ten einde raad

ik weet het echt niet meer, mijn dochterje 6weken oud, gaat bijna niet slapen.
na de voedingen duurt het wel 2 a 3uur voordat ze in slaap valt.Ze blijft dan constant aan het huilen, dat ik er helemaal gek van wordt.
ik ben nu bv af aan het bouwen en fv aan het geven maar nu heeft ze bijna geen ontlasting nu denk ik dat ze daarom zoveel huilt dat ze niet kan poepen.Ze slaapt ook bijna niet in haar bedje, als ze dan in slaap is gevallen op mijn borst na de voeding leg ik haar in bed maar dan wordt ze 10min weer wakker en blijft ze wakker.
kent iemand dit?
mijn man en ik zijn echt ten eind raad!

Hoi Rosiet,
Mijn dochtertje werd wakker gehouden door haar eigen armpjes. Sliep ze eindelijk, dan zwaaide haar armpje (door een reflex) tegen haar hoofdje dus was ze weer wakker. Op een gegeven moment was ze echt bekaf, en kon ze niet meer slapen van vermoeidheid. Ik heb haar toen ingebakerd. Dit werkt fantastisch! Ze slaapt nog niet van voeding tot voeding (ze is nu al 12 weken), maar ze slaapt zeker wel 2 uur achterelkaar na een voeding. Je kan het CB vragen om je het inbakeren voor te doen (als je dat wil uitproberen), meestal hebben ze ook wel voor de eerste dagen wat doeken te leen. Ik gebruik nu de paccodoeken.
Mijn advies: Probeer het!! het ziet er misschien zielig uit maar dat is het zeker niet. Je moet zelf wel even doorzetten (het kan zijn dat ze de 1e dagen moet huilen omdat ze moet wennen).  Ze moet gewoon even geholpen worden. Op een gegeven moment (bij mijn dochtertje begint dat nu) worden ze bewust van hun handjes en nemen die reflexen heel erg af. Dat is een moment dat je evt. kan afbouwen met inbakeren (gaan wij nu ook uitproberen).

Heel veel succes!
gr. Eveline

Ik weet dat er geadviseerd wordt om je kindje 'wakker' in bed te leggen zodra het gaat gapen/in oogjes wrijven/ jammeren. Heeft te maken met die rust en regelmaat waar je zo veel over hoort. Steeds dezelfde volgorde gebruiken voor je kindje. Maakt niet zoveel uit welke volgorde, als je maar steeds hetzelfde doet. Zo leert je kindje wat er wanneer gaat gebeuren, en daar worden ze rustig van.
Voorbeeldje:
-Wakker worden,
-uit bedje halen,
-voeden,
-op schoot bij mamma/pappa 'spelen' (liedjes zingen, gezichten trekken, contact maken),
-in de box even alleen vermaken (naar gekleurde bal of boekje kijken ofzo),
-en bij de eerste vermoeidheidstekens verschonen en weer naar bed (eventueel met een liedje zingen of muziekdoosje aan).
Dan begrijpen ze wanneer ze moeten gaan slapen.
Sommige kindjes hebben een paar minuutjes huilen nodig om in slaap te komen. Laat maar even huilen en ga af en toe wel kijken of je kindje zicht niet bloot getrapt heeft of naar boven of beneden gewurmd heeft bij het huilen. Als je kindje dan na 10 minuten nog steeds echt huilt kun je het even gaan troosten, oppakken om te kijken of er een boertje dwarszit, ruiken of de luier niet vol zit. Weet je zeker dat alles goed is en je kindje is weer bedaard, weer neerleggen, liedje zingen/muziekdoosje aan en weer weg.
Dit kost misschien 2 dagen moeite maar je kindje heeft het heel snel door!
Maar misschien wist je dit al, dan zou ik het ook niet weten.
Veel succes ermee! Je kunt ook altijd hulp vragen aan je vk of kraambureau of de wijkverpleegkundige van het cb.
Ik weet dat je er behoorlijk gek van kan worden, en dat voelt je kindje ook. Dus als je het zelf niet trekt, trek dan zo snel mogelijk aan de bel. We moeten het allemaal nog leren, dus niemand zal het raar vinden!
Liefs Phira

Het eerste wat ik dacht toen ik je verhaal las; heeft ze misschien nog honger?

Weet je zeker dat ze voldoende borstvoeding binnenkrijgt of kan het zijn dat ze zo hard moet zuigen en daarvan in slaap valt terwijl ze eigenlijk niet genoeg heeft gehad?

Wij hebben ons zoontje flesvoeding gegeven en dan wist ik precies wat hij binnenkreeg.

