Terrormama be like ?

<p class="p1"><span class="s1">Wat ben ik toch af en toe een vreselijk mens, een echte terrormoeder, zo een van het soort ‘stiefmoeders van sneeuwwitje’ , zeg maar.</span></p><p class="p1"><span class="s1">3 maanden geleden vond ik het tijd dat we overdag afscheid gingen nemen van ‘pup’ (speen). Mijn lieve, kleine kereltje begon steeds meer te praten en dat met zo’n ding in de mond, maakte het allemaal erg lastig te verstaan zeg maar. Ook een hoop geslispel ertussen, dus met hem afgesproken dat ‘pup’ in bed bleef liggen. Nu vindt hij het sochtends heerlijk om vanuit zijn bedje nog ff lekker op de bank te tutten met dat ding in de mond, dus de eerste paar ochtenden was t een behoorlijk dingetje...(</span><span class="s2">????</span><span class="s1">)   Dit ging als volgt: </span></p><p class="p1"><span class="s1">Zoonlief: ‘pup?’ Terrormama: ‘nee schat, pup ligt lekker in bed.’ Zoonlief: ‘Nee? Pup?’ Terrormama: ‘Nee schat, pup slaapt’ Zoonlief: ‘Wheeeeeeeeeeee!’ (Oorverdovend) Terrormama: ‘Nee schat, echt niet’ Pakt hem bij zich en knuffelt hem (dat dan weer wel). Gelukkig na een paar daagjes was deze hel over en was ‘pup’ overdag verleden tijd!</span></p><p class="p1"><span class="s1">Toen werd het ineens bloedje heet in nederland en dat betekent bij ons boven: saunatime!!! Zweten tot en met dus. Nieuwe superdunne zomerslaapzak kopen, of einde slaapzaktijdperk? Het werd t 2e....Waarom? Nja, puur eigenbelang eerlijk gezegd... Betaal je je scheel aan, zelfs die goedkope van de hema vind ik nog te duur. En dan moet je er 2 natuurlijk, want dat is makkelijker met wassen enzo. </span></p><p class="p1"><span class="s1">Nou, zo gezegd zo gedaan! Mijn knappe kereltje weer n stapje dichterbij het groot worden. Eej, alsof hij nooit anders had gedaan! Sliep gewoon meteen door! </span></p><p class="p1"><span class="s1">En dan nu... nu komt het ergste van dit alles... Dat knappe, lieve kereltje van mij, bijt zijn speen stuk. Elke week kon ik weer een nieuwe in bed flikkeren, omdat hij m weer stuk had gebeten. Toen ik de laatste reserve uit de kast pakte, keken mijn man en ik elkaar aan: ‘wat doen we? Dit de laatste?’ Je voelt m al aan komen zeker... Jups, dit zou de laatste worden. Waarom? Nja, eigenlijk tweeledig: enerzijds eigenbelang. Ja heej, weet je hoe duur die krengen zijn? Kost ons een vermogen elke week! En anderzijds is het ook gevaarlijk. Stel je voor hij bijt dat ding doormidden en stikt er in,dat wil je natuurlijk ook niet!</span></p><p class="p1"><span class="s1">Dus vorige week in de ochtend samen met hem zijn pup in de kliko gegooid. Terrormama: ‘kijk schat, pup is kapot!’ Zoonlief: ‘pot! Make?’ Terrormama: ‘Nee schat,dat gaat niet. Kom dan gooien we m weg.’ Zoonlief: ‘dada pup!’ Terrormama: ‘dag dag pup’ Samen nog inbed gaan kijken: ‘kijk, pup is echt weg’ Die ochtend werd de kliko geleegd, dus samen pup uitgezwaaid. En toen was het 12.30 uur: bedtijd....</span></p><p class="p1"><span class="s1">Echt waar, wat doe ik mijn kind aan!!! Schreeuwen, huilen, dikke tranen. Echt ook oprecht verdriet! ‘Puuuup’ puuuup! Pot!!’ Mijn terrormamahart brak. Zijn eerste echte verdriet om iets... Ik ben tig keerbij m terug geweest, getroost, gezegd dat hij nu 2 jaar is en een grote jongen. Na de zoveelste keer naar m toe te zijn gegaan, trok ik t niet meer. Heb m uit bed gepakt en bij mij op bed gelegd. Samen lekker gelegen en hij helemaal na snikken en 5 minuten later was hij vertrokken.. Hij heeft nog 2 uur geslapen in ons bed, tegen al onze principes in en bang voor wat de avond zou gaan brengen, maar heej, fuck it. Dit was ff zo nodig en zo heerlijk samen in t grote bed! Vanavond zien we wel verder! </span></p><p class="p1"><span class="s1">Die avond zijn we 3x bij hem terug gemoeten voor te troosten en daarna viel hij als een blok in slaap! 0x wakker geweest die nacht!! Daarna is het elke dag super gegaan! Elke keer met naar boven gaan, zegt hij: ‘pup pot! Twee! (ik ben 2 jaar) en jongen! ( ik ben een grote jongen)’ En ik, de terrormama? Ik bevestig het, geef m een aai over zijn bol, een dikke kus en knuffel en zeg: ‘welterusten lieve jongen. Hou van jou’ Ik trek zijn muziekaap aan en loop trots naar beneden, want trots ben ik. Trots op mijn grote jongen van 2 jaar!</span></p><p class="p1"><span class="s1">Laat mij maar af en toe terrormama zijn, ik weet zeker dat hij dat wel gaat overleven </span><span class="s2">☺️</span></p>
 
