terug gaan werken

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik iedereen een gelukkig en gezond 2007 toewensen!! Dat de zomer 2006-kindertjes een hele mooie toekomst tegemoet mogen gaan!!!

Nu het 2007 is, begint voor mij het aftellen om weer te gaan werken. Ik ben op 24 augustus bevallen, maar ik was eind juni al thuis. Na mijn zwangerschapsverlof heb ik ouderschapsverlof genomen en  moet ik terug gaan werken op 1 maart.
Zolang het 2006 was, leek het nog ver weg, maar nu komt het steeds dichterbij.
Ik kan wel zeggen dat ik er heel erg tegenop zie om weer te gaan werken. Ik vind het geweldig om thuis te zijn met mijn dochter en dan lijken die 3 dagen die ik terug moet gaan werken een eeuwigheid zonder haar. Ik werk ook nog eens onregelmatig, dus ik heb elke week een ander rooster. Hadden/hebben jullie dit nou ook voordat jullie moesten/moeten  gaan werken? Ik had van te voren niet verwacht dat ik zo gehecht zou zijn aan mijn kleine meid.

Groetjes,

Helga mv Roos

Hallo Helga,

Ik moet morgen voor het eerst weer gaan werken...
Ik dacht ook altijd; lekker als ik weer mag gaan werken, maar het valt me ook tegen nu ik morgen weer aan de slag moet....

Ik ben op 9-9 bevallen en heb nog 4 weken vakantie gehad, dus ik heb al bijna 17 weken van mijn meisje mogen genieten. Ik vind het werk op zich niet erg maar ga haar wel erg missen!!

Dus geniet jij nog maar van je vrije tijd, het duurt nog 2 hele maanden voordat je aan de slag moet! Maar je bent niet de enige die er tegenop ziet!

Groetjes,
Patty (mv Nynke 9-9-06)

Hoi Patty,

Ik wil je heel veel succes wensen als je morgen weer moet gaan werken, ik zal zeker even aan je denken. Ik weet ook wel dat ik het getroffen heb dat ik zo lang kon thuisblijven, maar als ik er nog maar aan denk dat ik haar achter moet laten, dan begint het te knagen.

Hopelijk valt het morgen allemaal mee, laat je het even weten?

Groetjes,

Helga

Hallo Helga,

Ik had vandaag mijn eerste werkdag na bijna een half jaar. Doordat ik mijn vakantiedagen, adv-uren en overuren had opgespaard kon ik lekker zolang thuisblijven. Gisteravond had ik het er wel even moeilijk mee. Maar vanochtend viel het mee, Tijs werd opgehaald door zijn opa en oma (ouders van mijn man). Ik heb een fijne dag gehad op het werk. Ik voelde me ook echt weer welkom en het was al snel weer als vanouds.
Uiteraard heb ik veel aan Tijs gedacht en heb ik ook een keer gebeld hoe het allemaal ging. De dag is heel snel om gegaan waardoor het mij erg is meegevallen.

Wel moet ik erbij zeggen dat wij bewust al een paar keer hebben geoefend met het wegbrengen van Tijs. Hierdoor is hij in de afgelopen 3 maanden 3x uitlogeren geweest, afwisselend bij mijn ouders en bij mijn man's ouders. En hebben zij ook een paar keer overdag een paar uurtjes opgepast. Afgelopen donderdag ben ik de hele dag met mijn moeder gaan winkelen en was Tijs thuis met zijn papa. Dus zo heb ik er zelf voor gezorgd dat ik al wel een beetje kon wennen om hem volledig aan iemand anders toe te vertrouwen. En dat heeft het wel makkelijker gemaakt om te gaan werken. Zeker ook omdat het alle keren goed is gegaan.

Morgen weer werken. Ik heb er wel weer zin in, maar zal Tijs zeker missen.

Groetjes,
mama van Tijs
Tijs krijgt kunstvoeding (bv is helaas niet gelukt) en dat maakt het natuurlijk ook wel wat makkelijker.

