ten einde raad.....

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Zit er helemaal doorheen, weet niet meer wat ik moet (of kan) doen. Onze dochter slaapt de laatste tijd slecht en ik nog slechter dus (man slaapt gelukkig voor hem bijna overal doorheen). 's Avonds naar bed was eerst het probleem, met allerlei trucjes (extra rijstekoekje, fles, in warm bad, uit bed halen en maar laten spelen totdat ze zowat omvalt vd slaap) is dit eindelijk niet zo'n probleem meer. Maar nu begint ze 's nachts!!! Meestal zo tussen 1.00 en 2.00 begint het gegil en gekrijs en dit gaat uren door (ben nu ook al weer 3 1/2 uur wakker) en we proberen echt van alles: extra flesje, rijstekoekje (misschien wel honger??), ze is echt klaar wakker dan en wil niets, alleenmaar eigenlijk uit bed en spelen, soms geven we hier maar aan toe, want dan zijn we met een uurtje "ermee klaar" en kunnen we weer verder slapen. Laten huilen heeft geen zin, huilt gewoon oneindigd door (we zijn nu 3 1/2 uur verder en vlgs. mij is het nu eindelijk stil). Probleem wat er ook bij komt is dat ik zo moe ben dat ik al maanden met hoofdpijn rondloop en zo weinig weerstand heb dat ik om de haverklap doodziek ben (longontsteking met koorts van 41 graden, voorhoofdholte ontsteking, tig keer de griep, meerdere malen buikgriep) en mij hierdoor ook nog steeds moet ziekmelden en een vast abonnement bij de dokter heb. Onze dochter mankeert echter niets (geen oorontsteking etc.). Ook onze relatie lijdt hier zwaar onder en gaat steeds slechter. Vind het ondertussen echt verschrikkelijk en loop dan huilend in mezelf door het huis of in de auto. Weet niet meer wat ik moet????? Heeft iemand raad???

groeten,
xx Roos xx

Wat ontzettend vervelend!! Bah. Kan me voorstellen dat je er doorheen zit.
Is het een idee om je kleine eens uit logeren te sturen?
Misschien ook vervelend voor diegene die oppast maar misschien kun je iemand zover krijgen dat hij/zij dat voor 1 keer wil zodat jij ff kunt slapen.
En zou je met je man afspraken kunnen maken dat hij het zo af en toe overneemt (als hij vrij is)?

Jeetje Roos wat een naar verhaar zeg.Het zoontje van een vriendin van mij sliep ook heel erg slecht. Ze zijn toen naar een osteopaat voor kinderen geweest en er bleek een nekwerveltje scheef te zitten.Die man heeft dat verholpen en meneer sliep door. Ik las je verhaal en dacht die tip wil ik je wel geven. Je hoort wel vaker positieve verhalen over de osteopaat.Wat vervelend dat jullie relatie er ook onder lijd. Heel veel sterkte samen!
Liefs Lente

Meid wat shit voor je, ik heb geen tips voor je want we hebben hier exact hetzelfde probleem. Zit ook jankend achter de pc, Levi spookt ook continu 's nachts en is gemiddeld om 5.00 wakker(hij heeft wel steeds oorontsteking). Mijn man kan al helemaal niet meer slapen en ligt helemaal gespannen in bed maar te wachten tot levi gaat huilen. Hij heeft de afgelopen nachten bij mijn ouders in huis geslapen aangezien die toch op vakantie zijn. Maar wij maken ook alleen nog maar ruzie omdat we al meer dan een jaar op ons tandvlees lopen. Ik heb een rot zwangerschap achter de rug en ben de afgelopen maanden 2 x aan mijn rug geopereerd en heb het ook helemaal gehad.

De enigetip die ik voor je heb is probeer of je je dochter bij iemand kan laten logeren zodat je bij kan tanken. Of overdag proberen wat te slapen. Vind dat zelf ook moeilijk hoor en wij hebben niet echt veel oppas mogelijkheden en we hebben ook 3 kids die je moeilijk even ergens kan onderbrengen.
Ik ga zo zelf voor mijn man (want die heeft er het meeste last van, ik ben zo moe ik val 's nachts wel weer in slaap)een midweekje landal of zoiets boeken zodat hij even bij kan tanken. Misschien kan jezelf ook een paar daagjes weg en kan je man voor je dochterje zorgen aangezien hij toch wat meer uitgerust is omdat hij 's nachts redelijk slaapt.

heel veel sterkte

knuffel van chimene

Ik vind het moeilijk. Lotte is een van de oudsten op dit forum en wij hebben  ook meegemaakt dat ze steeds wakker werd 's nachts. Gelukkig ging ze meestal weer slapen als ik haar in m'n armen nam. Vaak dan wel weer drama's als ik haar in bed probeerde te leggen.

