hielp dragen in een doek. En slapen op de buik was geweldig. Even onder toezicht testen. Ik werd en word nog wel eens cranky door slaapgebrek. Huilen (krijsen) maakt je moedeloos en vermoeit vreselijk. Wij spraken dit dan ook later uit. Man ging soms een stuk rijden waardoor ze in slaap viel en we draaiden wel ns nachtdiensten door op n andere kamer te gaan liggen. Dat kon tot de stuwing te erg werd. Na 15 weken werd t snel beter allemaal. Blijf praten en aangeven wat je graag zou willen en wat zou helpen. Het is een pittige tijd!

Oja ik voeg nog toe dat ik het heeeeerlijk vond om weer te werken. Sorry voor de leidsters op de opvang, maar na een dag werken valt de zorg echt minder zwaar. Fulltime mamas: respect. 

Hoi ik weet hoe vreselijk het kan zijn als je kind niet wil slapen. Mijn zoon is inmiddels 8 maanden maar toen hij zo klein was huilde hij ook zo veel omdat hij helemaal oververmoeid was. Ik kende mijn partner pas 5 maanden voordat ik zwanger raakte dus wij hebben ook heel veel ruzie gehad, dat werd daarna weer minder en nu heeft me zoontje weer een dip met slapen en hebben we weer meer ruzie maar dit zal ook wel weer over gaan. Ik heb het maar geaccepteerd en heb zijn hulp ook nodig dus ik kan er toch niet zo veel mee. 
Wij hebben toen hulp gehad van een fysio die het volgende voordeed:
je bakerd je baby in. Je doet een speen in (mijn zoon wilde geen speen en ging ook goed) Je zet white noise op (best hard) je gaat op een lage stoel/kruk zitten naast het ledikant en je legt je baby op zijn zij tussen de spleet van je boven benen in met zijn hoofd bij je knieën. Met je linkerhand ondersteun je zijn hoofdje. Met je rechterhand zijn lichaam. Daarbij ga je wiegen met je benen van links naar rechts (ook best hard heen en weer) als het niet lukt doe je het niet goed. 

Mijn baby sliep uren lang niet dus ik was heel sceptisch toen ze zo zei ik ga hem even laten slapen. Toen ze dit deed sliep hij binnen 2 minuten. Je moet hem wel al wiegend weer terug in zijn bed zien te leggen maar vaak lukt dit wel en zo niet doe je het overnieuw. De ene keer duurt het wat langer als de andere keer maar het werkte eigenlijk altijd. Wij hebben dit zon 2 weken de hele dag gedaan en hebben hem toen steeds iets wakkerder in bed gelegd. 

Hij slaapt nogsteeds niet super hoor maar we hebben hem wel geleerd alleen in bed in slaap te vallen zonder te krijsen en hij was niet meer oververmoeid

hopelijk heb je hier iets aan! Je kan op internet informatie zoeken naar de Harley karp methode, dit is hetzelfde principe alleen een iets andere uitvoering

heel veel sterkte! 

Dankjulliewel voor de reacties. Momenteel gaat al iets beter tussen ons en wij hebben een afspraak bij de dokter staan. Ook dat we het niet meer weten wat we moeten met onze dochter. Ze heeft vannacht 3 uurtjes geslapen en daarna stond ze weer aan en was ze niet uit te krijgen. Ze slaapt nu bij mij (komt.ook niet vaak voor dat ze dan slaap kan pakken)
Heb haar wel veel in draagzak. Slapen doet ze dan niet en ik krijg zo n last van mijn rug.
sowieso slaapt ze snachts op de buik. Rug is geen optie. Echt niet. Dan krijgen we de kinderbescherming omdat de buren dan denken dat we haar slachten.
verder lopen we bij de kinderarts vanwege verborgen reflux en darmklachten. Ze krijgt klysmas en forlax (dat laatste is voor 6mnd en ouder maar lactulose werkt niet bij haar) en via klysma krijgt ze dus ontlasting. Anders niet.? het zit haar ook allemal niet lekker maar arts zegt dat de tijd het probleem zal verhelpen.
Inmiddels ben ik al 11 weken langzaamaan gek aan het worden. En ja..meeste ruzies zijn aan mij te danken maar ze huilt huilt huilt huilt continu en dan word je gek. En mijn partner kan gaan en staan waar hij wil.

Goed dat je naar de huisarts gaat. Dat gekrijs maakt je gek. Mijn dochter had het 11 jaar terug ook. Gek werd ik ervan. Ik heb hulp gezocht. Zij had baat bij rust en regelmaat. Klinkt misschien raar. Maar als ik bij haar alles op vaste tijden deed en daar niet vanaf week was het gewoon goed vanaf het moment dat ik daarmee begon met hulp van het consultatiebureau heeft ze niet één keer meer gehuild. Tenminste geen uren meer achter elkaar iedere baby huilt natuurlijk. Ik heb er toen geen relatie problemen door gekregen. Maar zwaar was het wel pfff. Nu 11 jaar later (lukte niet sneller ging steeds mis) weer een kleintje van 4 maanden. Maar de angst weer een huilbaby te krijgen zat diep. Als hij in het begin huilde kreeg ik al buikpijn van oe nee daar gaan we weer. Maar nee meteen de rust en regelmaat en hij is zooo makkelijk. Huilt eigenlijk nooit. Af en toe een moppertje als hij moe is maar verder niet.

Maar zo te lezen gaat het medisch met die van jullue ook niet lekker. Geeft dat bij de artsen aan van dat huilen. En ook dat jij het niet meer trekt. Cb kan je daar ook mee helpen. Het is niet raar. Het is gewoon niet vol te hoiden op deze manier.

Sterkte!

Terug
Bovenaan