Teveel eten?

Ik zat op 3 flessen van 235 ml, met een boterham, fruit en een grote portie groente. Maar meneer heeft er geen genoeg meer aan. Ik zit nu al 2,5 week weer op 4 x 200 ml en sinds eergisteren zelfs weer op 5 keer 200 ml. Grotere flessen of met pap laat hij staan en komt dan weer sneller. Extra boterham, fruit of groente wil hij ook niet. Hij houdt na zijn normale portie zijn mondje stijf dicht en gaat zitten kokhalzen. Hij krijgt nu dus:

7.30 uur 200 ml opvolg
11.30 uur 200 ml opvolg
14.30 uur fruit met bruine boterham
15.30 uur 200 ml opvolg
17.00 200 gram groente, 2 eetlepels pap
20.00 200 ml opvolg
en nu komt hij dus ook tussen 4 en 5 uur 's nachts en drinkt dan ook 200 ml opvolg zonder aarzelen weg.

Hij heeft net als ik 's morgens minder honger dus schuiven met het fruit heb ik al geprobeerd maar helpt niet. Maar is dit niet heel erg veel?

Ik zou even overleggen met het cb wat zij adviseren,
en naar je kindje kijken.
Misschien een groeiperiode waarin hij gewoon wat meer nodig heeft,

Liefs Marina

Geef je 's ochtends en 's avonds ook pap in de fles?
En mag hij niet wat yoghurt 's middags ofzo?
Zou je ipv de tweede fles niet fruit kunnen geven? Misschien met een liga erdoor?

Wij zitten nu op dit schema

Papfles 210 water
Fruit en water
Slapen
Broodje en fles 180 water opvolgmelk
Slapen
Yoghurt, water en soepstengel
Rond vijfen groente
En rond achten papfles 240 water

@sammammie 's morgens en 's avonds zit er pap in. Het fruit verzetten heb ik al geprobeerd maar daar redt hij het niet mee. Yoghurt vindt hij echt vies dus dat geef ik hem niet. Ik had ongeveer hetzelfde schema als jij had, maar daar heeft hij al een paar weken niet genoeg meer aan.

@mini het cb ga ik niet eens om advies vragen. Dat heb ik een aantal keren gedaan en kom dan van de koude kermis thuis en het komt er op neer dat ik het toch zelf uit moet zoeken. Zal misschien inderdaad een groeispurt kunnen zijn. Hij gaat heel snel de lengte in nu en verbruikt enorm veel energie.

Ik zou als ik jou was toch proberen om die middag fles weg te laten. ik heb het op een gegeven moment gewoon niet meer gegeven en hij vroeg er ook niet om.
Maar ook hier is het nog een week zo geweest dat ie het wel wou hebben. en echt honger had. toen maakte ik 90 water en 3 scheppen, dat was voldoende. maar na een week was het ook weer over.

Hier gaat schema zo. die is inmiddels ook weer veranderd..

06.30 Fles 180+6 en 2 eetlepels bambix
Slapen tot 08.30
09.30 koekje/ broodkorstje/ soepstengel en thee
12.00 fles 180+6
Slapen tot ong. 13.00
13.30 Brood en dikspap
15.30 Fruit
Slapen tot ongeveer 16.30
17.15/17.30 Warm eten
18.30/19.00 Fles 210+7 en 2 eetlepels pap

Fruit en koekje wisselt nog wel es. is maar net wat ik op dat moment voor handen heb zeg maar.

Ik zou het eventueel toch proberen. of anders ipv de fles een extra boterham?

Hoop dat het snel weer op de gewone manier gaat. met 3 flessen. ook hier is er eentje snachts nog wel wakker. en heeeel soms maak ik dan nog een flesje klaar maar nooit meer dan 90+3 schep. dan heeft ie eerst weer voldoende....

hier is jayden erg makkelijk en heeft echt genoeg aan mijn schema

7.00 uur papfles van 210 water en 7schepjes bambix (schepje van de opvolgmelk)
11.00 uur halfpotje fruit met liga een een kleinbeetje yoghurt met wat sterk verdunde diksap
14.00 uur droge boterham met wat sterk verdunde diksap
17.00 heel potje groente met wat sterk verdunde diksap
19.30 papfles van 210 water en 7schepjes bambix (schepje van de opvolgmelk)

meer krijgt hij niet en is zeer tevreden.
hoop voor je dat het inderdaad een soort sprongetje is en hij binnenkort weer meer tevreden is.

Haha als ik het zo lees best veel......
Hier doe ik het ongeveer zo

06.30 fles 180 + 6 Lekker in bed
7.30 brood met smeerkaas beetje thee

10.30 fruit

12.00 brood met smeerkaas/pindakaas + fles 180+6

15.30 koekje of fruit + sap

16.45 warm eten en toetje

18.30 fles 180+ 6

Slapen tot de volgende morgen.

Volg je gevoel over die fles 's nachts zou ik me geen zorgen maken is wrs een periode.
Moet di weer naar het cb wie weet heb ik dan een tip voor je

Liefs louise

Terug
Bovenaan