Hoi ik weet hoe vreselijk het kan zijn als je kind niet wil slapen. Mijn zoon is inmiddels 8 maanden maar toen hij zo klein was huilde hij ook zo veel omdat hij helemaal oververmoeid was. Ik kende mijn partner pas 5 maanden voordat ik zwanger raakte dus wij hebben ook heel veel ruzie gehad, dat werd daarna weer minder en nu heeft me zoontje weer een dip met slapen en hebben we weer meer ruzie maar dit zal ook wel weer over gaan. Ik heb het maar geaccepteerd en heb zijn hulp ook nodig dus ik kan er toch niet zo veel mee.
Wij hebben toen hulp gehad van een fysio die het volgende voordeed:
je bakerd je baby in. Je doet een speen in (mijn zoon wilde geen speen en ging ook goed) Je zet white noise op (best hard) je gaat op een lage stoel/kruk zitten naast het ledikant en je legt je baby op zijn zij tussen de spleet van je boven benen in met zijn hoofd bij je knieën. Met je linkerhand ondersteun je zijn hoofdje. Met je rechterhand zijn lichaam. Daarbij ga je wiegen met je benen van links naar rechts (ook best hard heen en weer) als het niet lukt doe je het niet goed.
Mijn baby sliep uren lang niet dus ik was heel sceptisch toen ze zo zei ik ga hem even laten slapen. Toen ze dit deed sliep hij binnen 2 minuten. Je moet hem wel al wiegend weer terug in zijn bed zien te leggen maar vaak lukt dit wel en zo niet doe je het overnieuw. De ene keer duurt het wat langer als de andere keer maar het werkte eigenlijk altijd. Wij hebben dit zon 2 weken de hele dag gedaan en hebben hem toen steeds iets wakkerder in bed gelegd.
Hij slaapt nogsteeds niet super hoor maar we hebben hem wel geleerd alleen in bed in slaap te vallen zonder te krijsen en hij was niet meer oververmoeid
hopelijk heb je hier iets aan! Je kan op internet informatie zoeken naar de Harley karp methode, dit is hetzelfde principe alleen een iets andere uitvoering
heel veel sterkte!