Ik heb geen ervaring met borstvoeding maar zou dit het kunnen zijn?

Succes!
Groetjes Marieke
Mama van Thijmen 11 oktober 2006

Ik dacht hetzelfde als Marieke, ik heb nl een hongerige baby. Toen ik bv gaf zag ik niet wat hij binnen kreeg, hij sliep ook niet na de voeding heel huilerig en slapen alleen op mijn buik maar ook niet lang. Dus overgegaan op fv. we gaven eerst standaard voeding maar meneer vond dit niet genoeg dus hup over naar hongerige baby en het huilen stopte en hij was weer tevreden. Misschien is het een idee om het cb op te bellen en eens te kijken wat zij daar zeggen. Maar anders zou ik zeggen stap eens over naar hongerige baby (mag in 1x), je kunt het altijd proberen.
Jolanda

Ik sluit me bij Marieke en Jolanda aan! Mijn meisje had precies hetzelfde: huilen, kleine slaapjes, steeds onrustig, steeds weer willen drinken en dan aan de borst in slaap vallen, enz. Zoooo vermoeiend, wij wisten het ook echt niet meer. Van de vermoeidheid liep mijn melkproductie terug, waardoor ik ook niet meer kon kolven zodat mijn man het ook niet even over kon nemen. Dus besloot ik over te stappen op flesvoeding. En dat werkt! Bij de borst moest ze waarschijnlijk zo hard werken dat ze in slaap viel voordat ze genoeg had gehad om een paar uur door te komen, en zo'n fles klokken ze veel makkelijker naar binnen zodat ze dan wel genoeg krijgen. Kortom, ik zou misschien iets sneller over stappen naar flesvoeding, inderdaad evt voor hongerige baby's. En voor die ontlasting: een beetje extra water bij de flesvoeding (als je kindje de fles dan wel helemaal leegdrinkt) helpt heel goed en ik weet dat er mensen zijn die zweren bij homeopatische druppeltjes.

Heel veel sterkte (ik weet wat het is om zelf ook niet langer dan 1,5 uur achter elkaar te slapen en dat weken lang) en ik hoop dat je snel een oplossing vindt!

Eveline

Kan me helemaal voorstellen dat jullie ten einde raad zijn. Ons zoontje slaapt overdag's ook moeilijk in en door. Maar sinds wij hem inbakeren met de inbakerdoek van Pacco (www.pacco.nl, is nl gemakkelijker dan al dat gevouw, hihi) en een straks schema aanhouden qua de drie R's (boek van Ria Blom is hierbij echt een aanrader, is via bol.com of ook op marktplaats te krijgen) slaapt hij steeds beter. Aangeraden werd echt strikt een week dit vol te houden en ook niet naar buiten te gaan met de kleine. Nu bijna 2 weken later gaat het echt prima. Vanochtend ben ik bijvoorbeeld wel weg geweest maar toen ik thuis kwam heb ik hem een uur eerder een fles gegeven in bed gedaan en hij slaapt nu nog. Tja moet zeggen dat zo'n schema ons wel veel vastigheid heeft gegeven ipv het aanmodderen en verzinnen wat we er nu weer eens aan konden doen.
Hopelijk heb je hier iets aan want van een huilend en ontevreden kind word je niet echt blij.
Succes!   gr Anne

Hallo,

Ook hier kennen wij het probleem. Ons zoontje heeft de eerst 14 weken ook hele dagen gehuild, wou niet slapen alleen bij ons op de arm en als we hem dan weer in zijn bedje legden dan was hij gelijk weer wakker. Ook s'snachts kon hij uren achter elkaar huilen en als we hem bij ons in bed legden dan sliep hij gelijk en dan ook voor een paar uur.
Wij hebben ook alles geprobeerd maar niks hielp., tot er iemand bij mij kwam en zei dat ik eens moest informeren naar aardstralen en waterlopers en dat hebben wij gedaan.
Nu blijkt dat wij verschrikkelijk veel last hebben van aarstralen en waterlopers en baby's zijn daar heel erg gevoelig voor. Alleen waar ons bed staat hadden we er geen een lopen dus daarom wou de kleine bij ons wel slapen. Wij hebben nu een beugel onder de grond laten plaatsen en wisten niet wat ons overkwam....2 uurtjes naar het plaatsen hadden we een heel ander kind sliep heel goed, is vrolijk en eet ook heel erg goed.
Nu wil ik niet zeggen dat het bij jullie ook zo is maar het is misschien wel het informeren waard. Of probeer eerst eens het bedje op een andere plaats te zetten.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes mama van Jesper (11-06-06)

Terug
Bovenaan