Hoi Helga,

Nou ook ik moest 2 januari weer werken (na 5 maanden) en ik heb heel hard gehuild. Maandagavond begon het al, ik zie tegen mijn vriend dat ik me niet zo lekker voelde en dat ik me maar beter ziek kon melden en helaas hij trapte hier niet in. Hij zie dat het wel goed kwam en dat ik me maar geen zorgen moest maken. Eenmaal in bed ging ik denken en denken en om een uurtje of 1.00 kwamen de tranen al ik voelde me zo schuldig dat ik me kleine meisje achter liet ik had echt het gevoel dat ik haar in de steek zou laten. Helemaal over mijn toeren werd ik heel lief getroost door Maik en na ongeveer een uur ben ik huilend in slaap gevallen. Toen ik Tiara moest waker maken voor de fles s ochtens begon ik al weer te janken en Tiara snapte er niks van zij was juist heel vrolijk ze ging naar oma toe leuk. Toen Maik met Tiara op weg ging naar mijn moeder heb ik weer gehuilt (wat een huilebalk he). Ik heb me moeder maar twee keer gebeld (goed he) S avonds toen ze thuis kwam was ze zo moe dat ze gelijk naar bedje ging. De volgende morgen heb ik haar weggebracht en ze was niet te genieten tot.... ze oma zag, ze vond het geweldig. Ik dus weer in een dip want mama is niet lief de brengt me naar oma dus vind ik oma leuker (zo kwam het een beetje over volgens mijn gevoel). Later toen ik onder weg was naar me werk begon ik me in eens te beseffen dat het juist goed is dat ze het leuk vind bij oma beter dan dat ze kei hard gaat huilen. Ik heb mezelf toen streng toegesproken dat ik me niet zo aan moest stellen (na twee dagen haha) en dat het wel goed zat. En ja hoor vandaag was ze weer vrolijk en kreeg ik weer een dikke vette glimlach.
Ik kan alleen maar zeggen geniet van de tijd die je nog full time kan genietn van je kind. Ook ik had er geen moeite mee (toen ik nog niet hoefde) om weer te werken maar als je moet is het heel anders hoor. Zo wat een verhaal he.

Groetjes Nancy

Hallo, ook ik ben deze week weer begonnen na 5mnden en het viel mij ook zwaar om niet bij mijn meisje te kunnen zijn.
Het hele ritme wat we hadden opgebouwd is weg, even enorm wennen dus maar   dat komt vast weer.
Dus geniet lekker nog even thuis en vast veel succes in maart -klinkt nog heerlijk ver weg-.
groetjes Danielle mama van Roos en Linde

Ook ik ben dinsdag weer begonnen na bijna 5 maanden thuis gezeten te hebben en ik moet eerlijk zeggen, ik vond het heerlijk! Bart was dinsdag nog thuis dus dat was wel lekker vertrouwd. Gisteren heb ik Tijn bij de oppas gebracht en ik had me voorgenomen er goed de tijd voor te nemen, maar dat viel me toch wel iets zwaarder. Maar goed snel afscheid genomen en toen gaan werken. Halverwege de dag nog even gebeld om te horen hoe het ging maar dat ging allemaal prima. Verder vond ik het heerlijk om er even uit te zijn en onder volwassenen te zijn. Vandaag weer een dagje thuis en daar geniet ik nu echt heel veel van. Heerlijk zo.
Succes allemaal met werken en voor iedereen voelt het weer anders!

Groetjes danielle

Ben gisteren nog even naar mijn werk geweest. Het was namelijk nieuwjaarsdrink en al de collega's waren er ook. Moet zeggen dat het toch wel een beetje aan het kriebelen was. Niet voor het werk, maar wel voor de collega's. Even lekker kletsen en niet de hele tijd tegen de kleine aan het brabelen zijn, was toch wel even fijn.
We hebben gelukkig een leuke oppas gevonden voor onze kleine meid en dat scheelt ook al weer een beetje als je haar weg moet brengen.

Voor degene die al aan het werken zijn: Werk ze!!!
en voor degene die, net als ik, nog even thuis mogen blijven: geniet er nog van!!!

Groetjes,

Helga

Terug
Bovenaan