Testen!!

Hallo allemaal,

Ik zit met een vraag, waar ik maar geen antwoord op krijg.....misschien kunnen jullie mij helpen.
Op maandag 19 april heb ik na 8 weken zwangerschap een miskraam gehad.Omdat we heeeeeel erg graag een kindje willen, zijn we gelijk nadat de bloedingen over waren, weer begonnen met "proberen een babytje te maken".Afgelopen zaterdag heb ik rond een uur of 12 (dus niet met ochtendurine) een test gedaan van Romed. Had ik besteld via de internetsite, Babybrabbel. De test was heel erg licht positief, ik geloofde het niet en heb dus zondag ochtend met ochtendurine nog een testgedaan. Er verscheen eerst geen enkel streepje op het venster, heb het staafje dus nog een keer in de urine gehouden. Waarschijnlijk was dat te lang, want het venstertje werd toen helemaal roze met 1 streep en weer een hele vage. Toen we 's avonds nog een keer keken (je blijft er maar naar staren!)zagen we 2 duidelijke strepen! Maar ja, dat mag je dan natuurlijk niet meer geloven. De dag daarna heb ik 's morgens gelijk de dokter gebeld. Hij vond dat ik gewoon een paar dagen moest wachten. Dat heb ik gedaan, met moeite! Vanmorgen weer een test gedaan, van het huismerk van de apotheek en deze was negatief. Nog steeds ben ik niet ongesteld en heb van allerlei verschijnselen die ik ook had bij mijn eerdere zwangerschap.Inmiddels begin ik er aardig gek van te worden.Hopelijk is er iemand die raad weet met mijn verhaal.Ik lees graag jullie reacties. Groetjes, Roos
 
Hoi Roos,

Even een tip. Zelf heb ik 3 weken geleden een miskraam gehad en ik voel ook opeens allemaal zwangerschapskwaaltjes (ookal kan dit bijna niet ZO kort na een miskraam). Ik heb met mijn dokter afgesproken dat ik maandag bloed ga prikken om mijn HcG te meten. Als het HcG meer is dan na mijn miskraam dan ben ik zwanger. Bij jou moet dat helemaal makkelijk te meten zijn omdat HcG max. 9 weken nodig heeft om uit je lichaam te gaan. Een bloedtest is daarom betrouwbaarder dan een gewone test omdat ze nu ook precies kunnen zien hoeveel HcG je in je bloed hebt.

Sterkte in ieder geval. Ik hoop echt voor je dat het weer raak is!!!

Groetjes Frederique
 
Hoi Frederique,

Dank je wel voor je snelle reactie.Mijn miskraam is ook pas bijna 5 weken geleden. Is dit dan ook niet te vroeg om bloed te testen? Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik nooit hcg laten meten, en heb dus geen idee wat hoog of laag is. Heb jij wel al een test gedaan? Mijn dokter zei maandag trouwens dat de test licht positief zou kunnen zijn, doordat er nog wat hcg van de miskraam aanwezig zou kunnen zijn.

Voor jou is het dan ook weer lang wachten , he tot maandag. Maar wel fijn dat ze er naar kijken. Heel veel succes maandag!

Wat heb je trouwens voor een kwaaltjes, ben benieuwd of ze op die van mij lijken. Ik heb een beetje metaal achtige smaak in mn mond, heb last van puistjes in mn gezicht (wat ik normaal echt nooit heb) en mn rechtertepel lijkt wat meer gezwollen. Verder heb ik vanaf zaterdag hoofdpijn wat maar niet over gaat.

