teveel eten

volgens het consultatiebureau krijgt ons zoontje van 6,5 week teveel flesvoeding. volgens het cb zou hij 6x 135 moeten krijgen maar hij red het niet op 6 flessen en krijgt daarom 7x 135. deze drinkt hij ook echt helemaal leeg en komt om de 3 uur voor een fles. hoe kan ik er voor zorgen dat hij naar 6 flessen gaat of moet ik 7 flessen blijven geven maar dan met minder?????
 
hoi hoi

ik zou gewoon kijken wat je zoontje nodig heeft. Mijn zoontje is nu 8 weken oud en die krijgt nu al 5x 200 hij weegt nu dan ook wel al 5600.
Ik zou gewoon 6 flessen geven met meer voeding erin en kijken hoe hij het daar op doet. Als hij niet teveel aankomt is het toch goed.
Ik hield met in het begin ook heel erg vast aan wat het cb zei maar ik ben naar mijn eigen gevoel gaan luisteren en naar mijn zoontje gekeken wat hij nodig had.
hoop dat je er wat aan hebt, succes ermee.

 
hoi hoi

ik zou gewoon kijken wat je zoontje nodig heeft. Mijn zoontje is nu 8 weken oud en die krijgt nu al 5x 200 hij weegt nu dan ook wel al 5600.
Ik zou gewoon 6 flessen geven met meer voeding erin en kijken hoe hij het daar op doet. Als hij niet teveel aankomt is het toch goed.
Ik hield met in het begin ook heel erg vast aan wat het cb zei maar ik ben naar mijn eigen gevoel gaan luisteren en naar mijn zoontje gekeken wat hij nodig had.
hoop dat je er wat aan hebt, succes ermee.

 
Hoi hoi,

Gewoon op je gevoel afgaan al de kleine man aangeeft dat hij meer nodig heb meer geven. Onze meneer kreeg ook al vrij snel meer voeding en minder flessen. Het cb is er voor de richtlijnen maar geen enkel kind is het zelfde en je weet zelf wat je kindje nodig heeft.

Groetjes,

Miriam
 
hoi hoi,

Ik ben toen overgestapt op nutrilon forte dit is voor de hongerige baby waardoor ze wat meer verzadigd raken. zo kon ik dus wel gewoon 6 flessen geven!

succes!
 
hoi hoi,

Ik ben toen overgestapt op nutrilon forte dit is voor de hongerige baby waardoor ze wat meer verzadigd raken. zo kon ik dus wel gewoon 6 flessen geven!

succes!
 
Inderdaad helpt Nutrilon forte goed. Wij hadden hetzelfde. Maar wees dankbaar dat je baby zin in zijn fles heeft. Ik ken moeders met baby's die slecht drinken en tekort komen. Maak je geen zorgen, na 4 maanden reguleert het zich vanzelf. Dan hebben ze al minder nodig.

Even een vraag: hoe zwaar is je baby? Je mag maximaal 180 cc x het gewicht van je baby geven, dit is het maximum over 24 uur. Verdeel dit over het aantal flessen je weet wat je teveel geeft of misschien zit je hier nog wel onder. En niet meer dan 1 liter.
Het cb gaat uit van 150 cc x gewicht! Maar dit is best weinig voor hongerlapjes. Wij zaten al direct na 2 weken aan het maximum voor haar gewicht met nutrilon forte. Op het cb deden ze hier niet moeilijk over. Omdat ze het gewoon nodig had.
Bij borstvoeding wordt de hoeveelheid ook niet gemeten en neemt je baby ook wat het nodig heeft. Dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken. Als je maar onder de liter (aan melk, water mag onbeperkt maar wel in redelijkheid natuurlijk) blijft anders worden de nieren wel zwaar belast.

Bij 4 maanden zat ze op 4 keer 4 flessen van 200cc, en ze sliep toen al van 7 tot 7. Het reguleert zich vanzelf.

Succes met je zuiplapje en geniet ervan!
 
Je kunt ook wat proberen te rekken:

- speel-/knuffelmomentjes en niet gelijk een fles geven, soms huilen ze om aandacht en niet direct om voeding. probeer dat eens een beetje te rekken.
Je kunt dus een beetje rekken, al is het maar een kwartier per fles. Dan kom je aan het einde van de dag toch 6 x 15 minuten later uit en dat is anderhalf uur. Lekker toch? dat is een halve voeding!
- extra water in de fles, zodat je baby meer vocht heeft en er iets langer over doet om te verteren.
- meer voeding in de fles en echt een uur gaan rekken. daar moet hun ritme zich echt op instellen. dat doen ze niet uit zichzelf. ze zijn gewend om de drie uur... probeer het gewoon eens uit.
Baby's van 6,5 week kennen niet echt een bodem en zeker niet de hongerlapjes.
 
Terug
Bovenaan