terug naar NL

waar kan ik dit allemaal navragen dat ik het zeker weet hoe het zit als alleen staande ouder ? en net 10 wk zwanger nog een lange weg te gaan? en heb echt het geld niet om een huisje in te richten pffffffffffffff
 
Lieve Sanja,

Je bent erg emotioneel nu en dat is heel begrijpelijk in jouw toestand.
Is het een idee om even lekker naar Nederland te komen en daar eens goed na te denken over wat je wil en hier te informeren naar de mogelijkheden tot woonruimte e.d.?

Verbrand niet al je schepen achter je wil ik maar zeggen want een kind alleen opvoeden is ook geen pretje. Als het even kan is het fijn als de vader er bij betrokken is, ook voor het kind zelf toch?

Kom naar Nederland en kijk of je je gedachten op een rijtje kan zetten samen met je ouders of vrienden die je hier hebt. Het helpt al zo erg als je onder bekenden bent want in Zweden voel je misschien nog niet zo heel erg thuis of wel?

Als er wat afstand is tussen jou en je man kunnen jullie allebei beter nadenken misschien en moet je opletten hoe verhelderend dat werkt.

Ook in Nederland zal het zwaar voor je zijn moet je bedenken, vooral als je niet zomaar geld hebt om een nieuw leven te beginnen maar als je het echt wil is alles mogelijk natuurlijk.

Je hebt vele soorten hulp die je kunt krijgen. Probeer eens een telefonische hulpdienst voor vrouwen in Nederland. Zoek gewoon bij google op 'vrouwen' en 'hulpdienst' en de telefoon hulpverleningsinstanties vliegen je om de oren. Bellen kan altijd en misschien hebben zij informatie over hoe het verder moet als je zou besluiten terug te keren naar Nederland.

Laat ons aub weten hoe het gaat met je.

Liefs en heel veel sterkte,

Annemieke
 
ja, maar ook als je zo kersvers uit het buitenland komt???? En vrijwillig je leven in Nl achter je hebt gelaten. Ik weet niet of dat echt zo makkelijk gaat hoor!
 
nee mijn kindje is nu bijna 2 en doe het alleen maar moest er wel wat uurtjes bij werken de rest ben ik inderdaad vrij tot mijn kindje 5 jaar is maar je moet ook wat uurtjes gaan werken de wet is sinds januari dit jaar veranderd
 
Ik weet niet of iemand dit nog leest, maar de wet is inderdaad miv januari veranderd. Je moet gewoon gaan werken, je hebt gewoon sollicitatieplicht. De gemeente is wel verplicht om jou te helpen met kinderopvang. Ik heb het allemaal recentelijk bij de gemeente nagevraagd omdat ik alleen woon, ik moet helaas toch blijven werken.

Sanja; wat een vervelende situatie, ga lekker naar je ouders en doe daar gewoon rustig aan, denk er nog eens over en als je het zo blijft voelen dan begin je hier overnieuw. Lukt je vast wel!

groetjes, Jane 29 weken
 
Terug
Bovenaan