teveel flessen??

Jee lastig he, Ivar kreeg tot 2 weken geleden ook nog 3 flessen (zit op ongeveer zelfde schema als jouw kleine), maar op CB zeiden ze ook dat de laatste eraf kon
nu is Ivar niet zwaar ofzo, maar ik ben toch begonnen met afbouwen (thee en dan steeds een schepje melkpoeder minder). Hij krijgt nu 180 cc (rooibos)thee met nu nog maar 1 schepje. Hij drinkt wel minder (ongeveer 100 cc), maar drinkt overdag wat meer. Hij slaapt verder gewoon door, dus we gaan  proberen straks alleen thee te geven

Suc6!

Groetjes Jenneke

Ilse heeft hetzelfde schema en ik vind het prima.

Ilse is niet altijd zo'n goede eter geweest, dus ik ben altijd blij met wat ze naar binnen krijgt.
Ze is ook niet dik of dun. De vorige keer bij het cb zat ze overal op het gemiddelde. de laatste fles mocht er af als ze hem niet meer wilde. Maar ze wil hem nog steeds en gaat er dus wat mij betreft nog niet af.

Jeske

Hallo,

Tijs is nu 11.5 mnd. Vorige week zijn we op het cb geweest. Tijs wil 's avonds meestal nog een fles, maar niet altijd. De ene keer drinkt hij hem leeg, de andere keer niet. Ze hebben nu minder zuivelprodukten nodig. Als je teveel geeft is dat niet goed. Vanaf dat ze een jaar zijn mogen ze nog 300 ml melk binnen krijgen. Anders wordt het teveel en dat is ook weer niet goed.
Ik leng Tijs zijn flessen al een hele tijd aan, dit omdat hij eerst geen ander drinken wilde.
Inmiddels gaat dat wat beter. Tijs krijgt 's ochtends en  tussen de middag na zijn boterham een fles van 160 water met 4 schepjes en 's avonds ook nog zo'n fles. 's avonds drinkt hij hem meestal niet leeg, maar soms wel. Ik ga hem nu bij de boterham wat minder geven en tussendoor nog een keer wat sap, anders drinkt hij weer te weinig in totaliteit. Ze hebben minimaal 500 ml drinkvocht nodig. En in onze vakantie ga ik overstappen op gewone melk.

Groetjes,
mama van Tijs

Wow, wat een mooi mannetje zeg!
Probeer idd anders eens iets anders dan melk in z'n laatste fles. Maar anders jammer dan hoor. Jij drinkt toch ook wat je lekker vind...en als dat melk is....lekker doen.
Liefs Nelleke

Hoi, leuk manneke hoor! Idd, die kuiltjes! (vast een van de zeven schoonheden!)

Tessa (haha, met 1 kuiltje) krijgt ook nog 3 flessen. Vorige week bij de APK bij het CB vertelde de arts dat we de fles voor het slapen gaan door mochten zetten totdat ze  minimaal 1 jaar oud was. Dus ze zeggen hier ook weer wat anders! Nou moet ik zeggen dat ze ook niet een van de zwaarste is, dus misschien heeft dat er ook wel mee te maken? De ene keer drinkt ze haar laatse fles leeg en een andere keer (meestal als ze goed gegeten heeft) dan drinkt ze nog zo'n 150 ml weg.
Als ze een jaar is zien we wel weer verder!

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Wat een leuk kereltje!
Stef drinkt ook nog 3 flessen, en volgens het cb was dat prima....
Hij drinkt wel drie flessen van 150cc, maar ze zeiden tegen mij dat hij tussen de 300 en 600cc nodig had, dus volgens mij doe je het prima hoor...

Liefs Annet

Wat een lekker ventje! Dean is 9 mnd en krijgt 2 flessen melk op een dag, 's ochtends en 's avonds.

Groetjes,
Nelly.

Mijn dochter Noa (13 maanden) wil pas sinds een paar weken de laatste fles niet meer. Biedt het nog wel aan maar ze als ze blijft weigeren dan stop ik daar ook mee. Ze geven zelf aan wanneer ze toe zijn aan 2 flessen. Bij 11 maanden heb ik dit gevraagd aan het cb en die vond dat ik de laatste fles van 200 cc gewoon mocht blijven aanbieden als ze die nog wou. Ze was toen iets van 9 kilo en 76 cm.

gr
Marielle

Terug
Bovenaan