Testament

Hoi, goed hoor dat je hier toch mee bezig bent. Ben zelf sinds 1mrt.jl mama. Wij zijn ook niet getrouwd maar hebben het als volgt geregeld; tijdens zwangerschap kindje erkend door papa. Papieren voor aanvragen ouderlijk gezag opgevraagd en alvast zoveel mogelijk verzameld. Nadat we na geboorte de geboorte-akte hebben gekregen is het ouderlijk gezag aangevraagd (geen kosten en was binnen 1 week al geregeld). Verder hebben wij een samenlevingscontract, maar dit is voor afspraken tussen jou en je partner. Daarnaast hebben we allebei een testament op de langstlevende; hierin staat ook alles omtrent kinderen (dit hebben wij in ieder geval zo laten opnemen). DUs zo is alles goed geregeld. Het kostte wel wat; meen dat het testament en samenlevingscontracten iets van E1100,- kostte (weet het niet zeker). Maar je kunt diverse notarissen om hun tarieven vragen. Maar.....jammer voor de kosten, het is toch van belang dat jullie zelf kunnen aangeven wat jullie willen dat er met name met jullie kindje en bezittingen gaat gebeuren toch?! Verder hebben wij ook een begravenisverzekering voor onze dochter afgesloten (wel na haar geboorte; ik kon het echt niet voor haar geboorte).
In ieder geval is het belangrijk om alles te regelen; is voor jullie zelf ook belangrijk en vooral voor jullie kleintje; als jullie er niet meer zijn wil je toch nog steeds het beste voor je kindje!!!
 
Het kan per plaats heel erg verschillen hoe duur notarissen zijn. In Amsterdam zijn ze bijv. allemaal superduur, zodat wij uiteindelijk zelfs in Alphen a/d Rijn uitkwamen. Maar het scheelde echt een paar honderd euro!

Vind het goed dat je hier al over nadenkt. Toevallig dacht ik er gisteren ook aan: ik zou heel graag mijn zus en haar man willen vragen de voogd te worden van ons kind. En je kunt het toch maar beter geregeld hebben, gewoon voor het geval dat! Succes!
 
Terug
Bovenaan