Groetjes, Roos
 
Hoi meis,

Wat je dokter zegt kan inderdaad waar zijn. Zo'n urine test meet inderdaad HcG en dat blijft heel lang in je bloed zitten. Daarom laat ik mijn bloed testen, dat is veel nauwkeuriger. 3 weken geleden was mijn HcG ruim 400. Als deze nu hoger is ben ik zwanger en als deze gelijk is ook hoogstwaarschijnlijk. Als deze lager is dan is het gewoon afwachten of ik ook ongesteld word. In die 3 weken is mijn HcG natuurlijk afgenomen en als ik net zwanger ben, neemt het weer toe maar het kan zijn dat het nog niet zoveel is gestegen als dat het daarvoor was gezakt (snap je het nog?).
Ik voel me echt alweer zwanger. Steken in mijn borsten, vaker moe en een stekend gevoel in mijn onderbuik (dat kan ook komen omdat mijn baarmoeder weer inkrimpt ...). Ik hoor volgende week vrijdag (een paar uur voordat ik op huwelijksreis ga) wat de uitkomst is van het bloedonderzoek.

Ik houd je op de hoogte... Houd jij mij op de hoogte? Ik duim voor je!!

Groetjes Frederique
 
Tuurlijk houd ik je op de hoogte! Een huwelijksreis.....? Super zeg, wanneer ga je trouwen dan? Zwanger zijn, zou dan het allermooiste kado zijn, wat je maar mag krijgen! Ik hoop het voor je hoor!

Het verhaal over Hcg, begrijp ik. Bij mij zal het lastiger te meten zijn, omdat ik nog nooit een waarde heb laten bepalen, tijdens de zwangerschap. Ik wacht het weekend denk nog maar even af en bel de dokter maandag als ik nog niet ongesteld ben.

Groetjes van Roos
 
Ik ga a.s. woensdag 26 mei dus trouwen!! Spannend he? Ik had vandaag mijn proefmake-up en morgen kan ik mijn jurk ophalen... Ik vertrek vrijdag voor 11 dagen naar Tenerife.. Heerlijk. En wat zou het mooi zijn als dan blijkt dat ik zwanger ben!!!

Als ik jou was zou ik ook zeker even de dokter bellen maandag om te vragen of je bloed gemeten kan worden. Het is een feit dat jouw HcG gehalte heel laag moet zijn na 8 weken dus als deze nu toch hoog is... dan ben je misschien wel zwanger.... Ze kunnen dan een inwendige echo doen om te kijken of ze al een miniscuul bevrucht eitje zien!
Heel veel succes en ik hoop dat je ongesteldheid weg blijft.. (ik hoop ook zooooo dat ik zwanger ben.. ik moet oppassen dat ik er niet vanuit ga want de kans dat je al zo snel na een miskraam zwanger wordt is heel klein.. ).

Fijn weekend,

Groetjes Frederique
 
Leuk zeg! en natuurlijk ook allemaal heel erg spannend,je gaat er gewoon heerlijk van genieten woensdag. Als het woensdag net zo'n lekker weertje is als vandaag...! Ik wens je in ieder geval heeeeeel erg veel geluk, een mooie dag en een positieve uitslag vrijdag!

Ze hadden in het ziekenhuis na mijn miskraam trouwens wel gezegd dat ik de eerste maand na de miskraam het beste even 'veilig' kon vrijen. Want stel dat je zwanger raakt in de eerste maand, zou het heel erg lastig worden om te bepalen wanneer je dan uitgerekent bent. Wij vonden dat niet zo'n goeie reden .....en hebben dus niet gewacht. Ik wist niet dat de kans nu heel klein is, dacht juist dat je na een miskraam super-vruchtbaar bent...

Succes morgen met het passen van je jurk en jij ook een fijn weekend. (ik mag morgen nog fijn een dagje werken)

Groetjes
Roos
 
Hoi meis, het klopt na een miskraam ben je heel erg vruchtbaar maar dat is meestal een paar weken later. Het schijnt nl. zo te zijn dat als je veel HcG nog in je bloed hebt dat je dan geen eisprong hebt de eerste weken... maar als ik zwanger mocht zijn dan kunnen ze die theorie ook overboord gooien! Je hebt groot gelijk dat je niet hebt gewacht om de reden die het ziekenhuis je gaf. Wat maakt dat nu uit, zwanger is zwanger!!!!
Ik duim voor je, sterkte morgen op je werk (ik heb al vakantie ;-)

Groetjes Frederique
 
Terug
Bovenaan