<p>Ik loop er al een tijdje mee dat ik hier iets wil posten maar durf het steeds niet. <br />Nu dan toch de stap gezet want ik (34 jaar) hoop hier meer kennis op te doen en wat andere ervaringen te lezen.<br />Mijn vriend en ik hebben na lang twijfelen (van mijn kant) besloten om ervoor te gaan en om een kindje welkom te heten. Ik ben een persoon die dan ook gelijk alles goed wil doen en ben ook na een paar maanden begonnen met supplementen omdat het niet meteen lukte. </p><p>Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat het meteen raak zou zijn (zo gaat dat in mijn omgeving dacht ik), nou dat is dus absoluut niet zo want we zitten nu midden in onze 7e poging. Mijn verwachtingen zijn nu dus wel bijgesteld ik begin het meer als een wonder te zien nu, zoals het ook is. </p><p>Naast de supplementen ben ik ook aan de gang gegaan met ovulatie testen en temperaturen want het kon zo zijn dat mijn luteale fase te kort is. <br />Mijn cyclus is heel regelmatig zo'n 26 dagen en ik ben al 9 jaar niet meer aan de pil. De ovulatie (LH piek) blijkt te zijn op de dag dat mijn app dat voorspelt (14 dagen voor mijn heftige menstruatie dag, daarvoor heb ik dan al wel 3 dagen kleine beetjes oud bloed). De luteale fase is dan volgens mij niet heel lang maar zou wel net lang genoeg moeten zijn denk ik?</p><p>De eerste keer dat we het probeerden dacht ik dat we zwanger waren omdat ik na 2 dagen een beetje oud bloed te verliezen er niks meer kwam. De dag erna werd ik voor mijn doen behoorlijk heftig ongesteld en had ik een hele dag menstruatie krampen en meerdere dagen heviger bloedverlies. Normaal heb ik maar 1 uurtje menstruatiekrampen en 1 dag heviger bloedverlies.</p><p>Vanaf toen is mijn menstruatie altijd heel licht geweest, 1 dag veel bloedverlies (met klonters) en verder alleen maar heel licht bloed verlies. Ik vraag me dus hier meteen al af of dit een probleem is?</p><p>Verder lijkt alles wel normaal, ik heb wel vroeger chlamydia gehad en zoals ik heb begrepen kan dat ook van invloed zijn maar is de kans klein. <br />Mijn vriend heeft ook nog een simpele thuis test gedaan voor zijn sperma en dat leek goed.</p><p>Ik vraag me af of er dingen zijn die ik nog kan verbeteren, ik ben wel een gevoelig persoon en maak me snel druk dus het kan ook best zijn dat stress van invloed is. <br />Uiteindelijk na twee maanden ben ik ook weer gestopt met ovulatietesten en temperaturen omdat ik het idee had dat ik er veel te veel mee bezig was. <br />Afgelopen maand dacht ik weer dat het raak was omdat ik ineens geen pijnlijke borsten had, normaal standaard een week voor mijn menstruatie. Wellicht zijn mijn hormonen dan toch wel beter in balans aan het komen nu? Maar het was dus wederom niet raak.<br /><br />Na 6 maanden proberen kan ik het toch weer moeilijk loslaten dus ben ik weer begonnen met temperaturen om te kijken dat ik wel zeker een eisprong heb. </p><p>Ik hoor heel graag ervaringen van anderen Ben je ook langer bezig geweest? Of herken je iets in mijn verhaal en is het bij jullie wel al gelukt? Zie ik iets over het hoofd? Alvast bedankt!</p>