terug naar nachtvoeding

Hallo moeders,
Mijn dochter van dik 4 mnd is sinds een kleine twee weken weer terug naar de nachtvoeding.Sinds mijn moeder is overleden is ze onrustig s'nachts (ze voeld natuurlijk mijn onrust) en na een dikke week fup,fup,fup ben ik (omdat dit zo vermoeiend is) weer een fles gaag geven en dan slaapt ze wel door tot de volgende fles van 7 uur. Weten jullie wat ik hiermee moet doen, ik vind het niet erg om hem te geven, maar ze raken er zo snel aan gewend en heeft ze er wel wat aan als ik het zo doe? Graag krijg ik verschillende adviezen van jullie. Alvast bedankt.

Groetjes Syl, mama van Liselotte
 
Om even voor mezelf te spreken; ik zou hier gewoon aan toegeven. Je dochter is nu gewoon onrustig door de situatie. En zolang zij het nodig heeft zou ik het gewoon lekker doen.
Sterkte en succes ermee!
 
Hoi Syl
Ik ben het met de anoniem eens.
Mijn zoontje word altijd tegen 11 uur heel onrustig weet niet waarom maar dan haal ik hem altijd even uit zijn bedje soms is hij helemaal overstuur. Iedereen zegt ook tegen mij laat hem maar gewoon liggen hij slaapt vanzelf weer maar dit voelt bij mij niet prettig dus luister ik daar niet naar. Ik vind dat je gewoon je gevoel moet volgen.
Hoop nog van je te horen
Veel sterkte toegewenst
Groetjes Bianca
 
Hoi Anoniem en Bianca,

Bedankt voor jullie advies. Vanacht heb ik 2x de fup gegeven en dat ging goed, maar als ze weer vaker komt geef ik inderdaad gewoon een beetje fles, of zal ik alleen ff met haar kroelen. Zolang ze dat ook goed vind, toch? Maar eigenlijk is het wel makkelijk die fles s'nachts want dan hoef ik overdag niet zo te proppen. Ze MOET namelijk van het cb 4x 200cc drinken,maar ze laat wel eens wat staan. Wat vinden jullie daarvan. Voor haar gewicht hoef ik het niet te doen want ze is er meer dan best aan. Dat maakt me ook altijd zo onzeker als ze dus niet aan die 800cc komt per dag. Graag hoor ik wat jullie daar van vinden. Andere moeders mogen natuurlijk ook hun mening geven.

Groetjes Syl
 
Ik zou me niet zo druk maken over de hoeveelheid. Bij ons op het CB zijn ze daar heel relaxed over. Zolang ze goed groeien, heeft ze blijkbaar genoeg aan minder. Bij mijn oudste dochter was dat ook zo. Ze dronk altijd minder, maar volgde keurig het middenlijntje. De jongste drinkt alles op, is 4 maanden, maar daarbij lukt het nog niet om naar 4 flessen te gaan. Die heeft nog 5x 200ml. Volgens mij bepaald het kind het zelf. En vooral er meer in krijgen, lukt toch niet. Ze moeten minimaal 450ml per dag binnen krijgen.
 
Hoi Syl
Ik zou me er ook niet druk over maken.
Mijn zoontje wou nooit veel drinken dronk ongeveer maar 500 ml op een dag was wel heel eng vond ik. Nu hij 1 jaar is is het nog steeds geen echte drinker. Vandaag had hij een top dag en dronk meer als 1 liter. ik stond versteld. Normaal dronk hij niet meer als 600 ml. Nu maak ik me daar niet meer zo druk over. Als je dochtertje wat laat staan dan heeft ze gewoon genoeg gehad.
Groetjes Bianca
 
Mijn dochtertje is ook 4 maanden, en drinkt 6 keer per dag 170 cc. Ze is wel een fijn poppetje om te zien in haar gezichtje (krijg nog veel reacties van " zo, die is zeker net geboren ?"). Ze zien echter niet wat er verder onder die kinderwagen zit ( 65 cm en 11 pond). Volgens de ouder-en-kind zorg moet ik naar 5 flessen van 180-200 cc maar dat krijg ik er absoluut niet in. Bij 170 cc stopt mevrouw gewoon, om 3 uur later weer lief te kijken van "mag ik weer een slokje?". Ik zelf vind het geen probleem om haar 6 keer te voeden in plaats van 5 keer, ze groeit als kool, dus dan is het goed voor mijn gevoel.
Gewoon dus doen wat je gevoel zegt, is mijn idee.
Succes, en sterkte.
Groetjes, Francine.
 
Beste Liselotte, mijn dochtertje werd ook weer wakker voor een voeding 's nachts met vier maanden. Dat heeft twee weken geduurd en nu slaapt ze weer gewoon door. Volgens een boek dat ik heb "Oei, ik groei" is dit heel normaal omdat ze in een mentale ontwikkelingsfase zitten waar ze onrustig van worden. Volgens het boek, leert je kindje nu ook steeds meer vaardigheden.
Met die voeding hoef je niet zo strikt te zijn volgens mijn CB. Mijn dochtertje van 4,5 maand mag 1 liter per dag. De ene voeding drinkt ze 150 CC en de volgende 240 CC. Afhankelijk hoeveel trek ze heeft.
 
Terug
Bovenaan