Terugloop melkproductie ná coronavaccin

Ja na beide prikken had ik even wat minder melk
. Ik denk dat het na een dag of twee weer in orde was. Ik vond het eigenlijk niet meer dan logisch omdat mijn lichaam even druk was met antistoffen maken ☺️

Ik heb mijn dochter toen elke twee uur aangelegd en om de voeding met diepvries melk/kunstvoeding aangevuld.
 
Fijn om te lezen dat je productie wel weer op gang kwam!
Ik had natuurlijk wel gelezen dat bijv. ook je menstruatie wat langer uit kan blijven na vaccinatie (tja het zal toch wat doen met je hormonen wellicht)
Maar van menstruatie is bij mij sowieso nog geen sprake (dochter is nu 2 maanden :) ).

Ik blijf kolven… en aanleggen proberen!
 
Ik had ook na de vaccinatie ff wat minder melk (niet zo extreem denk ik, ik heb ook niet gekolfd in die tijd, maar mijn zoontje wou duidelijk vaker drinken). Na een dag of 3 voelde ik me weer helemaal fit en wou mijn zoontje ook minder vaak drinken, waardoor ik denk dat hij weer gewoon meer kreeg per voeding. Mijn zoontje was trouwens 16 en 17 maanden bij mijn vaccinaties, dus hij at en dronk natuurlijk sowieso al wel een heleboel andere dingen dan melk.
 
Ik was bij mn zoon ondanks de bv na 6 weken ongesteld en mn melkproductie was bijna niks meer. Ook van over productie naar niks. Je leest veel over vrouwen die menstruatiestoornissen/klachten melden na het vaccin. Dus het vaccin kan dus wel invloed hebben op hormonen dus ook gerelateerd aan je cyclus of niet op je melkproductie lijkt me..
 
Ik heb vanmorgen mijn eerste vaccinatie gekregen. Ik geef borstvoeding maar vroeg me af hoe snel jullie iets gemerkt hebben (als je een reactie gekregen hebt natuurlijk) Ik wil absoluut geen gekke dingen in mn hoofd halen maar mijn zoontje (8 weken) is nu 2x achter elkaar erg chagerijnig wakker geworden en wilde meteen drinken terwijl hij altijd eerst even rustig wakker wordt, beetje rondkijken en lachen enzo en dan drinken...ik ben benieuwd...
 
Ik heb precies dezelfde ervaring helaas. Ik had een overproductie en sinds mijn eerste vaccinatie op 9 november kolf ik met moeite 30-40 cc. Ik blijf nu ook extra kolven en hoop dat de melkproductie binnen enkele dagen weer hersteld is. Wel balen hoor! 
 
Terug
Bovenaan