Terugloop melkproductie ná coronavaccin

Dag dames,<br />Zijn er toevallig vrouwen hier op het forum die zich herkennen in het verhaal dat hun melkproductie terugliep na het halen van het Coronavaccin?Ik heb zelf zaterdag het Pfizer vaccin gehaald en vanaf gisteren is mijn melkproductie énorm afgenomen. <br />Ik had écht een ‘mega’ productie en er is bijna niets van over… Ik kolf extra om wat op gang te krijgen, maar ik vind dit écht vervelend .. Normaal had ik met 5 min. minimaal 100-150cc en nu mag ik blij zijn met 30/40 cc in 10/15 min..<br />Mn dochter drinkt ook ineens heel onrustig.. waarschijnlijk omdat ze het niet genoeg op gang krijgt..<br />Zo ja, hoe liep dit bij jullie af? Kwam het uiteindelijk weer op gang?<br />
 
Ben je ziek geweest van de vaccinatie? Je hoort zowel vrouwen waarbij de productie terugliep na vaccinatie als vrouwen waarbij het juist toenam. 


misschien is er ook een andere oorzaak, bijvoorbeeld je menstruatie die eraan komt of een zwangerschap? Als je op verzoek blijft voeden (veel aanleggen en per voeding net zolang wisselen van borst tot je dochter tevreden is) kun je er vanuit gaan dat je productie weer terug komt. 
 
Ben je ziek geweest van de vaccinatie? Je hoort zowel vrouwen waarbij de productie terugliep na vaccinatie als vrouwen waarbij het juist toenam. 


misschien is er ook een andere oorzaak, bijvoorbeeld je menstruatie die eraan komt of een zwangerschap? Als je op verzoek blijft voeden (veel aanleggen en per voeding net zolang wisselen van borst tot je dochter tevreden is) kun je er vanuit gaan dat je productie weer terug komt. 
 
Dank je wel voor jullie reactie!

Nee, niet ziek geweest.. en een zwangerschap is sowieso uitgesloten ;-).
Ik blijf voor nu extra kolven, aanleggen blijft ze te onrustig omdat er te weinig komt. Ik zal voor nu (hopelijk tijdelijk) moeten gaan bijvoeden met flesvoeding, want anders is ze zeker niet tevreden..
 
Was dit na je eerste of tweede prik? Ik had vandaag m'n tweede, maar heb deze afgezegd omdat ik super verkouden ben. Na mijn eerste prik had ik nergens last van.
Succes met het kolven, hopelijk komt de productie weer goed op gang!
 
Lastig zeg! Na mijn vaccinatie heb ik geen verschil gemerkt in productie. Hopelijk komt die snel weer op gang!
 
Terug
Bovenaan