Terug bij de mamaclub en merk nu pas dat ik jullie gemist heb..

Dag dames,

Zoals ik net in mijn berichtje aan maam3007 al schreef ben ik na het posten van mijn bevallingsverhaal niet meer hier geweest...
Op de een of andere manier kwam het er niet van, al heb ik regelmatig aan iedereen gedacht... Het is toch best druk met drie kinderen thuis en ik was nog met verlof dus zat heerlijk in mijn cocon :)
Nu weer aan het werk sinds twee weken en weer wat meer tijd voor mezelf dus eindelijk weer eens hier gaan kijken. Toch wel erg leuk om updates over onze baby's met elkaar te delen :)
Hoe gaat het met iedereen??
Wil heel graag al jullie verhalen horen!!!
Korte update over de kleine dame en mij:
Inmiddels is ze 7,5 maand (5 okt. geboren).
Ze krijgt nog borstvoeding en verder eet ze al goed fruit, broodkorsten, soepstengel, rijstewafels en avondeten (gepureerd natuurlijk nog :). Water drinkt ze ook al redelijk goed (slok of 5) uit zo'n Difraxbekertje.
Slapen 's nachts gaat best oke, nog in de wieg naast mij (overdag wel op haar eigen kamer), behalve dan dat ze rond 22.30 uur nog de borst krijgt en meestel tegen 4.30/5.00 uur 's ochtends weer.
Ik ben dus net weer aan het werk en ons meisje gaat twee dagen per week naar de creche en één dag per week is papa thuis bij haar. Ik fiets dan tussendemiddag naar huis of creche om te voeden want de kleine dame weigert sinds ik weer werk uit een fles te drinken (daarvoor deed ze het wel bij papa, oma en oppas) :-(
Haar grote broers adoreren haar en zij vindt hen ook geweldig! Schaterlachen om hun grapjes :)
Ikzelf ben weer behoorlijk fit en op anderhalve kilo na weer op mijn oude gewicht. Loop nog wel bij de fysio met lichte bekkenklachten maar dat is al sinds de geboorte van de oudste 6enhalf jaar geleden en gaat steeds beter. Sinds een maandje ben ik ook weer aan het hardlopen twee keer per week en dat is heerlijk, even tijd voor mezelf! Ik merk dat mijn lijf daardoor weer naar z'n oude vorm terugkeert en dat ik me echt energieker begin te voelen.
Werken is nog wel wennen, ik mis m'n kleintje erg en moet erg goed nadenken over de planning thuis: ochtend- en avondritueel en dingen als boodschappen en was moeten weer volgens een strak tijdschema gedaan worden. Maar dat komt wel goed.
Verder gaat het thuis heel goed: we hebben het heel fijn met z'n vijven :)
Na de geboorte van de tweede vonden we het erg pittig en hadden mijn man en ik allebei een kort lontje, niet de gezelligste periode. De jongens schelen ook maar 21 maanden dus twee onder de twee toen.
Deze keer is dat heel anders gelukkig, en zijn we allebei heel relaxed en gezellig. De vermoeiheid is deze keer ook minder, gek genoeg.
Hoe gelukkig kun je zijn, heel verliefd op je eigen man (en dat na bijna 18 jaar :) en drie schattige gezonde kinderen!
Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen, tot horens!

Groetjes mamainzuid


 
Wat leuk weer wat van je te lezen! Wat is jou verhaal zooo verschillend dan die van mij. Ik was met 3 maand er alweer uit.. :D Was blij dat ik toen weer aan t werk kon! Maar 2 dagen in de week, dus heb nog alle tijd voor mn 3 kindjes. De oudste nog niet naar de basisschool en de middelste nog niet naar de peuterzaal, dus best druk.. :) Omdat de vorige keren de borstvoeding echt niet liep, nu direct de keuze gemaakt voor flesvoeding, tjee wat een rust... Had mn dochtertje al met 4 maand op 4 voedingen. Nu is ze bijna een half jaar en de hapjes gaan er erg makkelijk in. Laatste voeding om half 8, eerste voeding weer om 8 uur.
Die andere 2 zijn drukte makertjes, dus heb mn handen er echt wel vol aan. Maar inderdaad, als je dan al die knuffels en kusjes ziet is dat echt genieten!
Hopelijk komen er nog meer mama's af en toe gezellig nog mee kletsen!
Liefs Vissen
 
Terug
Bovenaan