teveel eten

Ik zou er ook niet al te moeilijk om doen. Ik heb ook een hongerig geval ( 3 1/2 mnd oud) en hij drinkt nu 5x 200 cc. Ik heb vorige week een aantal dagen zelfs 230cc gegeven per fles. Ik wil niet dat hij honger moet hebben en erin proppen doe ik ook niet. Op een gegeven moment liet hij weer wat staan en zit nu weer op 200cc per fles. Ik geef ook de forte. Mocht je daarna over willen stappen doe dit voorzichtig je baby kan er krampjes van krijgen. Je mag de forte gewoon mixen met de normale voeding. Ik zit nu op 5 scheppen forte en 1 schep normaal. Ik kan al helemaal op de forte over, maar wil gewoon het andere pak opmaken.

Succes!
 
Hoi,

inderdaad gewoon kijken wat jouw kleintje nodig heeft. Ik heb het precies andersom. Mijn zoontje van bijna 4 maand mag in principe 5 flessen van 180 hebben, qua gewicht waarschijnlijk al wel 200, maar hij drinkt tussen de 120 en de 160 een keer op per fles. Maar het geluk bij ons is dat hij groot, lees wel bol genoeg is, haha, dus het is niet zo heel erg. Hij heeft gewon niet meer nodig. Eerder probeerden we het er nog wel in te "proppen" maar het komt er toch allemaal weer uit. Dus kijk gewoon wat hij aangeeft en dan kom je vanzelf met een tevreden mannetje. Moet uiteraard wel een beetje binnne de perken blijven ;)

groetjes Melanie
 
@ Egnie,

Ik lees dat jij je baby wel eens 5 x 230 cc geeft. Is dit 210 water en 7 schepjes?
Ik raad je dit af want je mag NOOIT boven 1 liter melk per dag komen. De nieren kunnen dat niet aan. jij komt dan aan 1150 cc melk per dag... is echt te veel hoor! Je mag wel extra water toevoegen! Tot 300 cc per dag op deze leeftijd. Dus je kunt ook meer water doen en dan de 6 schepjes. Ze kunnen dan toch lekker veel drinken, maar het is dan wel verantwoord.
Komt misschien een beetje lullig over dat ik dit zeg, maar als willen drinken en er zin in hebben betekent niet dat ze het ook mogen of dat het verantwoord is om meer te geven.

Succes!
 
Terug
Bovenaan