Heerlijk. Ik wist al dat ik een loedermoeder was (ik weiger handgemaakte traktaties te maken) maar ben dus ook een terrormama. Hier is overigens project slaapzak faliekant mislukt. Dat leverde zo'n intens verdriet op dat ik dat het niet waard vond. Maar op mij loeders wel meteen maatje 130 gekocht ipv 110. Die gaat nog ff mee?
Bedankt voor het opvrolijken van mijn avond!
 
Ik ook  ok heb 1 speengekocht voor mind kind toen die 6 maanden werd die gebruikt die plus speen van 0 tot 6 maandrn obrrfag overgens mij kleinr is 6 maanden nu
en zo wil jk het afbouwen wat gebeurt er de speen van 0 tot 6 maanden valt er vaak uiy en lukt het niet eerst zeuren gillen nóóit  huilen meer zeuren als een peuter  valt in slaap af toe met speen vaak zonder de speen van 6 tot 12 maanden is voor thuis weg is weg kapot is kapot ben beniuwd hoe dat gaat 
 
 
Hahahaha geweldig weer ! ??
En ik vind het echt knap. Hier zelfde haar fluppie ( zo noemt ze hem ) is echt der alles! Dus nu is het ook sinds 2 weken als we de deur uit gaan en aan het spelen zijn thuis gaan de fluppies in een tasje dat ging ook veel beter dan verwacht. Maar poehhhh slapen zonder durf ik een soort niet aan. Maar als ik jou verhaal dan lees dan denk ik oké het is dus echt zo wat ze zeggen even keihard bikkelen maar paar dagen later is het al weer oké!
Hoe is het voor de rest bij jullie? Slapen enzo? Nog steeds vroeg ? 
 
 
 
@LieveSam, dank je! ☺️ Soms ben ik dat ook wel n beetje...☺️
 
@Zonnebloempje2017,  heel vermoeiend soms! Maar idd zo fijn als het resultaat er dan eindelijk is. Dan ben ik altijd blij dat ik toch heb doorgezet ?
 
@juBle, ooh ja, ik ben ook een echte loedermoeder hahaha! Ik ga ook biet aan die tractaties beginnen! ? Snap ik dat je die strijd niet waard vond, als mijn zoontje dat niet accepteerde, dan hadden we ook n grotere gekocht. Dan was dat n teken dat hij die geborgenheid nog nodig had!
 
@chantal vd meer, nou, als ze het snachts nog nodig heeft, lekker nog inlaten hoor!! Hier was t echt omdat hij ze stuk beet, anders hadden we dr hier ook nog mee gewacht hoor! ?
Verder gaat het echt super hier! Wat een heerlijk ventje hebben we toch! En oh wat heerlijk die peuterpubertijd hahaha! Ik ben 2 en ik zeg nee, pffff??? Soms doodvermoeiend en frustrerend, maar soms ook echt wel om te lachen! 
Ja, de ochtenden zijn nog vroeg. Afgelopen week telkens rond 5.45/6.00 uur. Maar zo af en toe ook wel eens een uitschieter naar 7.00 uur! Net of hij dan ff moet bijtanken. 
En bij jullie? Hoe gaat het bij jullie? Ook nog n vroeg vogeltje?
 
Ja dat is indd ook een ander verhaal met het kapot bijten! Dat doet ze hier tot nu toe niet. 


Hahaha heeeeel herkenbaar het is een hele leuke tijd maar soms denk ik ook echt wel even poehhhhh! Ze heeft een hele erge eigen mening. Wilt alles zelf doen maar echt alles. Verschonen is op het moment een drama wat het nooit geweest is. En vind ook dat ze slechter kan spelen met haar speelgoed de laatste weken en daarom erg kan zeuren om juf blooooooossssss ( roos ) en bumbaaaaaaaa en woedend als we nee zeggen! 

Het slapen is hier prima ligt meestal 19.30 en is laatste tijd 6.00/6.30 wakker slaapt liefst overdag nog wel 3 uur lang maar dat korten we een beetje in want anders merk je wel dat ze weer eerder wakker in de ochtend. 
Voor de rest zijn we lekker veel op pad ze vind het strand bijvoorbeeld echt fantastisch en lekker fietsen , speeltuintjes langs , met andere kindjes spelen etc en bij een ander kan ze zich ook super goed vermaken je hoort haar dan helemaal niet al het speelgoed is dan reuze mooi en interessant ! 
Nou het is weer een heel verhaal geworden haha! 
 
Terug
Bovenaan