Momenteel slaapt ze sinds drie weken of zo (ze is nu 13,5 maand) weer door. Wel erg vroeg wakker (vanmorgen 5.30 uur), maar dan kun je ten minste nog een paar uur achter elkaar slapen...

Misschien is babymassage iets? Niet midden in de nacht natuurlijk...

Groetjes en heel veel sterkte,

Marisa

Jeetje, ik snap helemaal hoe je je veolt. Op een gegeven moment is het gewoon genoeg en kun je niet meer en dan MOET je toch weer, dat houdt geen mens vol..
Birgit heeft pas 1x doorgeslapen (van  2300 to 0500) Ik heb al een jaar geen normale nacht kunnen slapen.. Vannacht werd die uk om de 1 a 2 uur wakker en ik ben strond verkouden met keelpijn...zit nu op mijn werk dan gaat t op de een of andere manier wel. Maar ik ben er ook zooo klaar mee met elke dag rond half 6 opstaan omdat ze anders gaat gillen en er vaak uit moeten. Hier brengt dat ook relatie spanningen met zich mee, gelukkig praten we nu wat meer.. maarja mijn vriend is vaak de hele week of langer weg...
Ik heb niet echt een oplossing, ik denk dat het al fijn is dat je weet dat je niet de enige bent.. en inderdaad heb je geen adresje   waar je kindje een paar nachtjes kan logeren zodat jij en je vriend er even tussen uit kunnen (dat heeft bij ons veel goed gedaan)
Ik weet niet waar je woont, maar ik ga met Birgit af en toe naar Anne Marie, een therapeut die bijna wonderen verricht...;-) (het is hier nog zwaar maar ik zie wel verandering, veel meer rust) Naja het is een heel lief mens waar ik zelf al veel steun vind door er alleen al heen te gaan (therapie-engelbarts.nl) ik krijg t helemaal vergoed van Birgits verzekering, het is in Lelystad...

Nou heel veel sterkte! lucht je hart gewoon hier op t forum, ik weet uit ervaring dat dat erg fijn is.

Evelien

Hoi Roos,

Ik weet hoe zwaar het kan zijn als je een kindje hebt dat slecht slaapt.
Tot voor kort moesten wij er ook meerdere malen uit 's nachts omdat Sven krijsend in zijn bedje lag. Wij waren ook aan het einde van ons Latijn.
Totdat wij een paar nachten bij mijn ouders hebben geslapen. Sven sliep boven naast mijn ouders op een kamer en wij sliepen beneden in de kelder. Mijn ouders hebben toen 2 nachten voor Sven gezorgd en sindsdien slaapt hij bijna altijd door!
Ik denk dat het komt doordat hij zijn eigen patroon heeft doorbroken. Je kindje heeft misschien nu wel in haar systeem zitten dat ze 's nachts wakker moet worden (net zoals wij een biologische klok hebben dat we   's ochtends om een bepaalde tijd wakker worden).
Misschien is het een idee om, zoals meerdere meiden hier al opperen, haar een keertje weg te brengen naar iemand die je goed kent.
En ook ik ben met Sven naar een osteopaat geweest en ook bij hem bleek er iets in zijn nekje vast te zitten.
Daarnaast zou ik ook willen adviseren om je kleintje niet uit bed te halen als ze wakker wordt. Daarmee wordt het voor haar normaal dat ze er 's nachts uit mag. Ik zou haar troosten in haar bedje en haar ook niet teveel prikkelen (hoe moeilijk het ook is). Dus gewoon toedekken, speentje in, even een aai over de bol en dan weer weglopen.
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes want ik weet hoe zwaar je het hebt.....

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Mijn dochter is ook een slechte slaper. Niet dat ze 's nachts lang wakker is, gelukkig niet. Maar wij hebben periodes gehad waarin ze (serieus, geen geintje) 10 tot 15 keer op een nacht wakker werd. Als we haar dan haar speen en een aai over haar bol gaven viel ze weer voor een half uur in slaap.
Ik ben met haar naar een homeopatisch arts gegaan. Deze heeft korrels voorgeschreven. Daarna is het een week belabberd geweest, ook dat ze dus langer wakker was. En sinds een week gaat het goed. Ze heeft de afgelopen week 2 nachten echt doorgeslapen, wel vroeg wakker maar dat vind ik dan niet erg. En de andere nachten kwam ze 1 tot max 4 keer voor een speen.

Moet zeggen dat ik zoiets heb; had ik nou maar eerder gegaan. Hij heeft ook andere kwaaltjes met homeopatische middeltjes opgelost. Kwaaltjes waarvoor de huisarts geen oplossing had.

Succes in ieder geval

Terug
Bovenaan