teveel flessen??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik lees erg veel mee(meerdere malen per dag..haha) maar schrijf nooit zo veel. Toch even een vraagje:
Sven is bijna 11 maanden en krijgt nog steeds 3 flessen nutrilon. Is dit teveel?
Ik moet donderdag weer naar het CB en de vorige keer zeiden ze al dat de laatste fles eraf mocht maarja, Sven ligt gewoon te krijsen voor het slapen gaan en wil de fles gewoon hebben. Hij drinkt hem meestal ook nog leeg en is dan tijdens het drinken erg moe en valt meestal in slaap zodat ik hem na de fles slapend in bed kan leggen.
Zijn schema si als volgt:
8 uur wakker en fles 180 water 6 scheppen
10 uur voor het slapen gaan fruit
10 uur, uurtje slapen
13 uur boterham
14  uur voor het slapen gaan fles 180 water en 6 scheppen
15-16 uur slapen
17-18 uur groente vers en toetje toe
half 8 in bad
20 uur laatste fles 180 water en 6 scheppen en dan slapen maar...

Tussendoor krijgt hij nog wat sap en soms een liga oid.

Hij is niet de kleinste... nu iets van 10,5 kilo en 74 cm denk ik zo...

Hier trouwens ook nog even een foto van het mannetje...
Even showen hoor.. ben zo trots..haha

groetjes

Kirsten mv Sven

Leuke foto's, wat een schattig die kuiltjes in zijn wangen!
Wat die flessen betreft of het te veel is zou ik niet durven zeggen. Ik zou kijken of hij er echt behoefte aan heeft, kennlijk drinkt hij graag nog wat voor het slapen gaan, maar misschien neemt hij met water of thee ook genoegen? Thom is 9,5 maanden en heeft al weken geen fles meer 's avonds, maar hij gaf duidelijk aan daar geen behoefte meer aan te hebben, duwde de fles gewoon weg. Misschien is het meer een gewoonte geworden voor je kleintje, een manier om in slaap te vallen, meer dan dat hij het echt nodig heeft om te groeien, ik weet het niet, dat kan jijzelf waarschijnlijk het best beoordelen.
Groetjes mv Thom

Wat een heerlijke boef zeg. Die kuiltjes heeeeerlijk.
Naar mijn idee krijgt hij er niet teveel hoor.
Yoëll krijgt 's morgens een boterham en daarna fles 120cc (sinds een week gewone melk)
's middags na zn brood ook 120cc (gewone melk)
En voor het slapen gaan een fles 210cc met nurix.

De laatste fles MAG eraf, maar zolang hij hem nog wil, niet moelijk doen hoor (zo denk ik)
Bij Yoëll waren we de laatste aan het afbouwen maar was helemaal niks, dus weer lekker die fles. Hij heeft hem gewoon nodig.

Misschien kun je 's morgens pap geven uit een bordje of een boterham met daarbij melk en dan niet 180 maar wat minder.

Pauline

Yoëll is 10,5 maanden

Wat een lekker ventje

Renske is morgen 11 mnd en krijgt ook nog 3 flessen, eentje 's morgens, andere rond twee uur en de laatste rond kwart voor zeven. Eerst deed ik ook altijd 180, maar sinds vandaag 150 want ze liet vaak veel staan en nu drinkt ze hem wel leeg.

Ik moet dinsdag weer naar het cb, maar renske wil nog dolgraag haar flessen hebben

Hoi,
Het schema van Julian (nu 10,5 maand) is bijna precies hetzelfde, maar dan zonder die laatste fles. Die is hier al weeken geleden vervangen door thee met melk.
Julian dronk die fles ook altijd nog leeg, dus ik vond het wel spannend om hem er af te halen en op thee over te gaan. Maar het ging eigenlijk hartstikke goed. Slaapt ook nog steeds gewoon door. Wel drinkt hij nu overdag (smiddags vooral) meer sap.

Ik denk dat als ik hem weer een flesje zou aanbieden savonds, hij het toch wel weer ging opdrinken, maar hij heeft het niet nodig.

Groetjes,
Ellen mv Julian

Lorenzo krijgt ook nog een fles voor het slapen
gaan hij heeft er nog behoefte aan
ik heb de fles wel gehalveerd 100ml
en daar heeft hij geen problemen mee
hhij krijgt op een dag
pap van 200ml opvolgmelk
s'middags boterham met 150ml opvolgmelk
soms ook karnemelk in plaats van de opvolgmelk
fruit
warme maaltijd
en 100ml opvolgmelk voor het slapen gaan
en verder tussendoor diksap of appelsap en somd een koekje

groetjes
Bianca mv Lorenzo

ten eerste wat een heerlijk ventje zeg.

Tess krijgt ook nog drie flessen op een dag en zij is 11 maanden.
Zolang ze ze nog allemaal lekker opdrinkt ga ik er ook mee door.

Liefs sandra

Mooi ventje! Ik weet niet wat te veel is...ben al blij als ik er iets in krijg.

Terug
Bovenaan