Testen vals negatief en/of nog lang negatief testen en redenen

Hallo,

Ik las ergens dat het testen in week 5 tot 7 vals negatieve resultaten kan opleveren met urine testen doordat er dan een stof vrijkomt in je urine wat het meten van hCG moeilijker maakt. Geen idee of dat klopt.

Bij mijn eerste (Die verwerkt is eind april, heb ik tot in juni nog negatieve testen gehad.) en bleek dus toch wel zwanger.
Nu heb ik gisteren getest, als het klopt met de laatste menstruatie datum zou dat 5+1 kunnen zijn, en is dat dus in die periode.

Ik weet dus niet goed of ik nog moet testen of toch even die "7 weken" moet laten passeren. Of toch via bloed bij de HA.

Of zijn er uberhaupt mensen met ervaring met lang negatief testen? en wat redenen kunnen zijn?
 
Was je test nu negatief dan ? Als je nog niet ongi bent bent en je wel vermoede hebt dat je zwanger bent kan je t altijd ff bij de huisarts vragen om via bloed te checke..

en de ts heeft het over dit onderzoek wat blijkbaar is gedaan
--> Klik <--
 
Toen ik meedeed met Moeders voor Moeders werd er getest en die test was positief. Dit was ergens tussen vijf en zes weken. Daarna niet meer getest. Ik begrijp dat je denkt zwanger te zijn maar negatief test? Lijkt mij erg zeldzaam. Je geeft aan 'ergens' gelezen te hebben dat je negatief kan testen? Waar is ergens?
 
Laatst bewerkt:
Toen ik meedeed met Moeders voor Moeders werd er getest en die test was positief. Dit was ergens tussen vijf en zes weken. Daarna niet meer getest. Ik begrijp dat je denkt zwanger te zijn maar negatief test? Lijkt mij erg zeldzaam. Je geeft aan 'ergens' gelezen te hebben dat je negatief kan testen? Waar is ergens?
je kan bij mijn post op : klik : echt klikken dan kom je op een site wat daar over gaat
 
Ben de literatuur ingedoken om de bron van dit verhaal te achterhalen.

De eerste keer dat dit issue is vastgesteld was in 2009 in een ziekenhuis in de VS. Na een drietal incidenten met vals negatieve testen zijn ze het gaan onderzoeken.

Daaruit kwam dat 1 type test van een bepaalde fabrikant op ong 5% vals negatief uitkwam. Er waren nog een aantal testen waarbij het ook gebeurde maar minder vaak. En er waren merken testen die gewoon wel accuraat waren.

De gehele wetenschappelijke publicatie dateert van 2019 en focust op testen die voornamelijk in de VS in omloop zijn.

Gezien de tijd die er verstreken is en ik deze verhalen zo snel niet kan vinden in Europa (medicijn registratie is heel doorgaans strenger) denk ik niet dat je ervan uit moet gaan dat je met slechte kwaliteit testen te maken hebt die vals-negatief opleveren. Dan hadden we daar inmiddels zeker meer over gehoord.
 
Terug
Bovenaan