terug lopen borstvoeding

juudje86

New member
Isabella krijgt vanaf 4 maanden al groentehapje (om obstipatie tegen te gaan) en vanaf 2 weekjes krijgt ze nu ook een fruithapje erbij. En zijn we deze week begonnen met een korstje brood om op te sabbelen. Maar nu is mijn borstvoeding zo gigantisch terug gelopen. (kolf ongeveer 50-70 CC!)

Ook ben ik deze week voor het eerst weer ongesteld geworden. Mijn lichaam lijkt er een beetje klaar mee te zijn. Ik heb vandaag geprobeerd rustiger aan te doen, en vaker aan te leggen, maar mijn borsten blijven nog leeg.

Hebben jullie misschien ook vergelijkbare ervaringen of tips? Moet ik het nog een paar dagen blijven proberen?

Ik zou het jammer vinden om nu te moeten gaan stoppen, aangezien ik 6 maanden lang borstvoeding heb gegeven en ik eigenlijk nog wel even door wou blijven gaan...
 
Cashewnoten! klinkt gek maar werkte bij mij heel goed tegen de terugloop toen ik weer begon met werken. 1 handje per dag was voldoende bij mij. hoop dat het voor jou ook werkt! succes!
 
Hoi juudje,

Ligt waarschijnlijk aan dat je ongesteld geworden bent. De kans is groot dat het vanzelf weer beter wordt.
Bij mij helpt supermalt bij het weer opschroeven van de productie.

Bij mijn eerste 2 kinderen weer ik meteen weer regelmatig ongesteld en had ik iedere maanden een dip van een week.
Nu moet ik nog ongesteld worden. De kleine is intussen 7 maanden, maar nog niks.
Gaat het intussen wat beter?

Groetjes Jen
 
Ja dat had ik ook de laatste 2 maanden. Voelde helemaal soepel en leeg en toch kon Max er nog hele voedingen uithalen ( klokken, morsen, en een dikke boer om het te bewijzen..)
 
Bedankt voor de reacties. Ik kon helaas geen rust houden, dus heb ik 3 dagen het wat rustiger aan gedaan. Daarna begonnen mijn borsten eindelijk weer voller te worden. Isabella werd ook gelijk weer rustiger.

En inderdaad nu mijn menstruatie over is heb ik gelijk nog meer melk :)
 
En je hebt ook tabletjes tegen misselijkheid die als bijwerking hebben dat je productie toeneemt.
Heeft bij mij erg goed geholpen! Ik heb dat advies gekregen van de Lactatiekundige en het opgevraagd via de huisarts, maar volgens mij kun je het ook gewoon bij kruidvat kopen: domperidon ofzoiets??
 
Je zou tussen de voedingen door kunnen kolven zodat ze weer meer geprikkeld worden om voeding aan te maken. En voordat je zelf gaat slapen (23:00 uur en je die voeding niet meer geeft) even goed leegkolven.
 
Terug
Bovenaan