Terug naar kantoor - kolven of eerder naar huis?

Volgende week zal ik weer teruggaan naar kantoor na mijn zwangerschapsverlof. Ik heb de keuze om óf tijdens kantoortijd een uur te kolven (verspreid over de dag) óf een uur eerder naar huis te gaan om mijn baby thuis te voeden.
Voordelen van thuis voeden: voor de file aan naar huis kunnen en dus eerder bij mijn baby zijn, en ik geef mijn baby liever zelf borstvoeding dan gekolfde melk door de oppas uit een flesje.
Ik ben alleen bang dat mijn melkproductie achteruit zal gaan als ik niet kolf op kantoor. Mijn dochter slaapt inmiddels de hele nacht door dus ook dan zit er een lange tijd (gemiddeld 8uur) tussen de voedingen. Als ik daarna naar kantoor ga en opnieuw 7 à 8 uur niet voed of kolf lijkt het me erg veel op een dag en ben ik dus bang dat de productie achteruit zal gaan.
Heeft iemand tips of ideeën hoe hiermee om te gaan? Veel dank!
 
Hoeveel uur op een dag werk je? Want je krijgt nml een kwart de tijd om te kolven.
Dat wil dus zeggen op een werkdag van 8 uur mag je 2 uur kolven. Dan zou je dus en op je werk mogen kolven en eerder naar huis kunnen.
Mijn ervaring leert is dat ik met een half uurtje klaar ben met kolven.
 
Maar wat krijgt je baby dan in die 7 uur die ertussen zit? En idd, je hebt recht op een kwart van je uren.
Ik zelf kolf 2x per dag,  rond de tijden dat hij een flesje krijgt / een voeding van mij zou krijgen. Ik werk echt heel dichtbij dus zou ook naar huis kunnen gaan maar vind dit praktischer en flexibeler: als hij een keer eerder honger heeft,  staat t eten gewoon klaar. En als er iets op mn werk is kan ik t kolven iets uitstellen of juist naar voren halen.
 
Ikzou t al met al niet doen, er zit teveel tijd tussen de voedingen en het volgt niet het natuurlijke ritme van je baby 
 
 
Een hele dag lijkt mij lang hoor. Ik redde het zelf wel met 1 keer kolven. Heb je geen mogelijkheden om dat te doen? Desnoods in je pauze, en dan 's middag eerder naar huis om live te voeden. 
 
Ik weet niet hoe oud je kindje is maar toen ik net begon met werken (baby 5 mnd) moest ik echt nog wel 2x kolven op kantoor. Meestal deed ik tussen 10-11 en dan rond 14u. Als ik dan thuis kwam zo rond 17.30 wilde hij ook gelijk live aan de borst.
 
Je hebt inderdaad recht op een kwart van je werktijd maar het is niet zo dat je deze ook perse volledig moet gebruiken. Ik redde het bijvoorbeeld met 2x 25 min op een werkdag van 8 uur. Dat vind ik altijd wel een dingetje met eerder naar huis gaan. Dan ga je een uur eerder maar dan zou ik bij mezelf wel te rade gaan of ik dat volledige uur ook aan kolven kwijt was geweest.
 
Dank voor alle reacties. Ik werk helaas niet in NL waardoor de regels wat anders zijn en ik een niet een kwart van de werktijd heb om te kolven, maar helaas maar een uur. Ik zou dan van 8 tot 4u werken of van 8 tot 3u als ik een uur eerder wegga. Ik vraag me ook af of ik het red.. het is een behoorlijk lange tijd zonder kolven. Mijn dochter is bijna 4 maanden. Tijdens mijn pauze kolven is wellicht ook een idee. Het voelt verwarrend want ik wil het liefste zoveel mogelijk tijd met haar doorbrengen en het kolven dan maar “aan de kant schuiven” om maar eerder weg te kunnen, maar het is misschien niet echt realistisch.
 
Ik zou er dan voor kiezen om in de middag te kolven. Misschien kan je in de middag kolven en een half uurtje eerder weg?
Dan heb je de tijden zoveel mogelijk verdeeld over de dag
 
Terug
Bovenaan