terreurangst

Het is volgens mij vrij normaal om je opeens bewuster te worden van allerlei mogelijke gevaren. Je hebt/krijgt nou eenmaal een extra verantwoordelijkheid erbij. En als je een kind hebt, houdt het voor jou niet meer op op deze aarde na jouw eigen overlijden maar dan loopt alles door. Opeens worden ontwikkelingen die gevolgen hebben voor de toekomst ook belangrijker. Het hoort er dus bij maar probeer het zoveel mogelijk in perspectief te houden. Zoals anderen al aangaven ook hierboven: er is ook heel veel moois in de wereld en wie weet wat juist onze kinderen daar allemaal aan bij kunnen dragen!
 
ik vind dat we er met z'n allen voor moeten zorgen dat onze kinderen hier geen voorbeeld aan moeten nemen maar dat ze er juist weer een vredigere wereld van moeten maken. Oorlog zal er wel altijd blijven maar alle beetjes helpen toch!
Wees dus niet bang maar zorg dat je kind met beide benen op de grond komt te staan en anderen zal leren accepteren en respecteren, misschien dat het dan nog iets wordt van deze maatschappij.

Allemaal heel veel succes!
 
IK vind het zeker niet vreemd dat je zo denkt, ik heb af en toe ook dat ik denk ik kijk even geen journaal. Juist nu je hormonen al lekker op hol zijn, zie je het allemaal heel somber.

liefs
Lot
 
Zelfs als ik niet zwanger zou zijn zou ik het heel moeilijk hebben gehad met al het onrecht dat deze onschuldige mensen aangedaan is. Maar onrecht is er altijd geweest. Hopelijk kan de volgende generatie hier een einde aan maken.
Jantje
 
Ik heb nu niet zoiets dat ik me overdreven bang ga maken. Wel heb ik op het moment erg veel poblemen met het kijken naar geweld.
Ik kan me goed voorstellen dat je je daar druk over maakt, maar we hebben de eerste en tweede wereldoorlog ook gehad, dus het is niet iets van het laatste jaar of jaren.
Gewoon proberen er nuchter mee om te gaan, is mijn advies.
Succes Tanja
 
Ik heb dat soort gedachten ook wel eens, dat ik denk: in wat voor wereld zet ik zo'n kind en is het wel eerlijk om zo'n kind in deze wereld te brengen? Gelukkig blijft het bij mij niet lang hangen en kan ik ook het positieve zien. Maar zoals hier al eerder gezegd is, we krijgen er een grote verantwoordelijkheid bij, dan is het misschien niet slecht om eventjes bij zoiets stil te staan. Maar laat het je plezier niet vergallen, je bent maar 9 maanden zwanger, volgens mij zijn die zo om, dus geniet ervan nu het kan.

groetjes, Jane
 
Terug
Bovenaan